הפרקליטות ביטלה את הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר

הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לבטל את הסכם עד המדינה במשפט נתניהו עם שלמה פילבר • לטענתה, "הונחה תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם מצדו" • פילבר הגיב בטוויטר: "אני מוכן" • עמית סגל: "לאור העובדה שכל שותפיו ל'פשע' יצאו בלא כלום, מדובר בנקמה על עדותו"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 08.04.2024 18:13

פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה יהונתן תדמור, על דעת היועצת המשפטית לממשלה עו”ד גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה, הודיע היום (שני)  על ביטול הסכם עד המדינה בתיק חקירת ראש הממשלה עם שלמה פילבר.

בפרקליטות הודיעו למנכ”ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר על כוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנערך עימו לאחר שהונחה בפניהם תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו.

בחוות דעתו של הפרקליט הבכיר עו”ד ניסים מרום נקבע, כי פילבר הפר את ההסכם בכך שבכמה נקודות בעדותו בבית המשפט הוא סתר באופן חזיתי עדויות שנתן במשטרה לאחר שחתם על הסכם עד המדינה. כמה מהן בעלות משקל רב.

פילבר יזומן לשימוע מנהלי על עצם הכוונה להפר את ההסכם. רק אחרי השימוע הזה יוחלט אם יוגש נגדו כתב אישום ובגין אילו עבירות.

פילבר הגיב להחלטת הפרקליטות בציוץ בטוויטר – שבו כתב: “אני מוכן”.

בחוזה עד המדינה חתם פילבר: “אם יימצא כי הפר אחת או יותר מהתחייבויותיו והצהרותיו בהסכם זה, או שיתברר כי מסר הודעות כוזבות בפרשה או שיקר… המדינה תהא רשאית להשתחרר מהתחייבויותיה ותהא חופשית להעמידו לדין ולבקש את מעצרו עד תום ההליכים על חלקו בפרשה”.

הפרשן עמית סגל הגיב: “לאור העובדה שכל שותפיו ל’פשע’ יצאו בלא כלום, מדובר בנקמה על עדותו”.

הוא הוסיף: “שנתיים חלפו מאז שפילבר סיים להעיד, פתאום נזכרו בפרקליטות בתשתית הראייתית שהתגבשה לה. מנחש שהתיק לא יסתיים בהרשעה, לא בטוח בכלל שבהעמדה לדין. כי כמו שאמר פעם השר חיים כץ: במדינת ישראל ההליך הוא העונש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות