אזעקות בשדרות ועוטף עזה • בכיר בחמאס ניצל מניסיון חיסול בלבנון

מטעני רסס וטילי נ"ט: שב"כ וצה"ל סיכלו הברחת אמל"ח איראני ליו"ש •  דיווחים בעזה: 22 הרוגים כתוצאה מהפגזה ישראלית באיזור דיר אל-בלח • דובר צה"ל הגרי על המבצע בשיפא: "מהמוצלחים ביותר מתחילת המלחמה" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ו אדר ב' התשפ"ד / 25.03.2024 15:45
היום ה-171 למלחמה I עדכונים שוטפים:
>> תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

23:59 – אזעקות בשדרות ועוטף עזה

אזעקת ‘צבע אדום’ בשדרות בעקבות שיגור של 3 רקטות לעבר העיר. 2 רקטות יורטו מעל העיר ושלישית יורטה מעל יישוב סמוך.

בשלב זה לא דווח על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

23:15 –  חמאס דוחה בהצהרה רשמית את ההצעה האחרונה שהועברה לו במסגרת המשא ומתן להשבת החטופים

“הודענו לפני זמן קצר למתווכים כי הארגון דבק בעמדתו שהועברה ב-14 במרץ. התגובה של ישראל לא נענתה לאף אחד מדרישותינו הבסיסיות – הפסקת אש כוללת, נסיגה מרצועת עזה, שיבת העיקורים וחילופי שבויים”, מסרו בחמאס.

22:57 – צה”ל תקף עמדת חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב מיס אל ג’בל: כלי טיס זיהה מחבלים של הארגון בתוך עמדה צבאית באבו שש, מטוסי קרב הוכוונו לתקיפה ותקפו את העמדה ואת המחבלים שבה.

במהלך היום זוהו שיגורים משטח לבנון למספר מרחבים בשטח ישראל, וצה”ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

22:20 – פגישת גלנט וסאליבן בצל המשבר עם ארה”ב

שר הביטחון יואב גלנט נפגש בבית הלבן בארבע עיניים עם היועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן. לפי הודעת שר הביטחון, השניים דנו במהלכים הנדרשים להמשך מיגור החמאס ופירוק יכולותיו הצבאיות והשלטוניות, ובמאמצים להשבת החטופים. גלנט אמר לסאליבן שהאופן שבו תסתיים המלחמה בעזה ישפיע על מדינת ישראל והאזור כולו עשרות שנים קדימה ויעביר מסר ברור.

היועץ לביטחון לאומי כתב אחרי הפגישה בחשבון הטוויטר שלו: “היה דיון ענייני על איך להבטיח את תבוסת חמאס בעזה. חזרתי על הבטחתו של הנשיא לשמור על ביטחון ישראל כנגד כל האיומים, כולל איראן. מברך על התחייבותו של גלנט לטפל במשבר ההומניטרי בעזה”.

21:50 – צה”ל: השיגור לאשדוד בוצע ממרחב הומניטרי בדיר אל בלח, המשגרים הושמדו

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו הערב את עמדת השיגור במרחב ממנה בוצע הירי עבר מרחב העיר אשדוד. בתום התקיפה זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה נוספים במרחב. השיגורים בוצעו ממרחב הומניטרי באזור דיר אל בלח שבמרכז רצועת עזה, בו שהתה אוכלוסייה אזרחית.

בצה”ל אמרו שהתקיפה בוצעה באופן מדויק, תוך הימנעות מפגיעה באזרחים שהתפנו מהאזור טרם בוצעה התקיפה.

21:00 – יירוט בשמי אשקלון אחרי אזעקות בעוטף

התרעות צבע אדום הופעלו בזיקים ובמרחב אזור התעשייה הדרומי באשקלון. תושבים דיווחו על יירוט בשמי העיר. בעיריית אשקלון מסרו: “בהמשך לאזעקה שנשמעה באזור התעשייה הדרומי בעיר לפני זמן קצר – המדובר על יירוט אחד. ללא נפילות או נפגעים”.

20:15 – בכיר בחמאס ניצל מניסיון חיסול

הבכיר ניצל מניסיון החיסול בתקיפה אתמול בעומק לבנון. כך מסר מקור ביטחוני לבנוני לסוכנות הידיעות הצרפתית.

18:00 – בחמאס בירכו על החלטת מועצת הביטחון על הפסקת אש מיידית

בארגון הטרור מדגישים את הצורך להשיג הפסקת אש קבועה שתוביל לנסיגה מוחלטת של כוחות ישראל מרצועת עזה, והחזרת התושבים לבתיהם. 

18:00 – המבצע בשכונת חמד: 300 מחבלים נעצרו, כ-80 חוסלו

צוות הקרב של עוצבת הקומנדו, גבעתי וחטיבה 7 סיימו פעילות רחבה בשכונת המגדלים בערב ח’אן יונס, במבצע של אוגדה 98 בשיתוף שב”כ שארך כעשרה ימים. 120 רבי קומות נסרקו, מאות מחבלים נעצרו ועשרות חוסלו – בהם כאלה שנלחמו והסתתרו בין ונשים וילדים. לכתבה המלאה

17:45 – שר הביטחון גלנט: “אם לא נשיג הכרעה מוחלטת בעזה – עלולים לקרב מלחמה מצפון”

שר הביטחון יואב גלנט אמר עם הגיעו לבית הלבן, לקראת פגישותיו עם היועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה, כי “אין זכות מוסרית לעצור את המלחמה בעזה עד שנחזיר את כל החטופים לביתם. אם לא נשיג הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה – עלולים לקרב מלחמה מצפון”. השר גלנט צפוי להפגש עם היועץ לביטחון לאומי ג’ק סאליבן ולאחר מכן הוא יגיע למשרדי מחלקת המדינה, שם ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

“אני פותח כעת את ביקורי בוושינגטון כנציגה של מדינת ישראל ובשם ממשלת ישראל”, אמר שר הביטחון גלנט כמעט במקביל להודעת נתניהו עד ביטול המשלחת של השר דרמר וראש המל”ל הנגבי לוושינגטון. “הגעתי לכאן על מנת להבהיר את הצורך בחיזוק צה”ל ובחיזוק עוצמתה של מדינת ישראל”, הוסיף. “אנחנו נפעל נגד חמאס בכל מקום, גם במקומות שבהם עוד לא היינו. אנחנו נייצר אלטרנטיבה לחמאס על מנת שצה”ל יוכל להשלים את משימתו”.

15:30 –  בחודשים האחרונים פועלים גורמי ביטחון איראנים במטרה להבריח אמצעי לחימה, בהם אמל”ח מתקדם שמקורו באיראן, לשטחי יהודה ושומרון.

בין האמל”ח שנתפס: מטעני רסס, מוקשי נ”ט איראניים, טילי נ”ט, 25 רימוני יד, 16 רקטות RPG ו-50 אקדחים.

גורמי הביטחון האיראנים שאחראים לכך הם אגף 4,000, אגף המבצעים המיוחדים של המודיעין במשמרות המהפכה, בראשו עומד ג’ואד ע’פארי, וכן יחידת המבצעים המיוחדים בכוח קודס על אדמת סוריה אשר נמצאת תחת חסותו של ראש יחידה 840, אצע’ר באקרי.

הפעילות נחשפה וסוכלה על ידי שב”כ וצה”ל שעצרו לחקירה גורמים פלסטינים אשר פעלו לביצוע פיגועים למול מטרות ישראליות.

בחקירות עלה מידע גם אודות פעילותו העדכנית של מוניר מקדח, תושב עין אל חלווה שבלבנון, ממוצא פלסטיני, אשר מוכר מזה שנים כמי שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים, וממשיך לנסות ולקדם פיגועים. מחקירות המעורבים ומפעילות שב”כ עלה כי מקדח מגייס גורמים בשטחי יהודה ושומרון לטובת מימוש פיגועים ומקדם הברחת אמצעי לחימה איראנים ומימון במגוון צירים אל החוליות שגייס לשטחי יהודה ושומרון.

15:02 – אזעקה בראש הנקרה

15:00 – גנץ בגבול הצפון: “לא נאפשר עוד שנה אבודה”

יו”ר המחנה הממלכתי סייר בגבול הצפון עם יו”ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל ח”כ מיכאל ביטון, ואמר: “מדינת ישראל לא צריכה לאפשר עוד שנה אבודה בצפון. אנחנו מקיימים ונקיים את הצו המוסרי שלנו כמדינה להגן על יישובי הצפון. זו האחריות שלנו כמדינה להחזיר את התושבים הביתה בביטחון, ואנחנו נערכים לכך”.

במהלך הסיור, ביקרו גנץ וביטון באוגדה 146 ואוגדה 91, ובהמשך קיימו מפגש עם תושבים בקיבוץ כפר בלום ועובדי מפעל פרי גליל בחצור הגלילית. “שמעתי היום דברים קשים על הטיפול האזרחי בתושבים שלא ניתן להשלים איתם”, אמר גנץ לתושבים. “אני מבקש קודם כל להגיד לתושבים כאן בצפון – אנחנו מבינים את הקושי העצום, אנחנו רואים את האומץ שלכם, והחברה הישראלית כולה מאחוריכם”.

14:16 – חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזעקה הופעלה ביישובים רבים בגליל העליון בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין. האזעקה הופעלה ביישובים איילת השחר, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה, שדה אליעזר, גדות, חולתה, ג’ש – גוש חלב, ריחאנייה, כרם בן זמרה, עלמה, דלתון ואזור תעשייה רמת דלתון. כמו כן הופעלה אזעקה במרכז אזורי מבואות חרמון, מלכיה, דישון, רמות נפתלי ויפתח.

ככל הנראה מדובר בהתראת שווא.

14:00 – אזעקות הופעלו באשדוד

לראשונה זה כחודשיים הופעלו אזעקות באשדוד: הפעם האחרונה שהן הופעלו באזור הייתה ב-14 בינואר. 6 רקטות שוגרו לעבר העיר והתבצעו 3 יירוטים. אותרה נפילה בשדות סמוך לאחד מהקיבוצים בעוטף. אין נזק ואין נפגעים בגוף.

לא דווח על נזק או על נפגעים.

13:30 – דיווחים בעזה: 22 הרוגים כתוצאה מהפגזה ישראלית באיזור דיר אל-בלח

כלי תקשורת בעזה דיווחו על 22 הרוגים בהפגזה ישראלית באזור דיר אל בלח. עוד דווח על קולות פיצוץ וחילופי אש סביב בית החולים שיפא.

12:45 –  שבעה מבוקשים נעצרו ברחבי אוגדת יהודה ושומרון

כוחות צה״ל שב״כ ומג״ב פעלו הלילה למעצר שבעה מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון. במסגרת הפעילות היזומה, הלוחמים, מסיירת חרוב, פגעו במחבלים שהשליכו לעברם מטענים.

11:40: חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו

המחבל מוחמד איברהים אלזין חוסל בתקיפת צה”ל.

11:05: דובר צה”ל לתקשורת הזרה על המבצע בשיפא: אחד המבצעים המוצלחים ביותר

“תפסנו מאות חשודים בטרור המקושרים לחמאס או לג’יהאד האיסלאמי, מה שהפך את המבצע לאחד המבצעים המוצלחים ביותר מאז תחילת המלחמה. המבצע הזה טרם הסתיים״. בהצהרתו הוסיף תא”ל דניאל הגרי כי “רבים ממחבלי חמאס והג’יהאד האסלאמי שנעצרו בשיפא, היו מעורבים בתכנון ובבביצוע הטבח ב־7 באוקטובר”.

10:15 –  צה”ל תקף מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה – שבו שהו מחבלים

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב מיס אל ג’בל עקב מודיעין על הימצאות מחבלים במקום. במהלך הלילה זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון לכיוון מוצב צה”ל סמוך למנרה. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

09:00 – באל-ג’זירה האשימו את לוחמי צה”ל באונס – וחזרו בהם: “האישה בדתה את הסיפור”

השופרות של חמאס הפיצו שמועה חמורה והאשימו את החיילים הישראלים ב”אונס, הרג, שרפת נשים ומשפחות שלמות במתחם בית החולים שיפא”. דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, נאבק להזם את השמועות, עד שברשת התקשורת הקטארית החליטו להסיר את הידיעה השקרית.

“בחקירות חמאס התברר שהסיפור על האונס הומצא”, הודה מנהל הערוץ לשעבר. “האישה שהתראיינה הודתה כי בדתה אותו”.

06:20 | גורם ביטחוני: “לא תהיה ברירה – חייבים להיכנס לרפיח”

גורם ביטחוני אמר לכאן חדשות:  “לא תהיה ברירה – חייבים להיכנס לרפיח”. עוד ציין הגורם כי “השאלה אם הולכים לכבוש ולטהר את רפיח לפני או אחרי העסקה”. ההצעה של מערכת הביטחון היא להעביר את האוכלוסייה ברפיח למואסי לאורך חוף הים.

04:05 –  הגרי לתקשורת הזרה: “חמאס חטף את שיפא”

דובר צה”ל אמר לעיתונאים זרים כי ארגון הטרור הורס את בית החולים, מתחבא מאחורי חולים ופצועים ונלחם מתוך המתחם

04:00 – בכיר ישראלי: ישראל הסכימה לשחרר כ-700 מחבלים תמורת 40 חטופים

בפריז נערכו דיונים על שחרור 400 אסירים ביטחוניים. כעת, המספר עולה. ההצעה לחמאס גם: 7 אסירים “כבדים” בתמורה לכל חיילת – ללא וטו מישראל.

04:00  – פעילות צה”ל באל אמל: כ-500 פלסטינים התפנו מהשכונה, עשרות מחבלים נעצרו עד כה ותוחקרו בשטח

השכונה בחאן יונס הרוסה לגמרי מפעילות כוחות הצבא באזור בחודשיים האחרונים

דובר צה”ל אמר כי “בעקבות מידע מודיעיני מדויק הקיים בידי צה״ל ושב״כ לפיו במרחב אל אמל ישנם מחבלים שמשתמשים בתשתיות אזרחיות למטרות טרור, צה״ל ושב״כ החלו לפעול במרחב. צה”ל ימשיך לפעול למאבק בטרור, וקורא למחבלי חמאס להפסיק להשתמש בבתי חולים ובמתקנים אזרחיים נוספים כמגן לפעילות הטרור שלהם ובכך לפגוע באזרחים חפים מפשע. צה״ל ימשיך לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי, תוך התחשבות מירבית בביטחון וברווחת האזרחים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות