קמפיין מתגרה בחרדים: נשים על גבי האוטובוסים בירושלים

תחת השם "ירושלמיות נעים להכיר", עלה היום קמפיין ראשון הכולל תמונות נשים על גבי האוטובוסים בבירה • בכיר בסיעה חרדית בירושלים לחרדים10: "לדעתי מדובר בקמפיין שלא מוסיף כבוד לנשים, ומציג אותן כחלשות הזקוקות לקמפיין גיבוי" • החרדים הקיצונים כבר מאיימים: "לא ניתן לכפות עלינו ועל ילדינו מראות שנוגדים את אמונתנו"
נחמן וייס
י"א תשרי התשע"ה / 05.10.2014 17:13

יש נשים בירושלים: לראשונה מזה שנים, עלה היום (ראשון) קמפיין על גבי אוטובוסים בירושלים – הכולל תמונות נשים.

במשך שנים נמנעו חברות התחבורה והפרסום, לשלב תמונות נשים בפרסומות על גבי האוטובוסים בירושלים. זאת לאחר נזקים שנגרמו לאוטובוסים שעברו בשכונות החרדיות על ידי קיצונים.

תנועות לקידום מעמד האשה עתרו בעניין לבג”ץ, ובתחילה הציעו בחברות הפרסום כי בירושלים לא יתפרסמו כלל דמויות, גם לא של גברים – אך גם נגד מהלך זה הוגשה עתירה.

בחודש אפריל השנה הגיעו כל הצדדים להסכם, כי חברות התחבורה יפרסמו קמפיינים הכוללים תמונות נשים, ובמידה ויגרם להן נזק, המדינה תפצה אותן על כך.

כאמור, היום עלה הקמפיין הראשון לאוויר, תחת הכותרת “ירושלמיות נעים להכיר”, שכולל תמונות של נשים ירושלמיות, דתיות וחילוניות, ומטרתו אחת: להציג שגם תמונות נשים מופיעות על גבי האוטובוסים.

יצויין כי קמפיין דומה עלה כבר בעבר, אך נפסל.

כעת נותר לראות איך יתקבלו הדברים בקרב הקיצונים, שם כבר מבטיחים להלחם בקמפיינים כעין אלו, ופשוט להסיר אותם באופן עצמאי מעל גבי האוטובוסים.

“לא ניתן לכפות עלינו ועל ילדנו לראות ברחוב מראות שנוגדות את אמונתנו”, אומר לחרדים10, תושב אחת השכונות החרדיות בעיר, הרואה בקמפיין התגרות בחרדים. בבית שלהם שיעשו מה שהם רוצים, אבל ברחובות שלנו -מ שיתנו לנו לחיות כרצוננו”.

גורם בכיר בסיעות החרדיות בירושלים, מסר בתגובה לחרדים10: “לדעתי מדובר בקמפיין שלא מוסיף כבוד לנשים, ומציג אותן כחלשות הזקוקות לקמפיין גיבוי. אנחנו מאמינים ש’כל כבודה בת מלך פנימה’., לאשה יש מקום של כבוד ביהדות, אפילו יותר מלגברים, כמו שיודע כל מי שמכיר באמת את יחס התורה לנשים, ואין שום צורך שתמונותיה יתנוססו בראש כל חוצות”.

יו”ר התנועה הירושלמית, מריק שטרן, אמר בשיחה עם חרדים10: “הקמפיין הזה הוא לא נגד חרדים, הוא אמירה שאנחנו בעיר שלנו לא נקבל צינזור של נשים”.

לדבריו, התנועה דוגלת בשווין מצד אחד, אך גם מתנגדת לפרסומות שיש בהם החפצת נשים בצורה לא ראויה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה בדיוק מגרה בקמפיין?
    05/10/2014 19:09
    אבישי
  1. מתגרה
    05/10/2014 19:43
    אבי
  2. לא מגרה אלא מתגרה. קמפיין שכולו בא לומר: הנה נשים על אוטובוסים. קאפיש?

  3. מ
    05/10/2014 20:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  4. מהמפריע לכם לראות ראש של אשה ? למה כל מה שלא תואם את השקפתכם נוע דלרדוף אותכם, אולי אתם רודפים אחרים?

  5. די כבר תבינו שזו מדינה לא רק שלנו, זו זכותן המלאה
    05/10/2014 21:25
    אחד העם