פרוש ודייטש במירון: ‘רק כשנדע בטוח שיש הילולא נתחיל בעבודות’

לקראת הילולת רשב"י תשפ"ד במירון: בכירי משרד ירושלים ומסורת ישראל ומשטרת ישראל סיירו בהר מירון • השר פרוש: "המשרד נערך להילולא במהלך כל השנה ונבוא השנה עם מתווה משופר" • הפרויקטור דייטש: "נשמר את המתווה המוצלח של אשתקד בתופסת שיפורים והתאמות בגלל מוצאי שבת"
אריה ריבקינד
י' אדר ב' התשפ"ד / 20.03.2024 16:08

לקראת הילולא בל”ג בעומר:  שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, האחראי על הילולת רשב”י במירון, קיים היום (רביעי) סיור היערכות מקצועי בהר מירון יחד עם פרויקטור ההילולא יוסי דייטש, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה וכל גורמי המקצוע מטעם משרד ירושלים ומסורת ישראל ומשטרת ישראל – מתוך צפייה ותפילה שההילולא תתקיים בבטחה ובשמחה, על רקע המצב הביטחוני בגבול הצפון.

>>>תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

במהלך הסיור דנו בשאלת המשך ההיערכות ברקע המצב הביטחוני, בהמשך שדרוג המתווה כפי שהיה בשנה שעברה, אז ההילולא עברה בשלום למרות שההיערכות החלה מאוחר יותר – ובשינויים הנדרשים בשל העובדה של”ג בעומר חל השנה במוצאי שבת, ורבבות ישהו בשבת על ההר.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הדגיש במהלך הסיור: “כולנו כאן, בהרכב מלא, חדורי שליחות ומוכנים לקראת אירועי ההילולא תשפ”ד. אנו מודעים למצב המלחמה המורכב שמתרחש, ועוקבים אחר ההתפתחויות בדריכות ובעניין, תקוותינו שנוכל להוציא את המשימה לפועל”.

השר פרוש הוסיף, כי מלבד הפרויקטור יוסי דייטש שערוך כבר מסיום ההילולא שנה שעברה, השנה מונה גם סמנכ”ל לענייני מירון במשרד, חיים רוזנשטיין, העומד בראש האגף שיתמקד במהלך השנה ביישום המלצות ועדת החקירה: “אנחנו עמלים על חקיקה ועל הצעת מחליטים, תוך הקפדה על התאמת כל הפרטים הדרושים. בטוחים אנו בעזרת ה’ שגם אירועי ההילולא תשפ”ד יהיו מוצלחים ומרגשים יותר מכל שנה אחרת”.

השר מאיר פרוש הבהיר ברקע המצב הביטחוני: “לא נסכים להוציא כספים ציבוריים לפני שנוודא באופן מוחלט שקיום האירוע אפשרי ובטוח. אנחנו יודעים להגיד, מבחינה מקצועית, מה המועד האחרון שאנחנו צריכים להתחיל לעבוד כדי להגיע מוכנים להילולא. לכן, עד לתאריך זה, כשנדע באופן בטוח, אנחנו לא מתחילים בעבודות, מלבד עבודות תשתית קבועות, לגביהם כבר פנינו לאוצר”.

מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, ניצב שועאע שוקי תחאוכה, הדגיש כי מבחינת המשטרה, מתכננים את אירועי מירון כרגיל – אלא אם יהיה חלילה שינוי לרעה במצב הביטחוני: “נפגשנו עם השר לפני כחודשיים והתחלנו לגלגל את ההכנות לאירועי מירון, ואנחנו הולכים על מירון שהולך להיות מוצלח כמו שנה קודמת, ואפילו יותר מוצלח.

“שנה שעברה היה טוב, עשרות אלפים הגיעו, חגגו והתפללו וחזרו הביתה בשלום. נעשה את זה יחד גם השנה. אנחנו ממשיכים את התוכניות והולכים על מירון מלא, אלא אם המצב הביטחוני לא יאפשר זאת. נעבוד יחד, בלי כיפופי ידיים. אמרתי לאנשים שלי לפני שבוע כי אנחנו עובדים במקצועיות, לא מוותרים על שום דבר חשוב, אבל שמים את כל החששות בצד ועובדים ביחד”.

פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש, ציין בסיור כי כבר העבירו למשטרה את המתווה המתוכנן לקיום ההילולא השנה: “קיבלנו מבכירי המשטרה כמה הערות מינוריות, וכבר ביצענו את התיקונים. המתווה הוא בגדול אותו מתווה של שנה שעברה, אבל אנחנו צריכים לתת את הדעת לנושא השבת”.

דייטש הרחיב לגבי העובדה של”ג בעומר חל במוצ”ש, וכי צריכים לתת את הדעת “גם לגבי הלינה והארוחות בשבת, וגם לגבי ניקיון ההר גם במהלך השבת וגם מיד עם צאת השבת, לפנות את כל כמויות הזבל – שהם אלה שגרמו להחלקות בשנים קודמות”.

הוא ציין, כי “יהיו כמה שיותר סדרנים חרדיים בשבת כדי שהמשטרה, לבקשתה, תהיה כמה שפחות נוכחת על ההר בשבת”.

בהמשך סיירו בכל רחבי הר מירון, כולל במתחמים החדשים שהכשירו שנה שעברה לראשונה לקליטת רבבות המתפללים בהילולת רשב”י, ובחנו את ההתאמות הנדרשות על מנת להפיק גם השנה, את ההילולא בשמחה ובבטחה.

בסיור השתתפו מטעם משרד ירושלים ומסורת ישראל המנכ”ל אסף יזדי, סמנכ”ל מירון חיים רוזנשטיין, רמ”ט השר שימי אלבום, והמפיק יגאל בן דוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות