סדום: בוטלה הרשעת הבלשים שהודו בתקיפה של חיים מזרחי בגאולה

שני הבלשים הודו שעצרו ותקפו באלימות את חיים מזרחי אחרי שהעיר להם שפגעו ברכב שעמד בפקק בשכונת גאולה • למרות התנגדות מח"ש - השופטת החליטה לבטל ההרשעה • כעת, המשטרה רוצה להחזירם לתפקידם • מזרחי: "זו בושה!" • איש תקשורת: "שערוריה שלא תיאמן"
חרדים 10
ט"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 17:46

בית משפט השלום בירושלים ביטל היום (שלישי) את הרשעתם של בלשי המשטרה שי אליהו ויותם גרגיר, שתקפו את הצעיר החרדי חיים מזרחי, סמוך להפגנה של קיצונים בשכונת גאולה בחודש ינואר לפני שנתיים.

מי זה הנגיד ר’ אהרן שליפא הופיע אצלו בחנוכת הבית? • צפו עד הסוף

ביטול ההרשעה התבצע במסגרת הטיעונים לעונש של השניים. במחלקה לחקירות שוטרים התנגדו לביטול ההרשעה.

בית המשפט גזר על שני הבלשים עונשים של עבודות שירות לתועלת הציבור וקנס כספי: אליהו ירצה 120 שעות עבודות שירות ויפצה את מזרחי ב-4,000 שקלים.  גרגיר ירצה 80 שעות עבודות שירות ויפצה את מזרחי ב-3,000 שקלים.

לפי דיווח של לירן תמרי באתר ynet, בעקבות ביטול ההרשעה קוראים קצינים בכירים במחוז ירושלים להשיב את שני הבלשים האלימים  לתפקידם – חרף האירוע החמור.

מזרחי אמר בתגובה ל-ynet: “זו בושה שרוצים להחזיר אותם לתפקיד, הם צריכים ללכת הביתה. אני מאוכזב מאוד וכאוב מהעונש. היה מגיע להם לקבל עונש ראוי, והוא לא ראוי. 7,000 שקלים פיצוי אחרי שאני בטיפולים נפשיים? זו בדיחה. האירוע הזה מלווה אותי עד היום, בכל שעות היום והם ממשיכים בחיים שלהם כרגיל”.

בגזר הדין כתבה השופטת שרון לארי-בבלי: “אינני מקלה ראש במעשיהם. מדובר במעשים חמורים כלפי אזרח על לא עוול בכפיו, והתרשמתי שהמתלונן נפגע מן המעשים במישור הרגשי. אליהו וגרגיר הביעו חרטה כנה על מעשיהם והתרשמתי שאכן הם מאוד מצטערים. תוצאות הרשעתם משמעותה, בסבירות גבוהה, סיום העסקתם במשטרה. אינני סבורה שתוצאה זו היא מידתית בנסיבות העניין”.

לפי הדיווח, אל הדיון הגיע נצ”מ שלומי בכר, מפקד התחנה שבה משרתים השניים. למרות התקיפה הברוטלית של אזרח חף מפשע – הוא אמר: “לכל תפקיד שאלך בעתיד אשמח לקחת את יותם תחת פיקודי, כך הארגון חושב על יותם. גם אם קרה אירוע כזה או אחר לא צריך לתלות אותו בכיכר העיר”.

במכתב תמיכה אחר בגרגיר הוסיף מפקד מרחב ציון תנ”צ רונן עובדיה: “אמליץ בפני מקבלי ההחלטה להמשיך את שירותו במשטרת ישראל, ואף להחזירו לתפקיד כראש צוות בילוש בתחנה”.

התקיפה החמורה התרחשה, לפי כתב האישום המתוקן בו הודו השוטרים הנאשמים, המתלונן חיים מזרחי יצא מהחנות בה עבד, הממוקמת סמוך לזירת הפגנה שהתרחשה אותה עת. במקום חלפה ניידת “סמויה” בה נהג הקצין שי עזרא. בשל פקק תנועה שנוצר ברחוב, עקף עזרא את טור המכוניות ופגע ברכב אחר שעמד בפקק. מזרחי, שהבחין בכך, ניגש לעזרא והעיר לו על כך.

בתגובה, ניגש אליו עזרא ועצר אותו מבלי שהזדהה או ציין את סיבת המעצר – והחל לנהוג כלפיו באלימות קשה , בין היתר באמצעות דחיפתו והכאתו.

שוטרים נוספים שהבחינו במתרחש, ביניהם הנאשם גרגיר, ניגשו למקום וסייעו לעזרא להכניס את מזרחי לניידת הסמויה.

בעוד מזרחי שכוב על בטנו במושב האחורי של הניידת, התיישב עליו השוטר גרגיר והשתמש נגדו בכוח ללא כל צורך וחרף העובדה כי המתלונן הפציר בו לחדול.

העיתונאי מוטי קסטל מערוץ 14 הגיב על ההחלטה: “שערוריה שלא תיאמן. 120 שעות של”צ לשוטר אחד ו-80 שעות בלבד לשני – נגזרו הבוקר על 2 שוטרי הבילוש שתקפו באלימות מזעזעת את חיים מזרחי סמוך להפגנה בגאולה לפני שנתיים על לא עוול בכפו, לאחר שהעיר להם על פגיעה ברכב. השניים ישלמו פיצוי מגוחך. זה המסר ה”מרתיע” שהעביר הבוקר ביהמ”ש. סדום!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות