מה הוא שואל? • כנסת שקופה יותר: נפתח מאגר השאילתות

אתר הכנסת השיק אפשרות לצפות בשאילתות שמגישים חברי הכנסת לשרי הממשלה • המאגר מכיל את השאילתות שהוגשו בכנסת ה-19 ויתעדכן מעתה באופן שוטף • מאפשר לקרוא גם את התשובה שניתנה לח"כ השואל במהלך ישיבת המליאה
י"ג חשון התשע"ה / 06.11.2014 14:00

מהלך נוסף להגברת שקיפות המידע בכנסת: אתר הכנסת השיק היום דף המאפשר לצפות בשאילתות שמגישים חברי הכנסת לשרי הממשלה. המאגר מכיל את השאילתות שהוגשו בכנסת ה-19 ויתעדכן מעתה באופן שוטף. האתר מאפשר לקרוא גם את התשובה שניתנה לח”כ השואל במהלך ישיבת המליאה.

המאגר החדש מכיל את השאילתות הרגילות והשאילתות הדחופות ומכיל בתוכו גם אפשרות לחיפוש שאילתות לפי חבר הכנסת השואל, סטטוס השאילתה, תאריך ועל פי נושא. ניתן לקרוא גם את התשובה שניתנה על ידי השר הנשאל.

השאילתה היא עוד אחד מהכלים הפרלמנטרים שבה יכול להשתמש חבר כנסת המבקש לקבל מידע מהממשלה וגם לפקח על פעילותה. ישנם שלושה סוגי שאילתות: שאילתה רגילה, שאילתה דחופה ושאילתה ישירה. השר הנשאל רשאי לסרב להשיב על שאילתה אם לדעתו התשובה עלולה לפגוע בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה או בעניין כלכלי חיוני שלה, או לצורך הגנה על פרטיותו של אדם או על זכות או על חיסיון שבדין (עוד על שאילתות).

מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ אמרה כי זהו צעד נוסף במסגרת  מדיניות יושב-ראש הכנסת לחיזוק הקשר בין הציבור לעבודת הכנסת וכי מדובר בכלי עבודה משמעותי, למי שמבקש ללמוד את הפעילות בכנסת בתחום השאילתות. “יש חשיבות רבה לפתח כל העת את השקיפות המלאה לפעילות הפרלמנטרית באתר הכנסת. אני שמחה על שהצלחנו להביא גם את נושא השאילתות לכלל שקיפות”.

למאגר השאילתות ניתן להגיע בלחיצה כאן.

על מנת להתמצא במאגר השאילתות ביתר קלות, יש לשים לב שסדר הופעת השאילתות אינו על פי התאריך אלא על פי מספרה של השאילתה. כמו כן, קיים מספור נפרד לשאילתות רגילות ודחופות..

יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ברך על עליית מאגר השאילתות באתר: “אני מברך את כל העוסקים במלאכה ומודה בשם הכנסת על השלמת מהלך נוסף באתר הכנסת. בשם העיקרון החשוב בעיני של שקיפות הכנסת, אני מבטיח שעוד נמשיך ונקדם נושאים פרלמנטריים נוספים על מנת שיוצגו באופן שקוף, נוח וידידותי לכלל הציבור”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנפולטיבים ,תחמנים ופוליטקאים .לא טבעיים ואמיתיים כל חברי הכנסת
    08/01/2015 07:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הרי כל חברי הכנסת פוליטיקאים תרץי משמש אינטרסנטים , הרבה שחיתות , אתם לא מעניינים כבר הרבה אזרחים .תיראו את אחוזי ההצבעה . כבר לא מאמינים בתמימות .

  2. לא עובד
    08/01/2015 20:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אתר הכנסת והן הקישור לא עובדים – לא ניתן לראות אף שאילתא