הצילו עשרות בבארי, אחד נפל: פרס ישראל לתקומה – ל’צוות קלמנזון’

הצוות שכלל את אלחנן קלמנזון הי"ד, אחיו מנחם ואחיינם איתיאל הציל עשרות בני אדם בקיבוץ בארי • השר קיש: "הודיתי להם על המשפחה המופלאה והגיבורים האדירים שיצאו מקרבם, המהווים מגדלור של גבורה לכולנו ומקור של אחדות וגאווה לאומית"
חרדים 10
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 12:00

שר החינוך יואב קיש בישר היום (שלישי) כי פרס ישראל בתחום תקומה וגבורה אזרחית יוענק למנחם קלמנזון ולאיתיאל זוהר – “צוות אלחנן”.

בנימוקים לפרס נכתב: “מנחם קלמנזון, אחיו אלחנן הי”ד, ואחיינם איתיאל זוהר יצאו מביתם בעתניאל, בשמחת תורה, להציל חיים של תושבי הישובים בעוטף עזה. על אף שאמרו להם שהם לא נצרכים, הם הגיעו לקיבוץ בארי ונכנסו פעם אחר פעם אחר פעם במשך שעות ארוכות לתוך הקיבוץ המותקף וכך הצילו עשרות מתושבי הקיבוץ. בבית האחרון אליו נכנסו, ארב מחבל שירה והרג את אלחנן קלמנזון הי”ד, אחיו של מנחם”.

בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’, שר החינוך, יואב קיש, החליט כי פרס ישראל – הפרס החשוב והיוקרתי ביותר במדינת ישראל – יוענק השנה לאזרחים ישראלים שהפגינו אחווה ורעות הדדית מעוררת השראה, הפגינו גבורת רוח יוצאת דופן, הפיחו תקווה עצומה בעם ישראל ותרמו תרומה משמעותית לתקומה מהשבר הנורא שפקד אותנו ב-7 באוקטובר 2023.

השר קיש סיפר על שיחתו עם הזוכים: “היה לי הכבוד לשוחח הבוקר עם בני משפחתם של מנחם קלמנזון ולאיתיאל זוהר ולבשר להם על הענקת הפרס. הודיתי להם על המשפחה המופלאה והגיבורים האדירים שיצאו מקרבם, המהווים מגדלור של גבורה לכולנו ומקור של אחדות וגאווה לאומית.

“אנו אומה של גיבורים, הזוכים הם חלק משורה ארוכה של גיבורים שחירפו את נפשם למען העם והמולדת ואל לנו לשכוח זאת”.

עוד בנושא:

חילוץ הירואי מבארי • צפו: מפגש מרגש בין המחלצים ל-100 הניצולים

הקבר של אלחנן קלמנזון הי”ד – היחיד בהיסטוריה שעליו שני סמלים

“להמשיך בלחימה!”: הנאום בכנסת של אלמנת ‘גיבור ישראל’ מבארי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות