בליכוד נוזפים בגנץ על הטיסה: “לא נכנסת לממשלה להיות סוס טרויאני”

השר אמסלם תקף את גנץ: "אתה זה שתמיד בוכה שמפרים הסכמים" • נתניהו לא מאשר את נסיעת יו"ר המחנה הממלכתי והיא לא תאושר בממשלה • השגריר מייק הרצוג לא צפוי לקחת חלק בביקור
אריה ריבקינד
כ"ג אדר א' התשפ"ד / 03.03.2024 11:13

השר דודי אמסלם מהליכוד תקף הבוקר (ראשון) את השר בני גנץ על רקע נסיעתו לארה”ב – ללא אישור ראש הממשלה.

השר דודי אמסלם תקף את גנץ לאחר יציאתו לארצות הברית: “כניסתך לממשלה הייתה על מנת לייצר אחדות בחירום, ולא כדי להיות סוס טרויאני. הנסיעה שלך הבוקר היא בניגוד מוחלט לתקנון הממשלה, אתה זה שתמיד בוכה שמפרים הסכמים.

“האמריקנים כנראה רואים בך את הכתובת כדי להוביל תהליך של מדינה פלסטינית והפסקת הלחימה בעזה. להזכירך נכנסת לממשלת החירום כדי לייצר קונצנזוס בזמן המלחמה – ולא כדי לעצור את צה”ל מלנצח אותה ולייצר הזדמנות להוביל תהליך של הקמת מדינה פלסטינית שתחסל את מדינת ישראל”.

גם ח”כ טלי גוטליב תקפה: “ח״כ בני גנץ אודה לתגובתך. מי מממן את נסיעתך לארה״ב בניגוד לעמדת רוה״מ? אתה לא נוסע לבד, אתה מלווה באנשים שונים. מי משלם על כרטיסי טיסה שהות ואבטחה? זכות הציבור לדעת! ובעיקר זכות הציבור להבין את המשחק הפוליטי שלך בזמן מלחמה. ישראל היום מפרסם שהמימון לא על חשבון הממשלה. מי פטרונך?”

בעקבות העובדה שראש הממשלה נתניהו לא מאשר לשר בני גנץ את הנסיעה לוושינגטון, והיא לא תאושר בממשלה – שגרירות ארה”ב בוושינגטון קיבלה הנחיה לא לטפל בביקור גנץ, והשגריר הרצוג לא צפוי לקחת חלק בביקור.

יו”ר המחנה הממלכתי הודיע רק ביום שישי לנתניהו על כוונתו לטוס לסדרת פגישות בוושינגטון, ללא רשותו, וביקש לתאם מסרים.

בתגובה, ראש הממשלה נזף בו: “יש רק ראש ממשלה אחד”.

עד לשיחת הטלפון,  נתניהו לא ידע על כוונתו של גנץ להמריא לוושינגטון, ומסרים טרם תואמו בין השניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות