ישלמו? לאחר המעצר השערורייתי: עו”ד נתי רום תובע את המשטרה

עו"ד נתי רום מחוננו נעצר לפני חודש בתחנת המשטרה בנתיבות, לאחר שהגיע לתת ייעוץ משפטי למוחים ממחאת כרם שלום - שהובאו לתחנה •  הוא נעצר לאחר שדרש לתת לעצורים את מלוא זכויותיהם •  כעת תובע רום את המשטרה בסכום של 75,000 שקלים
חיים טוויל
ז' ניסן התשפ"ד / 15.04.2024 19:03

עו”ד נתי רום מחוננו הגיש תביעה בבית משפט השלום בבאר שבע בסך 75,000 שקלים כנגד שוטרים ממשטרת נתיבות, אשר עצרו אותו בניגוד לחוק כאשר הגיע לתחנת המשטרה להעניק ייעוץ משפטי למוחים ממחאת כרם שלום שהובאו לתחנה.

עו”ד רום נעצר לאחר שדרש לתת לעצורים את מלוא זכויותיהם. במהלך מעצרו אף הוכנס רום לתא עצורים.

בכתב התביעה מתאר עו”ד יאדו כיצד נעצר עו”ד רום: “התובע, עו”ד במקצועו, עוסק רבות, הן באופן עצמאי, והן במסגרת ארגון חוננו, במתן ייעוץ משפטי לעצורים. בתאריך 5.3.24, במהלך המחאות שהתקיימו במעבר כרם שלום כנגד הכנסת ציוד לאויב העזתי בשעת מלחמה, נעצרו למשטרת נתיבות כשבעה קטינים.

“התובע נקרא מטעם חוננו ליתן לעצורים ייעוץ בתחנה. התובע תיאם מראש עם קצינה את הגעתו לתחנה, אך כשהגיע לתחנה לא הכירו היומנאים את התיאום האמור והתובע נאלץ להמתין שעה שלמה לפגישה עם העצורים. בעודו ממתין, ראה התובע כי אחת העצורות, קטינה כבת 16, שיצאה בליווי שוטר לשירותים. התובע ניגש אל הקטינה ואמר לה שתמתין עד לפגישה עימו ועד אז לא תמסור גרסה ולא תדבר עם השוטרים.

“בתגובה לדבריו האמורים יצא השוטר שליווה את העצורה על התובע בצעקות, ‘תסתום את הפה’ וצעקות דומות, ודרש ממנו לצאת מהתחנה. התובע ניסה להוריד את הלהבות ודרש מהשוטרים שלא לצעוק, אך בלא הועיל.

“על מנת למנוע הסלמה יצא התובע מהתחנה. אולם דעתם של השוטרים לא נתקררה גם לאחר שיצא התובע מהתחנה ולאחר רגעים מספר יצאו הם אחריו ודרשו ממנו לצאת גם מחצר התחנה אל הרחוב. השוטרים הודיעו לתובע כי באם לא יצא מהתחנה יעוכב, וכשביקש הוא לדעת על מה יעוכב נמסר לו כי על אי ציות לשוטר. השוטרים עזבו את התובע, ולאחר שהוצא מהתחנה הושב הוא אליה, והפעם בסטטוס הבלתי חוקי שהודבק לו כמעוכב.

“עם כניסתו של התובע לתחנה דרשו ממנו השוטרים למסור להם את הטלפון. התובע שאל על שום מה הוא נדרש ליתן לשוטרים את הטלפון והשוטרים השיבו משום שהתובע מעוכב. התובע הבהיר כי אין סמכות ליטול טלפון ממעוכב, ובתגובה אמרו השוטרים לתובע כי יעצרו אותו, וכך עשו”.

עו”ד יאדו מציין בכתב התביעה, כי מלבד המעצר בניגוד לחוק כלאו השוטרים את עו”ד רום בתא מעצר ואף ערכו לו חיפוש בו נטלו כסף שהיה ברשותו: “לא די בנטילת הטלפון אלא השוטרים גם אזקו את התובע, בהמשך לכך הכניסו השוטרים את התובע לתא מעצר. כאן ביצעו השוטרים עוולה נוספת וערכו בתובע חיפוש שלא כדין. החיפוש נעשה בכוח רב, כאשר התובע צועק כי כואב לו, בהמשך ביקש התובע טיפול רפואי ונאמר לו שהוזמן מד”א אך כעבור שעה נאמר לו כי הוא לא יקבל טיפול ולכן נאלץ התובע לקבע את הכתף שלו עם משולש שאלתר מבגדיו.

“אחד השוטרים מצא בכיס של התובע סכום נכבד של מזומנים ולקח אותו ממנו. התובע התריס בשוטר למה הוא גונב את הכסף, וזה גרם לשוטר לאבד לגמרי את העשתונות והוא השליך את כל השטרות על הרצפה, ולאחר מכן דרש השוטר מהתובע שיאסוף את השטרות שהשוטר השליך אך התובע סירב, אז השוטר נאלץ לאסוף את השטרות שהשליך לפני כן בחמת זעם על הרצפה. יש לציין כי במהלך החיפוש האלים נכנסה לחדר ולא פעם אחת קצינה וכאשר היא נכנסה השוטרים הפסיקו את הפעולות האלימות. התובע נשאר שלוש שעות נעול בתא לאחר החיפוש ובלא טלפון”.

עו”ד יאדו אמר לאחר הגשת התביעה: “הסנגור משמש חיץ בפני פגיעה בלתי חוקית מצד שוטרים בזכויותיהם של עצורים. לשם כך מקנה לו הדין מעמד מיוחד וסמכויות מיוחדות. שוטרי משטרת נתיבות פגעו בצורה בלתי מוצדקת ובלתי מידתית בעו”ד נתי רום בזמן ששימש כסנגור של עצורים בתחנה. על המשטרה לתת על כך את הדעת ואת הדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות