שלמה קרעי רותח: זה השר שעצר את היוזמה שלי להפרטת התאגיד

שר התקשורת טוען כי השר בצלאל סמוטריץ' הוא זה שמונע ממנו להפריט את התאגיד: "ראשי הקואליציה, בהובלת שר האוצר סמוטריץ׳, עצרו את היוזמה שלי" • "נכון להיום, כנראה אין רוב בקואליציה להפרטת התאגיד"
יוני גרין
ט"ו אדר א' התשפ"ד / 24.02.2024 21:22

שר התקשורת שלמה קרעי כתב בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מונע ממנו להפריט את תאגיד השידור הישראלי.

רגע לפני: כשאתם הולכים לקלפי – תזכרו לבדוק את זה. אל תשכחו!

את הדברים כתב בתגובה לביקורת הציבורית ברשתות החברתיות על תוכניות בתאגיד השידור הציבורי שעולות הון תועפות “וכל עניינן להסית, לבזות וללעוג לימניים, לדתיים, למזרחיים, למתנחלים, לתומכי נתניהו ולכל מי שלא בקבוצה הנכונה”.

קרעי כתב: “חברים, אני שר התקשורת. עמדתי ידועה. אין מקום לשידור ציבורי, ובוודאי לא כזה, במיליארד שקל בשנה. יש מקום למימון הפקה ויצירה ישראלית אבל לא מימון של עוד ערוץ חד מימדי, בחדשות ובאקטואליה. הערוצים המסחריים עושים אקטואליה שיש לה ביקוש גבוה בהרבה, ויגוונו עוד יותר כשהשוק יפתח לתחרות אמיתית ללא שחקנים עתירי משאבים ציבוריים.

“אבל מה לעשות, ראשי הקואליציה, בהובלת שר האוצר סמוטריץ׳, עצרו את היוזמה שלי להפרטת התאגיד כבר בראשית השנה שעברה, בתירוץ שזה לא הזמן וצריך להתמקד ברפורמה המשפטית.

“נכון להיום, כנראה אין רוב בקואליציה להפרטת התאגיד. יש ח״כים ושרים שמתנגדים לכך, גם אם יאמרו לכם אחרת. ישנה הלימה כמעט מוחלטת בין אלו שהתנגדו לרפורמה המשפטית לבין אלו שמתנגדים או מצקצקים בנושא הפרטת התאגיד”.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

הוא הוסיף: “אני לא מחליט על זה, אין לי סמכות בנושא. אפילו תקציב התאגיד קבוע בחוק ולא זקוק לאישור ממני. וגם בו ניסיתי לקצץ ממש לאחרונה ושר האוצר מתגאה שהוא עצר זאת. יחד עם זאת, הצעות חוק של חברי כנסת בעניין הפסקת מימון ציבורי לתאגיד או צמצומו, יזכו לתמיכה חד משמעית ממני”.

לדבריו, “עד שנצליח אולי בעזרתכם להביא להפרטת התאגיד, אני פועל במסגרת סמכויות שתוצאתן ארוכת טווח. זה לוקח זמן. גם אם אתם חושבים שאני לא מצליח לעשות את עבודתי בנושא הזה ומאוכזבים שזה לא קורה כאן ועכשיו, אני על זה.

“התוצאות בוא יבואו. כל עוד התאגיד הוא שידור הממומן על ידינו, אפעל לגוון את שידוריו באמצעים הקבועים לשר התקשורת בחוק. בינתיים מוזמנים למצוא חבר כנסת שיגיש הצעות חוק בנושא ו/או ידרוש דיון בוועדות הכנסת על מה שקורה בתאגיד. כולל החרפה בערוץ מכאן 33 שבגינה פניתי כבר שלוש פעמים למועצה, שבינתיים מועלת בתפקידה. סוד קטן: לא נשאר להם הרבה זמן למעול”.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות