ראש ממשלה כושל הקים מפלגה – ואיים על ראש הממשלה הכי מוצלח

ראש הממשלה לשעבר חוזר לחיים הפוליטיים ומתכוון לעמוד בראש מפלגה חדשה שתתחרה על קולות גוש השמאל: "ביבי זה הזמן וזה הרגע האחרון שלך ללכת הביתה מרצונך" • הליכוד: "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו" • אקוניס: "הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל"
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשע"ט / 26.06.2019 18:44

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הודיע הערב (רביעי) על חזרתו לפוליטיקה ועל הקמת מפלגה חדשה לקראת הבחירות לכנסת ה-22, שיתקיימו בספטמבר.

במסיבת עיתונאים שכינס בבית סוקולוב בתל אביב הכריז ברק: “באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במדינה ובחברה”.

לדבריו, “הניסיונות לשבש שוב ושוב תהליכים דמוקרטיים ולתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי היא המשך ישיר של התנהלות נתניהו, שתכליתה לפלג ולקעקע את החוק והמשפט, והכל לתועלתו האישית כדי להימלט מאימת הדין. אלו ימים חשוכים שלא ידענו כמותם”.

ברק, אחד מראשי הממשלה הכושלים בתולדות ישראל, תקף חזיתית: “נתניהו עושה שימוש ציני, שבועות בודדים אחרי שפיזר את הכנסת כדי למנוע מנשיא המדינה להעביר את המנדט, אחרי שנתניהו נכשל. אנחנו לא עיוורים. מערכת הבחירות הוקדמה אך ורק כדי לשמש את נתניהו. היא הוקדמה משום שהמבצע לחילוצו של החשוד נכשל”.

הוא הוסיף: “אני מכיר את נתניהו יותר מ-50 שנים. ראיתי אותו ברגעים יפים וכואבים. נתניהו הגיע לסוף דרכו. יודעים זאת גם טובי מקורביו, גם חבריו לסיעה ולממשלה. רובם אחוזי שיתוק ופחד. כמפקדך לשעבר אני אומר לך נתניהו – אסור לך להמשיך ולאחוז בהגה השלטון. זמנך כמנהיג פוליטי תם”.

ברק הצהיר: “החלטנו להקים בימים הקרובים מסגרת פוליטית מתאימה. נגייס את האמיצים ונפעל לסיום משטר נתניהו. ביבי זה הזמן וזה הרגע האחרון שלך ללכת הביתה מרצונך. אני מבקש להזהיר אותך – אל תנסה לגרור מדינה שלמה לכאוס כדי להיחלץ מהכלא. אתה תתקל במיליוני ישראלים שלא מוכנים לשחק את המשחק הזה”.

ברק קרא לאיחוד כוחות בשמאל הישראלי: “לכם בכחול לבן, אחיי לנשק, פקודי בעבר, בני, בוגי, גבי וחברי הטוב יאיר לפיד, אני אומר – היריבות שלנו היא עם נתניהו ודרכו. אני קורא לצו 8 לכל מי שהמדינה הזאת יקרה לו”.

האלוף במילואים יאיר גולן השתתף אף הוא במסיבת העיתונאים של ברק: “אני ניצב כאן כי אני חייב. אחרי 38 שנות שירות, יכולתי ללכת להרצאות בארץ ובחו״ל ולהיות עם משפחתי, במקום זאת אני לוקח על עצמי מסע קשה. אני חש חובה עמוקה לצאת למסע הזה לתיקון החברה הישראלית. עושים דה לגיטמציה למחצית מהעם”.

בליכוד אמרו בתגובה למסיבת העיתונאים של ברק: “אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ”.

השר אופיר אקוניס הוסיף: “אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל – ומי שנזרק מהתפקיד בזמן הכי מהיר בהיסטוריה שלנו. זה האיש שהתחייב למסור לערפאת את ירושלים והעיר העתיקה – וקיבל את האינתיפאדה האכזרית ביותר, בתמורה. חזרתו היא פגיעה אך ורק בשמאל הישראלי”.

ח”כ עמיר פרץ מהעבודה הגיב להודעתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, על הקמת מפלגת שמאל חדשה: “אני מברך את אהוד ברק על חזרתו לפוליטיקה. מדובר בחיזוק לגוש המרכז שמאל ובצעד נוסף להחלפת שלטון נתניהו. ישראל הדמוקרטית תתייצב בכוח גדול כדי לנצח בבחירות ולהוציא את המדינה שלנו לדרך חדשה, לצדק חברתי ושלום”.

ציפי לבני שנמצאת בבחריין לא תהיה ככל הנראה חלק מהרשימה העתידית, למרות מגעים שניהל איתה ברק לאחרונה, אך ייתכן שתצטרף בהמשך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברק מביך אבל
    27/06/2019 16:53
    מישהו
  1. ביבי ממש לא ראש הממשלה הכי טוב, התואר הזה שמור לבגין