סער נגד גנץ: “התנגדותו לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית”

יו"ר תקווה חדשה הגיב בחריפות על הסירוב של בני גנץ לצרפו כחבר בקבינט המלחמה: "התנגדותו אינה מטעמים של טובת המדינה, בדיוק כפי שהייתה התנגדותו לצירופו של ליברמן" • מתח ביקורת על הקבינט: "ציבור רחב מאוד מרגיש ויודע שיש הרבה מה לתקן באופן ניווט המלחמה"
אריה ריבקינד
ג' אדר ב' התשפ"ד / 13.03.2024 13:01

השר גדעון סער הגיב בצהריים (רביעי) בחריפות  על דבריו של השר בני גנץ, כי לדעתו סער לא אמור לכהן כחבר בקבינט המלחמה.

“אני בחרתי להיפרד מהשר גנץ בכבוד”, פתח סער. “לצערי, התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה, בדיוק כפי שהייתה התנגדותו בתחילת המלחמה לצירופו של ח”כ אביגדור ליברמן לקבינט המלחמה”.

הוא הוסיף: “לגופו של ענין – גנץ טועה. התנגדותו לשינוי הרכב הקבינט המצומצם נשענה על אבחנה שגויה: ‘מה שעובד לא צריך לתקן’. ציבור רחב מאוד מרגיש ויודע שיש הרבה מה לתקן באופן ניווט המלחמה על ידי הקבינט המצומצם.

“ציבור רחב מאוד רואה שמזה זמן האמצעים הננקטים אינם הולמים את יעדי המלחמה. הורדת הלחץ הצבאי והאטת הקצב בהשמדת כוחות החמאס אינה נכונה”.

לדבריו, “בשלב זה כבר היינו צריכים להיות אחרי פעולה ברפיח והשלמת המלאכה במחנות המרכז. גם השמדת כוחותיו השלטוניים של חמאס אינה מתקדמת כנדרש על פי תוכנית סדורה. דבר זה מאפשר לחמאס לשקם את כוחו (כולל בצפון הרצועה)”.

הוא הדגיש: “השתלטות חמאס על סיוע הומניטרי לאוכלוסייה חותרת תחת היעד של מיטוט שלטונו. לכן, נדרש שינוי משמעותי במחשבה, חזרה לשולחן השרטוטים ורעיון מסדר חדש להתקדמות להשגת יעדי המלחמה ונצחון על חמאס. בכוונת חברי לתקווה חדשה-הימין הממלכתי ובכוונתי להאבק כדי ששינוי זה יקרה. זה לא על פוליטיקה אלא על הדרך להכרעה במלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות