6 חיילי מילואים נפצעו קשה בערב אל-עראמשה שבגליל, 8 בינוני וקל

18 נפצעו מפגיעה ישירה של כטב"ם נפץ במרכז קהילתי מאוכלס ערב אל-עראמשה • בפצועים: 14 חיילי מילואים ו-4 אזרחים שפונו לבית החולים במצב קל • בתיעוד של רגעי הפגיעה נראה הכטב"ם של חיזבאללה מתרסק ישירות על המתנ"ס, שהיה מלא באנשים, מבלי שהופעלה התרעה
יוני גרין
ט' ניסן התשפ"ד / 17.04.2024 18:13

14 לוחמים במילואים נפצעו מפגיעה ישירה של כטב”ם נפץ היום (רביעי) במרכז קהילתי מאוכלס בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי –  בהם שישה באורח קשה.

שני פצועים נוספים במצב בינוני, והשאר במצב קל.

כוחות הצלה, יחד עם צוותי רפואה של צה”ל, פינו את הפצועים למרכז הרפואי לגליל בנהריה. ארבעה אזרחים נוספים פונו לבית החולים במצב קל.

אחד הלוחמים שנפצעו באורח בינוני הוא דוד פדרמן, בנו של פעיל הימין נעם פדרמן.

מצה”ל נמסר: “בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים של טילי נ”ט וכטב”ם שחצו משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל-עראמשה. כתוצאה מהשיגורים שישה לוחמים נפצעו קשה, שניים נפצעו באורח בינוני ושישה נוספים נפצעו באורח קל, הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו, צה”ל תקף את מקורות הירי”.

עוד נמסר, כי “מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתית טרור חיזבאללה במרחבים א-נקורה ויארין שבדרום לבנון”.

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר כי בשעת צהריים הובאו 18 נפגעים מהיישוב ערב אל-עראמשה שבגבול הצפוני, הסובלים מפגיעות רסיסים ומפגיעות הדף.

אחד הפצועים מוגדר במצב אנוש והועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. ארבעה פצועים נוספים מוגדרים במצב קשה, שלושה מתוכם הוכנסו לחדר ניתוח והפצוע הנוסף מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי.

שאר הפצועים מוגדרים במצב בינוני וקל ועוברים בדיקות בחדר המיון.

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד”ר צבי שלג: “עם קבלת ההודעה על הגעתם הצפויה של הפצועים, נערך המרכז הרפואי בהתאם במלר”ד (מחלקה לרפואה דחופה) ובחדר ההלם, עם צוותים רפואיים וסיעודיים רבים. עם קליטת הפצועים הרבים, הוכרז נוהל אר”ן (-אירוע רב נפגעים) שלב א’. אני גאה בצוותי המרכז הרפואי על עבודתם המקצועית והמסורה. כמה מהפצועים יזדקקו ככל הנראה לכמה ניתוחים ואנו נערכים להמשך טיפול ואישפוז”.

בתיעוד של רגעי הפגיעה נראה כטב”ם הנפץ מתרסק ישירות על המתנ”ס שהיה מלא באנשים, מבלי שהופעלה התרעה.

כחלק מניסיונות הפינוי, צה”ל פתח בירי ארטילרי לעבר גבול לבנון, ולמקורות הירי. במקביל, הירי מלבנון לעבר האזור נמשך, והופעלו כמה התרעות על ירי רקטות.

ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על השיגורים ועדכן כי מדובר בשילוב של טילי נ”ט וכטב”מ נפץ. בחיזבאללה טענו כי השיגורים בוצעו לעבר מתקן צבאי.

לפי דורן קדוש הכתב הצבאי של גל”צ, מתחקיר ראשוני של התקרית בערב אלעראמשה, חזבאללה שיגר שני טילי נ״ט מהכפר טיר חרפא בדרום לבנון לעבר ערב אלעראמשה. מאחר שמדובר בטילי נ״ט – לא הופעלה התרעה.

טיל נ״ט אחד פגע ברכב, ואחד נוסף פגע במתנ״ס במקום. לאחר מכן, חזבאללה שיגר עוד שני כטב״מי נפץ. הנפגעים – גם כתוצאה מהנ״ט וגם כתוצאה מהכטב״מים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות