“להמשיך בלחימה!”: הנאום בכנסת של אלמנת ‘גיבור ישראל’ מבארי

בדיון בוועדת הכנסת קראו משפחות שכולות מ'פורום הגבורה' להמשיך את הלחימה עד מיטוט החמאס • שלומית קלמנזון, אלמנתו של גיבור ישראל אלחנן הי"ד: "אני יושבת פה גם בשמם של הנרצחים מ'עסקת שליט'. לא עוד סבב, לא עוד הסכם מתוך חולשה עם אויבים. אנחנו עם חזק"
חרדים 10
י"ז אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 12:02

משפחות שכולות מ’פורום הגבורה’ הגיעו היום (שני) לוועדת הכנסת, כדי להשמיע בפני חברי הכנסת את הדרישה להמשיך בלחימה ברצועת עזה.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

בין מי שהתייצבו בכנסת הייתה גם שלומית קלמנזון, אלמנתו של גיבור ישראל אלחנן הי”ד, שיצא בשבעה באוקטובר להציל את תושבי קיבוץ בארי – ונפל שם בקרב.

קלמנזון התייחסה גם לעסקת שחרור החטופים הנרקמת, ואמרה לחברי הכנסת שהיא יושבת גם בשמם של הנרצחים שבאו בעקבות ‘עסקת שליט’ – וקראה שלא לעשות הסכם מתוך חולשה.

“ה-7 לאוקטובר לא היה אירוע נקודתי” אמרה קלמנזון. “ה-7 לאוקטובר היה חלק מרצף הלחימה שאנו חווים כבר 150 שנה. החמאס מעוניין להשמיד את עם ישראל. הוא מעוניין שלא נהיה בארץ ישראל. לשם כך אנשיו חדרו למדינה, רצחו, אנסו, התעללו וחטפו את היקרים לנו. 143 ימים ש-134 נשים, גברים, סבים, סבתות, ילדים ותינוקות נמצאים בשבי. ללא תנאים הומניטריים מתאימים ובלי שנדע מה עולה בגורלם”.

היא הוסיפה: “הגעתי לפה היום כחלק מ’פורום הגבורה’ כדי לקרוא לכם להמשיך בלחימה. הלחימה חייבת להימשך עד מיטוט החמאס. ככה נביא בביטחון את החטופים הביתה. מתוך כוח. מתוך עוצמה. אני יושבת פה גם בשמם של הנרצחים מ’עסקת שליט’. דוד שלנו, מיכי מרק נרצח לפני שבע וחצי שנים על ידי משוחרר מעסקת גלעד שליט. האיש שלי, אלחנן, נרצח בשמיני לאוקטובר על ידי משוחרר מעסקת גלעד שליט.

“אתם היושבים בכנסת, יש לכם כוח, נתנו לכם את הכוח, תשתמשו בו. תלחמו כדי שלילדים שלנו תהיה מדינה חזקה, מדינה איתנה. מדינה שאויביה יודעים שהיא בעלת עוז. אלחנן יצא מהבית מתוך אהבה לכל יהודי, מתוך אחדות, מתוך הבנה ברורה שחייבים לעשות מעשה. הוא היה מוכן למסור נפשו בשביל העם היקר שלנו והארץ האהובה.

“אני מבקשת מכם. חברי הכנסת לעשות את המעשה. לא עוד סבב, לא עוד הסכם מתוך חולשה עם אויבים. אנחנו עם חזק, עם שיודע שאין לנו ארץ אחרת. סומכים עליכם שתנהיגו את המדינה באחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות