הקבר של אלחנן קלמנזון הי”ד – היחיד בהיסטוריה שעליו שני סמלים

קברו של אלחנן קלמנזון הי"ד, גיבור ישראל שהציל 100 איש בקיבוץ בארי, הוא הקבר היחיד בהיסטוריה של הנופלים במערכות ישראל עם שני סמלים של שתי זרועות ביטחון שונות
חרדים 10
כ"ז חשון התשפ"ד / 11.11.2023 21:11

קברו של אלחנן קלמנזון הי”ד הוא הקבר היחיד בהיסטוריה של כלל הנופלים במערכות ישראל –  עם שני סמלים של שתי זרועות ביטחון שונות.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

דביר עמר מצטט בערוץ 7 את שכתב אחיו, הרב מנחם קלמנזון, שהיה שותף איתו לקרב בו נפל בקיבוץ בארי: “שני כתרים בקבר אחד, זה הקבר היחיד בהיסטוריה של כלל הנופלים מאז שהוקמה המדינה בה בקבר אחד ישנם שני סמלים של שתי זרועות ביטחון שונות – כתר סמל המוסד וכתר סמל צה”ל.

“שני סמלים אלו מעידים רבות על דמותו ואישיותו המיוחדת של אחינו אלחנן קלמנזון שאהב את הארץ הזאת עד אין קץ. אלחנן פעל בכל כוחו לעשות שיהיה כאן יותר טוב.

“בחייו האזרחים, בפעילותו הצבאית ובפעילותו החשאית במוסד שהשתיקה יפה לה. ואף בדרכו האחרונה שבה הלך, וממנה לא שב. אלחנן הלך להציל את תושבי בארי ביום הראשון ללחימה, והציל כ-100 אנשים”.

איילת שקד כתבה בחשבון הפייסבוק שלה על ‘כוח קלמנזון’:

בבקשה קראו ושתפו את הפוסט הזה, איך אנשים טובים ואמיצים הצילו עשרות משפחות. ביקרתי את המשפחה, הסיפור הזה חייב להדהד.

אלחנן קלמנזון בן 42
אחיו מנחם קלמנזון בן 35
אחיינו אתיאל זוהר בן 23

להלן כח קלמנזון.

אלחנן, איש שרותי הביטחון, תושב עותניאל, מומחה בהגנה על יישובים, שמע על ההתקפה והחליט בשבת לרדת דרומה. הוא סימס לאחיו 4 מילים: “אני יורד לדרום, בוא”.

אלחנן ומנחם הגיעו ב-18:30 לקיבוץ בארי. בדרך דרומה הם ביררו איפה הכי קשה והלכו לשם. הם מצאו רכב משוריין ללא שימוש, לקחו נשק וקסדות מהפצועים שפונו והחלו לחלץ משפחות מהבתים תחת אש.

בשעה 22:30 האחיין הקטן שלהם הצטרף וככה הם פינו מעל 100 נשים, ילדים, תינוקות, גברים וקשישים, לפי הכוון שהם קיבלו מהתושבים ומהצבא. נכנסו לתופת ויצאו עם משפחות, נכנסו ויצאו.

באחד הממ״דים שהם הגיעו המשפחה סירבה לפתוח את הדלת. פחדו שמדובר במחבלים מתחזים. הם אמרו להם אנחנו משפחת קלמנזון מעותניאל, חגגנו עכשיו שמחת תורה. הם לא השתכנעו. ואז אלחנן צעק “שמע ישראל ה׳ אלינו ה׳ אחד” – והדלת נפתחה, הם לקחו את המשפחה והוציאו אותה מהתופת. הם הצילו את חייהם של מעל 100 אנשים.

באזור 9:30 בבוקר, אחרי 15 שעות של פינויים, הם נכנסו לאחד הבתים ומתוך הבית נורתה אש תופת על אלחנן, ממחבל שהסתתר שירה והרגו. אחיו מנחם שנכנס איתו לבית נפצע מהירי, אבל הצליח לירות במחבל.

בכך סיים “כוח קלמנזון” את משימתו.

מגיע לו עיטור הגבורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות