שוטר משך בזקנו ופאותיו של מתיישב – מח”ש סגרה התיק

לפני שנתיים משך שוטר מג"ב בזקנו ופאותיו של אחד המתיישבים וגרר אותו באמצעותם מהכביש • הוא הגיש תלונה למח"ש, אך התיק נסגר לפני כחודשיים, למרות תיעוד ברור של האלימות • חוננו הגיש ערר: "חרף השקרים שהתגלו ותיעוד התקיפה - בחרו במח"ש לא למצות הדין עם התוקף"
חיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ד / 16.04.2024 10:11

ארגון חוננו  הגיש ערר על החלטת מח”ש לסגור תיק חקירה נגד שוטר מג”ב, אשר תועד לפני שנתיים מושך בזקנו ופאותיו של מתיישב, בעת הפגנה בצומת היישוב יצהר במחאה על המצב הביטחוני.

למרות תיעוד האירוע, הודיעה מח”ש לפני כחודשיים על סגירת התיק בטענה: “לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדה לדין”.

בערר מתאר עו”ד אלעדי ויזל את האלימות הקשה אותה הפעיל שוטר מג”ב כלפי המתיישב: “בתאריך 29.3.22 נערכה הפגנה סמוך ל’צומת יצהר הגדולה’. המפגינים וביניהם המתלונן ניסו להגיע לכיכר של ‘צומת יצהר הגדולה’ על מנת לקיים את ההפגנה במקום מרכזי ובולט יותר. בדרכם לכיכר נחסמו המפגינים על ידי שוטרי מג”ב אשר מנעו מהם את ההגעה לצומת.

“המתלונן ניסה לחצות את הכביש ולעקוף את השוטרים אך נחסם על ידיהם. בשלב זה החל דין ודברים בין המתלונן לבין השוטרים אשר דרשו ממנו להתרחק מהמקום ואף ניסו להודפו בידיהם. לפתע תפס הנילון בזקנו של המתלונן ומשך בו בעוצמה רבה. המתלונן זעק זעקת כאב גדולה, אך חרף זעקת הכאב המשיך הנילון למשוך בזקנו ואף בפאתו תוך שהוא גורר באמצעותם את הנילון למדרכה”.

ויזל מדגיש בערר את ההשפלה שחש המתיישב במשיכת בזקנו ופאותיו והפגיעה בו. “מיותר לציין את הכאב והסבל הרב שנגרם לאדם שמושכים אותו בשערותיו. מיותר לציין את ההשפלה שחש אדם דתי אשר מבזים אותו במשיכת שערות זקנו ופאותיו אשר הינם בעלי ערך דתי עבורו. מדובר על שימוש בכוח שלא כדין אשר תכליתו היחידה הייתה פריקת זעם והשפלה ולא כל תכלית חוקית. הסרטון שצורף לתלונה מדבר בעד עצמו ומוכיח כי הנילון פעל באלימות וברוטאלית תוך שימוש בכוח שלא כדין וגרימת כאב, השפלה וביזוי פומבי למתלונן”.

הוא מציין עוד, כי גרסתו של השוטר שטען בחקירתו כי לא משך בזקנו ופאותיו של המתיישב, וכי המתיישב לא זעק בכאב בשל כך נסתרו על ידי חוקרי מח”ש שצפו בתיעוד האירוע ואף תיעדו זאת בכתב.

כמו כן, לדבריו, טענתו של השוטר כי פעל בדרך זו כיוון שהמתיישב תקף שוטר הופרכה וכי בשל האלימות שהפעיל הפסיקה השוטרת שתיעדה את הפעילות את התיעוד על מנת שלא ייקלט במצלמה.

לאור הראיות והסתירות עליהן הצביע, דורש עורך הדין לפתוח את תיק החקירה ולהעמיד את השוטר לדין.

עו”ד ויזל אמר: “שוב, באופן לא מפתיע, בוחרת מח”ש לגונן על שוטרים אלימים וסוגרת תלונה על אלימות חמורה תוך טיוח תיק החקירה. התנהלות קבועה זו מקוממת שבעתיים בתלונה דנן נוכח העובדה כי התלונה מגובה בסרטון עם תיעוד ברור של התקיפה המזעזעת וחסרת ההצדקה.

“יתרה מזו, מעיון בחומרי החקירה עולה שחוקרי מח”ש הבחינו שהשוטר הנילון מוסר גרסאות סותרות ואף נתפס במספר שקרים – אך חרף השקרים שהתגלו וחרף התיעוד של התקיפה – בחרו במח”ש, גם כאן, לא למצות את הדין עם התוקף. אנו מקווים כי מחלקת עררים לא תתעלם מהטיוח הזועק, תקבל את הערר שהגשנו ותפעל להעמיד את השוטר האלים לדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות