מסתבך? שופט העליון נפגש לארוחה עם חולדאי – ודן בתיקי העירייה

חאלד כבוב נפגש לארוחת בוקר בבית קפה עם ראש עיריית תל אביב - למרות האיסור • מעבר לכך, השופט דן בתיקים רבים בהן עיריית תל אביב הייתה צד • מטעמו נמסר: "היכרות השופט עם ראש העיר היא מעת שילדיו למדו בגימנסיה העברית, הוא פגש באקראי את ראש העיר"
חרדים 10
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 01:32

שופט בית המשפט העליון, חאלד כבוב, נפגש לארוחת בוקר בבית קפה עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, למרות האיסור על שופטים לפגוש פוליטיקאים. כך דווח  הערב (רביעי) ב’כאן חדשות’.

מעבר לכך, כבוב דן בתיקים רבים בהן עיריית תל אביב בראשות חולדאי, הייתה צד להם, חלקם זמן קצר לאחר אותה ארוחה משותפת. השופט כבוב בפתח הדיון לא רק שלא פסל את עצמו, אלא שלא נתן גילוי נאות כלשהו אודות קשריו עם ראש העירייה.

על שאלת ‘כאן חדשות’, האם  נפגש עם פוליטיקאים במהלך כהונתו, השיב: “לשופט כבוב אין חברות אישית עם פוליטיקאים. מטבע הדברים, במהלך 27 שנות כהונתו יצא לשופט לפגוש באופן אקראי בטקסים ואירועים גורמים שונים, לרבות פוליטיקאים”.

באשר לפגישה עם חולדאי הוסיף: “היכרות השופט עם ראש העיר היא מעת שילדיו למדו בגימנסיה העברית והוא היה המנהל של הגימנסיה. השופט הגיע לפגוש חבר ילדות בבית הקפה ושם פגש באקראי את ראש העיר שאכל במקום ארוחת בוקר”.

זו איננה ההסתבכות הראשונה של השופט: לפני כחודש, שופט בית המשפט העליון תועד בשורת פוסטים ברשתות החברתיות, שמקדמים באמצעותו את משרד עורכי הדין של בתו מרים כבוב, דבר שלכאורה נוגד את כללי האתיקה לשופטים.

בעקבות זאת, פורסם היום כי הוועדה למינוי שופטים תתכנס לדון בנושא האפשרות להדחתו של כבוב עקב הפרסומים השונים של כתב ‘כאן חדשות’ אבישי גרינצייג, בעניין תמונותיו של השופט, ששימשו לקידום משרדי עורכי הדין של ילדיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות