3 לוחמי כפיר נהרגו ו-14 נפצעו בפיצוץ מטענים במבנה בחאן יונס

3 לוחמים מחטיבת כפיר נהרגו: סמל דולב מלכה הי"ד בן 19 משלומי; סמל אפיק טרי הי"ד בן 19 מרחובות; וסמל ינון יצחק הי"ד, בן 20 ממצפה רמון • מ"מ ו-4 לוחמים נפצעו באורח קשה, 9 לוחמים נוספים באורחים שונים • דובר צה"ל: שני מטענים התפוצצו במבנה בו שהה הכוח, מבצעים תחקיר
חיים טוויל
כ"ב אדר א' התשפ"ד / 02.03.2024 20:28

דובר צה”ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסם כי שלושה לוחמים נהרגו ביום שישי בקרבות עם מחבלי בחמאס בעזה – מפיצוץ מטען בח’אן יונס.

.סמל דולב מלכה הי”ד בן 19, משלומי, לוחם בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל”ח, שירת כלוחם בגדוד ‘נחשון’ (90), חטיבת כפיר, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל אפיק טרי הי”ד בן 19, מרחובות, לוחם בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל”ח, שירת כלוחם בגדוד ‘נחשון’ (90), חטיבת כפיר, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל ינון יצחק הי”ד בן 20, ממצפה רמון, לוחם בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל”ח, שירת כלוחם בגדוד ‘נחשון’ (90), חטיבת כפיר, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, מפקד מחלקה וארבעה לוחמים מגדוד 450, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

בקרב נפצעו עוד תשעה לוחמים נוספים באורחים שונים.

התקרית התרחשה באזור בשכונת ‘עבסאנים’ במזרח חאן יונס, זמן קצר לאחר שחטיבת ביסל״ח הגיעה לגזרה והחלה בהתקפה בה.

מדובר על צוות הקרב הגדודי 75, שמשימתו הייתה לאבטח את הציר הלוגיסטי שדרכו נכנסות השיירות לחאן יונס, ולהוציא משם התקפות למרחב השכונה.

הכוח פשט על מבנים ששולטים על הציר הלוגיסטי שנסלל ברצועה – כדי לשלול את האפשרות לקיום איום.

פלוגת הלוחמים נכנסה למבנה דו-קומתי, שהיה ממולכד. הכוח נכנס רגלית לסריקות בתוך המבנה, וכוח נוסף אבטח את הסריקות מבחוץ. הלוחמים עלו על שני מטענים שונים – בתוך המבנה וסמוך אליו.

לפי התחקיר הראשוני, כוח הלוחמים זיהה במרחב מחבלים והכווינו מטוס קרב שתקף אותם – ייתכן ומדובר במחבלים שהניחו את המטענים.

שניים מהלוחמים נלכדו בתוך המבנה, וחולצו בידי כוח של 669 שהוקפץ למקום.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, התייחס הערב להיתקלות הקשה: “במהלך סוף השבוע המשיכה הלחימה של כוחות צה”ל בכל רחבי רצועת עזה. אתמול, במזרח חאן יונס, נפלו שלושה חיילי צה”ל ונפצעו עוד 14 לוחמים. האירוע התרחש בפעילות של כוחות לסריקת תשתיות טרור במהלכה התפוצצו שני מטענים שהוטמנו על ידי חמאס במבנה. אנחנו מתחקרים את האירוע ולומדים אותו לטובת המשך הלחימה”.

הוא הוסיף:  “הכוחות ממשיכים את הפעילות במרחבים הסמוכים לגבול. מדובר בקילומטרים בודדים מיישובי הדרום, באזורים מהם יצאו מחבלים ב-7 באוקטובר שביצעו את הטבח בכיסופים, עין השלושה, נירים וניר-עוז. אנחנו חייבים לטהר את המרחב הזה. מחירי המלחמה כואבים וכבדים. כל חלל ופצוע הוא עולם ומלואו”.

במועצה המקומית שלומי, ספדו על נפילתו של בן היישוב דולב מלכה הי”ד.

ראש מועצת שלומי גבי נעמן ספד: “נותר לנו רק לחבק את ההורים והמשפחה היקרה שאיבדה את בנם היקר הגיבור במלחמה על קיומנו. זו המלחמה המוצדקת ביותר, יותר מאי פעם. החיילים הצעירים הללו כולם גיבורים וכאיש אחד יצאו למלחמה עד לניצחון מוחלט, כי אין לנו ארץ אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות