נעצר עובד במרכז בגין החשוד בסיוע להתנקשות ביהודה גליק

המשטרה עצרה עובד נוסף במסעדה במרכז מורשת בגין החשוד בסיוע להתנקשות ביהודה גליק • לפי החשד העביר מידע שסייע למחבל • במצבו של גליק חלה התייצבות, הוא מורדם ומונשם, וצפוי לעבור ניתוח נוסף ביום שלישי הקרוב • הערב ב-19:30 עצרת תפילה בכיכר ספרא • נתניהו שוחח עם יו"ר הכנסת וביקש ממנו לפעול מול הח"כים להרגעת הרוחות סביב הר הבית
נחמן וייס
ח' חשון התשע"ה / 01.11.2014 18:43

ניסיון ההתנקשות: המשטרה  עצרה חשוד בסיוע למחבל שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק.

החשוד, עבד גם הוא יחד עם המחבל – מועתז חיג’אזי, במסעדה טרסה במרכז מורשת בגין.

העובד השני, חשוד גם הוא בסיוע לניסיון ההתנקשות, ונעצר היום על ידי כוחות המשטרה.

כבר ביום חמישי החלו פרסומים, על מסוכנותו של חיג’אזי, ועלו השאלות כיצד הועסק אדם שכזה במקום כה רגיש, שאירח את בכירי השלטון, וכעת יצטרכו לברר כיצד הועסק גם החשוד הנוסף, שטרם ניתן לפרסם פרטים נוספים אודותיו.

סגן מנהל בית החולים שערי צדק בירושלים, ד”ר עופר מרין, סיפר אתמול כי חלה התייצבות במצבו של גליק. לדברי הרופא, גליק צפוי לעבור ניתוח נוסף, שלישי במספר, ביום שלישי הקרוב. אם הניתוח יעבור בהצלחה – הרופאים יורידו בהדרגה את מינון חומרי ההרדמה.

“יש לו פגיעה די משמעותית, אני מקווה שהדברים האלה יסתדרו עד אמצע שבוע הבא”, אמר מרין והוסיף כי “ככל שהזמן עובר הסכנה יורדת, יש לו מזל גדול”.

“ארבעת הכדורים שפילחו את גופו עברו ליד מקומות קריטיים, הייתה פגיעה בריאות, הייתה פגיעה ליד עמוד השדרה אבל לא נגרם נזק לעמוד השדרה”. סגן מנהל בית החולים ציין כי גליק צפוי להישאר עם נכות מינימלית. “הוא כנראה יוכל לחזור לאורח חיים כמעט נורמלי, אך אנחנו לא מנסים לקפוץ עכשיו למסקנות”, הדגיש ד”ר מרין.

במקביל מתוכננת הערב עצרת תפילה לרפואתו של גליק בכיכר ספרא בירושלים בשעה 19:30, בה ישתתפו בני משפחתו, רבנים ואישי ציבור.

מארגני העצרת מבקשים לקרא במהלכה: “להפסקת ההסתה וההתנכלויות כלפי יהודים בהר הבית, השבת הריבונות והחלת שוויון זכויות מלא ללא הבדלי דת גזע ומין. במסגרת העצרת נקיים תפילה המונית למען החלמתו של יהודה וכן ישאו דברים בני משפחתו ואישים נוספים הפועלים למען המטרה המשותפת”.

שמו לתפילה: יהודה יהושע בן איטה רבקה ברנדה

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניה קרא הערב לכל הח”כים לפעול להרגעת הרוחות סביב נושא הר הבית ולגלות אחריות ואיפוק.

בנוסף פנה נתניהו ליו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, וביקש ממנו  לפעול בנושא מול חברי הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות