סקר דיירקט פולס: בני גנץ שוב בראש. וכמה מקבל ‘גוש נתניהו’?

מפלגתו של בני גנץ מקבלת את מספר המנדטים הגבוה ביותר בסקר ערוץ 14 - אך נתניהו זוכה באחוזי ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה • בן גביר שומר על כוחו עם 10 מנדטים, גדעון סער מצליח להשיג 4 מנדטים • מרצ והעבודה חוזרות למפה הפוליטית • וכמה מקבלות המפלגות החרדיות?
חרדים 10
כ"ט אדר ב' התשפ"ד / 07.04.2024 21:17

חצי שנה למלחמת ‘חרבות ברזל’:  מסקר חדש שביצע מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ ופורסם הערב ב’מהדורה המרכזית’ של ערוץ 14 עולה, כי לו הבחירות היו נערכות היום (ראשון), מפלגתו של בני גנץ הייתה מובילה במספר המנדטים –  אך ראש הממשלה נתניהו מוביל, בבטחה, מעל גנץ ולפיד בשאלת ההתאמה לתפקיד.

מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ, ללא גדעון סער שפרש ממנה בטריקת דלת, מקבלת 23 מנדטים, בעוד מפלגת  הליכוד מקבלת בסקר 22 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד משיגה 11 מנדטים בלבד. מפלגת ש”ס של אריה דרעי מקבלת 10 מנדטים.

עוצמה יהודית, מפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שומרת על כוחה עם 10 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה אף היא עם 8 מנדטים, רע”ם של מנסור עבאס ממריאה ל-6 מנדטים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ והציונות הדתית מקבלים בסקר 5 מנדטים, כמו מרצ שחוזרת למפה הפוליטית עם  5 מנדטים.

הימין הממלכתי של גדעון סער זוכה ב-4 מנדטים בלבד, העבודה עם 4 מנדטים, וחד”ש-תע”ל עם 4 מנדטים.

בחלוקה לגושים: גוש הימין ממשיך להתאושש בסקרים ומשיג 55 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מקבל  בסקר 51 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים והימין הממלכתי של סער כאמור, עם 4 מנדטים בלבד.

התאמה לראשות הממשלה: נתניהו מוביל בבטחה על גנץ ולפיד

הציבור נשאל  מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה – נתניהו או שותפו לממשלת החירום, בני גנץ? 41% מהמשיבים בחרו בנתניהו בעוד 32% הצביעו על שותפו השר גנץ כמתאים ביותר. מספר גדול של 27% מהמשיבים ענו כי אף אחד מהם אינו מתאים.

בתשובה לשאלה: מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה – נתניהו או לפיד? 43% העדיפו את נתניהו בעוד 29% בלבד היו רוצים את ראש האופוזיציה יאיר לפיד. מספר משמעותי של 28% מהמשיבים לא רוצים אף אחד מהם בתפקיד הרם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות