גלנט וגנץ הוסמכו בקבינט להגביר הסיוע לעזה? בן גביר: לא לנכון

לשכת נתניהו: הקבינט החליט לאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי לעזה דרך אשדוד ומחסום ארז - והגברת הסיוע הירדני דרך מעבר כרם שלום • הקבינט הסמיך את נתניהו, גלנט וגנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע • בן גביר: לא נכון. לא התקיימה הצבעה על הסמכתם
חרדים 10
כ"ו אדר ב' התשפ"ד / 05.04.2024 01:01

אחרי השיחה החריפה עם ביידן: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הלילה (שישי) את הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

בהודעה של לשכת ראש הממשלה נאמר, כי הקבינט הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.

“סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה”, נמסר מהלשכה.

“לאור זאת, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום”.

בהודעה נמסר גם, כי צה”ל נערך לכל התפתחות מול איראן – הן בהגנת העורף והן בהתקפה, בצל האיומים של בכירים במשטר האיראני להגיב על חיסולו של בכיר משמרות המהפכה בדמשק.

אלא שמלשכת השר לביטחון לאומי, וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, איתמר בן גביר, נמסר כי ההודעה אינה נכונה.

“לא התקיימה הצבעה הערב בקבינט על הסמכת השרים גלנט וגנץ על הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה וההודעה שפורסמה בנושא מטעם לשכת ראש הממשלה – אינה נכונה. השר בן גביר ונוספים התנגדו להצעה ויש להצטער על כך שרה”מ נמנע מלהביא זאת להצבעה”.

השר בן גביר אמר: “הדרך הנכונה להחזיר את החטופים שלנו היא להפסיק את הכנסת הסיוע לעזה, ולהתנות תנאי – הומניטרי רק תמורת הומניטרי. חבל שבמקום להיכנס לרפיח, יש מי שמעדיף לעסוק בהכנסת ציוד לעזה שמגיע היישר לידי חמאס. חייבים להיכנס לרפיח עכשיו!”

מוקדם יותר הערב  – לפני התכנסות הקבינט, פרסם הבית הלבן הודעה על שיחתם של הנשיא ג’ו ביידן וראש הממשלה – שיחה שהוגדרה גם על ידי הצד הישראלי “שיחה קשה, מעבר למצופה”.

לפי הודעת הבית הלבן “הנשיא ביידן הדגיש כי ההתקפות על עובדי ארגונים הומניטריים בפרט והמצב ההומניטרי בעזה בכלל אינם מתקבלים על הדעת”.

עוד נאמר בהודעה, כי  “ביידן הבהיר את הצורך של ישראל ליישם שורה של צעדים קונקרטיים וניתנים למדידה לטיפול במניעת פגיעה באזרחים, בסבל הומניטרי ובשמירה על ביטחונם של עובדי הסיוע. הוא הבהיר כי מדיניות ארה”ב ביחס לעזה תיקבע על פי הפעילות הישראלית בתחום ההומניטרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות