330 טילים וכטב”מים מאיראן: מאות יירוטים, נזק קל בנבטים

ליל של ניסים: כ-170 כלי טייס שיגרה איראן - 0 חדרו לישראל, יותר מ-30 טילי שיוט שיגרה איראן - 0 חדרו לישראל, יותר מ-120 טילים בליסטיים שיגרה איראן - בודדים נפלו בשטח ישראל. 0 נזקים בנפש • דובר צה"ל: "יירטנו 99% מהאיומים, אף טיל שיוט או כטב"ם לא חדרו לישראל" • צפו
חיים טוויל
ו' ניסן התשפ"ד / 14.04.2024 10:26

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, מסר הבוקר (ראשון) עדכון נוסף בעקבות המתקפה האיראנית נגד ישראל.

“אמש איראן פתחה במתקפה נגד ישראל ושיגרה יותר מ-300 איומים מסוגים שונים. האיום האיראני פגש את העליונות האווירית והטכנולוגית של צה”ל בשילוב קואליציה לוחמת חזקה שיחד יירטו את רובם המכריע של האיומים”, אמר הגרי.

הוא הוסיף: “יירטנו 99% מהאיומים ששוגרו לעבר שטח מדינת ישראל. זהו הישג אסטרטגי משמעותי מאוד. מתוך כ-170 כלי טיס בלתי מאוישים שאיראן שיגרו –  אפס חדרו לשטח ישראל. עשרות מהם יורטו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, מערכת ההגנה האווירית שלנו, ומערכות ההגנה והמטוסים של השותפים שלנו.

“מתוך יותר מ-30 טילי שיוט שאיראן שיגרה – אפס חדרו לשטח ישראל. 25 מהם יורטו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר מחוץ לגבולות המדינה”.

עם זאת, ציין הגרי, כי מספר טילים נפלו בבסיס נבטים בדרום וגרמו לנזק קל. “מתוך יותר מ-120 טילים בליסטיים, מספר בודד של טילים חדר לשטח מדינת ישראל והשאר יורטו. הם נפלו בבסיס חיל האוויר בנבטים וגרמו לנזק קל לתשתיות בלבד. הבסיס מתפקד וממשיך במשימותיו”.

הוא הדגיש: “איראן חשבה שתצליח לשתק את הבסיס ובכך לפגוע ביכולות האוויריות שלנו אך היא נכשלה. מטוסי חיל האוויר ממשיכים להמריא ולנחות משטח הבסיס, ולצאת ממנו למשימות הגנה והתקפה”.

הגרי הבהיר: “בנוסף לשיגורים מאיראן בוצעו מספר שיגורים משטח עיראק ותימן. אף אחד מהם לא חדר לשטח ישראל. בשעות האחרונות בוצע ירי של עשרות רקטות משטח לבנון לכיוון הצפון. לא היו נפגעים. מטוסי קרב תקפו מטרות חיזבאללה ברחבי לבנון. כל זאת בזמן שמטוסים רבים נוספים ממשיכים במשימת ההגנה”.

דובר צה”ל הדגיש את ההישג: “ניהלנו הלילה קרב הגנה אווירי ומורכב, ברמת ביצוע מצוינת של חיל האוויר ואגף המודיעין, בפיקודו של הרמטכ”ל. יכולות היירוט של מערכות ההגנה האוויריות ויכולות ההגנה של מטוסי חיל האוויר הוכיחו מקצועיות יוצאת דופן ועליונות צבאית וטכנולוגית של צה”ל. הודות לכל אלה, התקיפה האיראנית כפי שתוכננה, סוכלה. לצערנו ילדה בת 10 נפצעה באורח קשה מרסיסים. מלבדה, ככל הידוע לנו, אין נפגעים.

“חשוב לומר שהאירוע לא הסתיים. אנחנו עדיין ערוכים ומוכנים להתפתחויות ואיומים נוספים. הנחיות פיקוד העורף נותרו בעינן ועדיין נותרו ההגבלות”.

שני גורמים ישראלים אמרו לניו יורק טיימס, כי ישראל יירטה הלילה 185 כטב”מים ו-146 טילים ששוגרו לשטחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות