71% מהפלסטינים תומכים במתקפת חמאס, 64% סבורים שינצח במלחמה

70% מהפלסטינים מרוצים מתפקוד החמאס • 46% מערביי יו"ש ועזה חושבים כי האמצעי הטוב ביותר לסיום ה'כיבוש' הוא מאבק חמוש • 59% מהפלסטינים מעוניינים שבתום המלחמה חמאס ימשיך לשלוט ברצועה
חרדים 10
י"א אדר ב' התשפ"ד / 21.03.2024 11:21

מסקר חדש שנערך בקרב פלסטינים מיהודה ושומרון ומעזה ופורסם היום (חמישי) ב’כאן חדשות’, עולה כי ישנה ירידה קלה בתמיכה במאבק חמוש – לצד עלייה בתמיכה בפתרון שתי המדינות. עם זאת, התמיכה בטבח 7 באוקטובר ובפעילות חמאס במלחמה נותרה גבוהה.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

מהסקר עולה, כי 46% מהפלסטינים חושבים כי האמצעי הטוב ביותר להקמת מדינה עצמאית וסיום הכיבוש – הוא מאבק חמוש. זאת, לעומת 63% שחשבו כך בסקר דומה, שנערך לפני שלושה חודשים. 13% ממשתתפי הסקר השיבו כי האמצעי הטוב ביותר הוא התנגדות עממית בלתי אלימה.

62% מהעזתים השיבו כי הם תומכים בפתרון שתי המדינות, זאת לעומת 35% בסקר שנערך בדצמבר. אחוז התמיכה ביהודה ושומרון כמעט ולא השתנה – מ-33% ל-34%. בסך הכול, 45% מכלל הפלסטינים תומכים בפתרון שתי המדינות.

התמיכה בהחלטה של חמאס לפתוח במתקפה ב-7 באוקטובר נותרה גבוהה: בסקר שנערך בדצמבר 72% השיבו שהם תומכים בה, ובסקר הנוכחי 71% השיבו תשובה זהה.

גם התמיכה בחמאס תוך כדי המלחמה נותרה גבוהה: 72% אמרו בסקר לפני שלושה חודשים שהם מרוצים מתפקוד חמאס במלחמה הזו – וכעת אמרו כך 70%.

מרבית הפלסטינים סבורים שחמאס ינצח במלחמה, אם כי האחוז ירד מעט מאז הסקר הקודם: 64% לעומת 70%.

האמונה שישראל תנצח במלחמה ירדה בקרב העזתים: לפני שלושה חודשים 31% השיבו שישראל תנצח – ובסקר הנוכחי סברו כך רק 19%.

59% מכלל הפלסטינים ו-52% מהעזתים מעוניינים שבתום המלחמה חמאס ימשיך לשלוט ברצועה. 80 אחוזים אמרו כי הם מתנגדים לרעיון של שליטה ברצועה על ידי מדינות ערביות.

הסקר נערך על ידי המרכז הפלסטיני לחקר סקרים ומדיניות של ד”ר חליל שקאקי. הוא מבוסס על ראיונות פנים אל פנים שנערכו בין 5 עד 10 במרץ, בקרב 1,580 איש – 830 ביהודה ושומרון ו-750 בעזה. בעזה התקיימו ראיונות רק באיזורים בהם אין לחימה יומיומית בשטח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות