האיום של המועצת: “אם ‘חוק הגיור’ יעבור – ננהל ספרי יוחסין לחרדים”

ה'מועצת' של אגו"י התכנסה לדון על התייצבות ב'צו ראשון', חוק הגיור, וחילולי שבת בת"א • ההחלטה על הגיוס תפורסם בימים הקרובים • "אם 'חוק הגיור' יתקבל במתכונתו - ננהל ספרי יוחסין" • "הח"כים הונחו להילחם בחילולי השבת בת"א"
נחמן וייס
ה' חשון התשע"ה / 29.10.2014 18:06

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה היום (רביעי) אחר הצהרים בבית הוועד הפועל העולמי של אגודת ישראל בירושלים, דנה על גזירת הגיוס והתייצבות בחורי הישיבות ב’צו ראשון’ בלשכות הגיוס, על ‘חוק הגיור’ שהוגש לכנסת,  ועל חילולי השבת בתל אביב.

בשאלת ההתייצבות בלשכות הגיוס הוחלט, כי לאחר דיונים והתייעצויות – כולל עם הגראי”ל שטיינמן – תינתן הודעה רשמית בימים הקרובים. לחרדים10 נודע, כי ההכרעה  כבר התקבלה, ולאחר סגירת הקצוות מול צה”ל – תצא הוראה להתייצב.

אולם, מה שעמד במוקד הכינוס של ‘המועצת’ לא הייתה שאלת הגיוס, אלא דווקא ‘חוק הגיור’ שהוגש להצבעה בקריאה שנייה ושלישית של הכנסת. לפי מזכיר המועצת, גדולי התורה החליטו כי אם ‘חוק הגיור’ יתקבל במתכונתו הנוכחית – “ננהל ספרי יוחסין משלנו, לחרדים בלבד”.

כמו כן הונחו חברי הכנסת לפעול למנוע, בכל דרך, את רמיסת השבת בתל-אביב.

לכינוס ‘המועצת’ הגיעו האדמו”רים מגור, צאנז, האחים מויז’ניץ’, סלונים, בעלזא, ביאלה, באיאן, סאדיגורה, ומודז’יץ. בפני האדמו”רים נשא דברים על שאלת ההתייצבות בלשכות הגיוס החיד”ו ווייס, דיין קהילת סאטמר באנטוורפן, ומיד לאחר מכן הוא עזב את המקום. אחריו נשא דברים יו”ר ועד הישיבות, הרב חיים אהרן קאופמן.

בכינוס השתתפו חברי הכנסת של אגדת ישראל, יעקב ליצמן, ישראל אייכלר, ומנחם אליעזר מוזס, וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

הכינוס מגיע אחרי שהבוקר – בעקבות מו”מ שמנהלים הח”כים החרדיים בחודשים האחרונים – שוגר מצה”ל נייר עמדה לחברי הכנסת החרדים, בו נאמר כי צה”ל מוכן לאשר ימי התייצבות נפרדים, בהם יתייצבו בחורי ישיבות, המגיעים להתייצב בלשכות הגיוס ב’צו ראשון’ – במרוכז.

לידי חרדים10 הגיע תיעוד טיוטת קריאת ‘המועצת’, ואנו מפרסמים קטעים.

מועצת גדולי התורה חשון תשעה

“לדאבוננו קיימת מגמה בין ראשי השלטון, לשלב את החרדים לדבר ה’ במקומות שבהם יש סכנה של פריקת עול מלכות שמים. ולצורך כך מחוקקים חוקים שונים נגד הציבור החרדי, ומציעים פיתויים שונים כדי להשפיע  על אורח החיים של הציבור החרדי, בדברים שהם נגד תורתנו הקדושה ונגד המסורת המסורה לנו מדור דור, לצורך זה גם מרבים להצר את צעדיו של הציבור החרדי ומוסדותיו על כל צעד ושעל.

“כשכל אלו מונחים על ידי גופים רפורמים, המנסים להרוס כל חלקה טובה בכרם בית ישראל.

“כאמור, ולמען הצלת עולם התורה והיהדות החרדית בכלל הננו דורשים ומורים כדלהלן:

“מהשלטונות לבטל את חוק גיוס בני הישיבות והכוללים בכפיה.”

המשפט הבא, מופיע בטיוטא שהגיעה לידנו, אך יושמט מהמכתב, “ולא לחלל שם שמים בקביעת דברים הסותרים את הוראות תורתנו הקדושה”.

ממשיכים חברי המועצת, “הננו מורים לכל בני הציבור החרדי שלא לשתף פעולה עם כל תוכניות הצבא למיניהם, לא להשתתף… שירות אזרחי, תנועות נוער למיניהן ושאר תוכניות שהצבא מציע לציבור החרדי, בכל אופן שהוא, ולא להתפתות לפיתויים הכספיים המוצעים בכל אלו בטענות של פרנסה וכיו”ב”.

בהמשך כותבים האדמו”רים, כי הם “מורים לבני הישיבות ואברכי הכוללים להיענות לדרישת הצבא”, ולהתייצב לצורך הסדרת הדיחוי מהשירות הצבאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות