‘ניסיון לשרוף פרש’: עימותים קשים בין מפגיני שמאל לשוטרים

אלפי מוחים מהשמאל קראו הערב לבחירות וקידום עסקת חטופים • 3 מפגינים, בהם חשוד שנשכב מתחת למכת״ז, נעצרו • שוטר נפצע מגדר ברזל שהעיף מפגין לעברו • מפגינים פרצו את גדרות האבטחה סמוך לבית ראש הממשלה • המשטרה: "חלק מהמפגינים זרקו לפידים לכיוון פרשים שלנו"
חיים טוויל
כ"ד אדר ב' התשפ"ד / 02.04.2024 22:52

סינוואר מרוצה? אלפי מוחים התייצבו הערב (שלישי) מול הכנסת להפגנה נגד הממשלה – ובדרישה להשבת החטופים .

חגי לובר, ששכל את בנו יהונתן הי”ד במלחמה, הגיע להפגנה כשהוא מחזיק בשלט “די להפגנות”.

אהוד ברק נאם בהפגנה ואמר: “הורדת השלטון האסוני הזה היה ונותר תפקידם של האופוזיציה ושל איזנקוט וגנץ. אבל כבר נאמר ש’במקום שאין אנשים השתדל להיות איש’. הכדור עבר אלינו, האזרחים שמוכנים להיאבק על גורל המדינה”.

בסיום ההפגנה מול הכנסת המוחים צעדו ברחבי ירושלים עם לפידים. קבוצת מפגינים הגיעה עם לפידים סמוך לבית ראש הממשלה ברחוב עזה, פרצה את גדרות האבטחה והתעמתה עם שוטרים באלימות.

רק לאחר כשעתיים של התפרעות אלימה, המשטרה החלה לפזר את המפגינים באמצעות בואש מחוץ לבית ראש הממשלה.

המשטרה עצרה הערב חמישה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות.

במהלך המחאה הסוערת הושלך לפיד בוער לעבר פרש משטרתי.

כחלק מהתמודדות המשטרה עם המחאה, מכת”זית הגיעה למקום. אחד המפגינים נכנס מתחת לגלגלי המכת”זית – ונעצר.

בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה של ימ״ר ירושלים בעקבות מקרה של השלכת לפיד בוער לעבר פרש משטרתי – לפיד שפגע בו וסיכן אותו, ולמרבה המזל לא התלקח ושרף אותו.

לפי המשטרה, “במהלך שעתיים – המחאה והתהלוכה שהתקיימו מוקדם יותר הערב בתיאום, הפכה ברחוב עזה להפרת סדר והתפרעות משוללת כל רסן. מאות מפרי סדר ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה המוצבים בסמוך לבית ראש הממשלה בכוח. חלקם התעמתו פיזית עם השוטרים. אחד מהם יידה לפיד בוער לעבר פרש משטרתי. אחר נשכב מתחת למכת״ז משטרתי, ואחרים העיפו גדרות בפראות וגידפו שוטרים.

“השוטרים בלמו והדפו את מפרי הסדר והמתפרעים במקום סמוך לבית ראש הממשלה, ומנעו מהם הגעה לכיוון הבית, בניגוד להחלטות בימ״ש על המרחק המותר להפגנות בסמוך לנבחרי ציבור, והסדרי האבטחה הנדרשים”.

במשטרה טוענים, כי”לאחר שעשרות המשיכו להתפרע ברחוב ולהפר את הסדר, ולא נשמעו פעם אחר פעם להוראות השוטרים במקום, המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפרות סדר בכדי לפזר את המתפרעים, וביצעה מעצרים במקום.

“במהלך הפרת הסדר נפצע קצין משטר בידו מהשלכת גדר לעברו על ידי אחד מהמתפרעים ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי”.

במשטרה אומרים: *אנו רואים בחומרה רבה את הפגיעה החמורה בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק. חופש המחאה אינו החופש להתפרע, להשתולל ולסכן חיים”.

במשטרה הוסיפו: “אנו מגנים את הניסיונות הבלתי פוסקים של בעלי עניין ודעה ברשתות החברתיות ‘לנרמל’ התנהלות זו, תוך הכפשת שוטרים המבצעים את תפקידם במדינת חוק דמוקרטית שוחרת חיים. גם רעשי רקע אלו לא ירפו את ידי המשטרה להמשיך לאפשר לכל אדם את המחאה כחוק, אולם לאכוף את החוק, לשמור על הסדר ולטפל בהפרות סדר ומעשים שיש בהם כדי לסכן את שלום הציבור ובטחונו, לסכן אזרחים, שוטרים, נבחרי ציבור או סמלי שלטון”.

צילום: דוברות המשטרה

רק לאחר שההפגנות האלימות הסתיימו, הגיע אל האזור ראש השב”כ רונן בר וערך סיור במקום עם גורמי אבטחה.

מהמשטרה נמסר מוקדם יותר: “אלפי מוחים הפגינו במתחם המחאות באזור הכנסת. בהמשך רובם יצאו לתהלוכה במסלול סדור שתואם עם המשטרה מראש לכיוון רחוב עזה במרחק המותר להפגין מול בתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור בהתאם לפסיקת בימ״ש – זאת תחת אבטחה משטרתית ופעילות לשמירת הסדר והכוונת התנועה.

“לצד זאת, גם הערב חלק מהמוחים החליט לנסות להתפרע ולנסות להגיע בסמוך לבית ראש הממשלה, בניגוד להחלטת בית המשפט. המשטרה בלמה אותם והרחיקה לאחור את אלו שלא נשמעו להוראות השוטרים, למרחק המותר להפגנה במקום”.

במשטרה טוענים, כי “בשום שלב לא נשקפה כל סכנה לבית ראש הממשלה עצמו ואף אדם לא הגיע אליו פיזית”.

כמו כן “כמה מפרי סדר הזיזו גדרות משטרתיים במטרה לחסום צירים נוספים ולהפר את הסדר, וחלקם השליכו לפידים לכיוון פרשי המשטרה – מעשה מסוכן, פסול וחסר אחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות