מטחים לגולן אחרי החיסול בלבנון • כתב”ם חיסל מבוקש בג’נין

לפחות 14 שיגורים זוהו משטח לבנון לכיוון הגולן, חלקם יורטו על ידי כיפת ברזל • קבינט המלחמה אישר: משלחת ישראלית תצא מחר לפסגה בפריז • בעזה מדווחים: צה"ל יצא מבית החולים נאצר בח'אן יונס • צבא ארה"ב: הפלנו שישה כטב"מים של החות'ים בים סוף • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ד / 22.02.2024 01:49
היום ה-139 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

23:40 – חמאס בעזה: “40 הרוגים ויותר מ-100 פצועים בתקיפות ישראליות שפגעו בארבעה בתים במרכז הרצועה”.

23:25 – בדיון בהשתתפות ראש הממשלה ושרים הוחלט לקדם את אישורם של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. על פי ההצעה, יאושרו כ-2,350 יח”ד במעלה אדומים, 300 בקידר יח”ד ו-694 יח”ד באפרת. השר סמוטריץ’ בירך על ההחלטה לאחר שהעלה דרישות בנושא מוקדם יותר.

22:06 – בקיבוץ שניר שבאצבע הגליל נשמעה אזעקה. חמישה שיגורים זוהו לעבר שטח ישראל. חלקם יורטו בידי כיפת ברזל. השאר נפלו בשטחים פתוחים. לא זוהו נפילות ולא דווח על נזק או נפגעים בגוף.

22:05 – כלי טיס של צה”ל תקף רכב שבו היה מבוקש במחנה הפליטים ג’נין. הפלסטינים דיווחו על מחבל שחוסל וארבעה פצועים. לפי דיווחים פלשתיניים המחוסל בתקיפה בג’נין הוא יאסר חנון.  לפני כשבוע כתב בחשבון הפייסבוק: “אנחנו איננו אלא הלוויה שנדחית, היי נכונה נפשי, יתכן ואלך בקרוב. אלוהים, נבקש ממך לעמוד איתן”.

לפי כלי תקשורת ערביים, כוחות צה”ל החלו להיכנס לעיר ג’נין לאחר תקיפת הכטב”ם.

21:20 – אזעקה הופעלה בעין קנייא שבצפון הגולן. תשעה שיגורים זוהו משטח לבנון לכיוון רמת הגולן. חלקם יורטו על ידי כיפת ברזל. צה”ל תוקף את מקורות הירי.

20:40 – קבינט המלחמה אישר היום את יציאתה של משלחת משא ומתן שבראשה יעמוד ראש המוסד, לפסגה שתערך מחר בפריז ובה יתקיימו שיחות על שחרור החטופים. האישור הסופי להוצאת המשלחת ומתן הסמכויות שלה יינתן על ידי הקבינט המורחב.

אופטימיות נשמעה היום מצד הדרג המדיני והמקצועי, שהעריכו כי תיתכן פריצת דרך במגעים לשחרור חטופים בפסגה.

20:40 – חדשות 12: האולטימטום של מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן: עד שלא יימצא פתרון מיגון, לא מאשר את פתיחת קו הרכבת אשקלון/שדרות שחשוף לירי בכינון ישיר מעזה.

20:05 – מקור בהנהגת חמאס הכחיש בערוץ אל-מיאדין הלבנוני שיש כיוון חיובי במו”מ לעסקה: “ישראל עדיין מתעקשת על תנאיה ודוחה את תנאי חמאס שבעיניה הם ‘בלתי אפשריים'”

19:40 – בחיזבאללה אישרו את חיסולו של בכיר כוח רדואן צאלח, בן 50 מכפר עדשית. הוא נהרג בהפצצת דירה בכפר רמאן שבאזור נבטיה. צאלח היה מפקד מרחב ההתקפה הר דב. ודרגתו הייתה מקבילה לדרגת מח”ט. המחבל גם היה אחראי על אירועי הירי לעבר כמה מרחבים בצפון הארץ, ושימש כמפקד בכיר וותיק בארגון ובעל ניסיון מבצעי רב.

18:50 – שגריר ארה”ב בישראל ג’ק לו: “אני נחרד מפיגוע הטרור שאירע היום במעלה אדומים ושולח את תנחומיי למשפחות שנפגעו בטרגדיה הזו”

18:45 – היירוט ה-7 של מערכת ההגנה “חץ” מתחילת המלחמה: בשעות הבוקר המוקדמות זוהתה בידי מערכת ההגנה האווירית “חץ” מטרה בליסטית ארוכת טווח ששוגרה מדרום-מזרח אל עבר המרחב האווירי של מדינת ישראל. המערכות עקבו אחרי מסלולו של הטיל, ולוחמי יחידת “חץ” במערך ההגנה האווירית יירטו אותו מחוץ לגבולות ישראל.

רב-סרן ש’, מפקדת סוללה ביחידת “חץ”, אמרה: “אנחנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש, בכל זירה ומול כל איום שנידרש אליו כדי להגן על גבולות מדינת ישראל”.

18:25 – צבא ארה”ב: הפלנו שישה כטב”מים של החות’ים בים סוף.

18:20 – אחרי הכרזת צה”ל כי “אין מניעה ביטחונית לחזור ליישובים בעוטף”: צבע אדום בניר עם ובמפלסים

18:10 – בעזה מדווחים: כוחות צה”ל יצאו מבית החולים נאצר בח’אן יונס

17:20 – זוהו שלושה שיגורים מלבנון לעבר מושב יערה שבגליל העליון. הם לא חצו לשטח ישראל

16:55 –  הפצצה אווירית חריגה בכפר שבו ישראל טרם תקפה מתחילת הלחימה: דיווחים בלבנון על שני הרוגים ושלושה פצועים בתקיפה של צה”ל בכפר רמאן שבאזור נבטיה. עיתון לבנוני הוסיף כי התקיפה כוונה לשתי הקומות האחרונות בבניין. הערכות בלבנון הן שהתקיפה בוצעה באמצעות “טילים זעירים-חכמים שהרסו קומה שלמה”.

16:35 – שר הביטחון יואב גלנט אירח הבוקר את שליח הבית הלבן למזרח התיכון ברט מקגורק, בלשכתו בקריה. גלנט הדגיש בפגישה: “נרחיב את המנדט לצוותי המשא ומתן ובמקביל נגביר את הלחץ הצבאי על חמאס עד שיציג תנאים אפשריים להשבת חטופים”.

16:20 – צה”ל גיבש בימים אלה עמדה ביטחונית להחזרת התושבים ליישובי הדרום שפונו בתחילת המלחמה, זאת בהתאם להערכת המצב הביטחונית ובהנחיית הדרג המדיני.

לפי דובר צה”ל, אלה היישובים שאליהם אין מניעה ביטחונית לחזור, במרחק של עד 4 ק”מ מהגבול: זיקים, כרמיה, יד מרדכי, ארז, אור הנר, איבים, שדרות, גבים, מפלסים, ניר עם, סעד, עלומים, רעים, מגן, ניר יצחק, שלומית, נווה ובני נצרים.

15:00 – ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לצפון ונפגש על חיילי יחידת האלפיניסטים וחטיבה 188, המוצבים בהר החרמון. נתניהו קיבל סקירה מבצעית ממפקד אוגדה 210 תא”ל ציון רצון וממפקד יחידת האלפיניסטים סא”ל (במיל’) מ’. “בצפון יש לנו יעד פשוט – להחזיר את התושבים. כדי להחזיר את התושבים אנחנו צריכים להחזיר את תחושת הביטחון”, אמר רה”מ.

נתניהו הוסיף, כי את הביטחון “נשיג באחת משתי דרכים: בדרך צבאית – אם נידרש; בדרך מדינית – אם יתאפשר. אבל בכל מקרה חיזבאללה צריכים להבין – אנחנו נחזיר את הביטחון. אני מקווה שהמסר הזה ייקלט שם”.

12:35 – גורמים רשמיים בישראל מודים בשיחה עם בלומברג: אין שום תוכנית מסודרת כיצד לפנות 1.2 מיליון אזרחים עזתים מרפיח לקראת מבצע צבאי שם.

11:50 – בחיזבאללה טוענים: תקפנו את בסיס חטיבת 769 הבוקר בקריית שמונה

11:40 – שר הפנים הלבנוני, בסאם אל-מולווי, אמר אתמול אחרי ישיבה ביטחונית מורחבת בצידון בדרום המדינה כי מתחילת הלחימה נהרסו כליל אלף בתים בדרום לבנון ובנבטיה ועוד 8,000 ניזוקו כתוצאה מהתקיפות הישראליות.

11:05 – דיווחים בדרום לבנון על תקיפה ישראלית במארון א-ראס, צפונית לאביבים

10:55  –  מרכז הסחר הימי הבריטי דיווח על ספינה שהותקפה באמצעות שני טילים במרחק 70 מייל ממפרץ עדן. לפי ההודעה אש פרצה על הסיפון וכוחות הוקאליציה מגיבים לתקיפה.

10:50 – בלבנון מדווחים כי צה”ל תקף במארון א-ראס ובכפר כילא שבדרום המדינה.

10:10 – יירוט באזור בארי, ללא אזעקה.

10:00 – לוחמי צה״ל שב״כ ומג״ב עצרו הלילה 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במהלך הפעילות, הלוחמים איתרו והחרימו כספי טרור ואמצעי לחימה. בכפר בלאטה הושמדו מטענים שאותרו על ציר. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, יותר מ-1,350 מהם פעילי חמאס.

9:45 – בעקבות הערכת מצב של צה”ל, נסגרו לתנועה הכבישים הבאים בגליל העליון: צומת מצודות – צפונה, אזור התעשיה הצפוני בקריית שמונה – לכל הכיוונים ובית הלל (דרום) – צפונה לכיוון המושב.

8:25 –  טיל נ”ט פגע בבית פרטי במושב כפר יובל שבגליל העליון – נזק רב נגרם במקום. זמן קצר לאחר מכן, טיל נ”ט שוגר גם לעבר קריית שמונה. בשני המקרים לא דווח על נפגעים ולא הופעלה התרעה. בתגובה לירי: כוחות צה”ל תוקפים בלבנון.

05:51 – אזעקות הופעלו באילת וסביבתה: מערכת “חץ” יירטה טיל קרקע-קרקע. האזעקה הופעלה בעקבות זיהוי של טיל ששוגר לעבר מרחב העיר מכיוון ים סוף. מערכת “חץ” של התעשייה האווירית יירטה בהצלחה שיגור אחד. דובר צה”ל: “המטרה לא חצתה לשטח ישראל ולא היוותה איום על אזרחים”, אך למרות זאת ההתרעה הופעלה בהתאם למדיניות.

04:50 – הפלסטינים מדווחים על פעילות של כוחות צה”ל ברחבי יהודה ושומרון – בין היתר באזורי חברון, טולכרם, יריחו, קלקיליה, ג’נין ומזרח ירושלים. בכמה מהמוקדים – התפתחו עימותים עם חשודים מקומיים ובוצעו מעצרים בידי הלוחמים.

04:00 – הערכה בניו יורק טיימס: במחלקה לאפידמיולוגיה ובריאות בין-לאומית בבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון ערכו מחקר, ומצאו כי המלחמה והשלכותיה, כגון מחלות, עלולות להוביל למותם של 85,000 עזתים תוך חצי שנה. מדובר במצב הגרוע ביותר מבין שלושת המצבים שהאפידמיולוגים ציינו, תוך מאמץ להבין את מספר ההרוגים העתידי הפוטנציאלי של המלחמה.

בתרחיש השני של החוקרים, בהנחה שלא יהיה שינוי ברמת הלחימה הנוכחית או הגישה ההומניטרית, עשויים להיות 58,260 מקרי מוות נוספים ברצועה במהלך חצי השנה הקרובה. נתון זה יכול לטפס ל-66,720 אם יהיו התפרצויות של מחלות זיהומיות. אפילו בתרחיש הטוב ביותר מבין 3 האפשרויות שצוות המחקר תיאר – הפסקת אש מיידית ומתמשכת ללא התפרצות של מחלות – עוד כ-6,500 עזתים עלולים למות במהלך ששת החודשים הקרובים כתוצאה ישירה מהמלחמה.

02:45 –  לאחר שחברי המפלגה הלאומית הסקוטית (SNP) נטשו את בית הנבחרים של בריטיה במהלך ויכוח אינטנסיבי על הקריאה לסיום הלחימה בעזה, מנהיג המפלגה והשר הראשון של סקוטלנד חמזה יוסף חזר בטוויטר על הדרישה להפסקת אש: “הסבל הזה חייב להסתיים. מספיק זה מספיק”.

01:45 – דיווחים פלסטיניים: תקיפות נרחבות של חיל האוויר בדרום העיר הרפיח

01:20 – עזתים ברצועה קיימו גם הלילה הפגנות נגד חמאס. לפי הדיווחים, המוחים קראו בין השאר: “רוצים לאכול! להפיל את חמאס!”, ו”סינוואר יה משת”פ! יה סינוואר בוגד!”.

01:10 –  דיוויד קמרון, שר החוץ של בריטניה, חזר על עמדתו על המלחמה בעזה וקרא ל”הפוגה מיידית” של הלחימה בין ישראל לחמאס – זאת אחרי דיון בבית הנבחרים הבריטי שבו אושרה קריאה להפסקת אש. “עצם הקריאה להפסקת אש לא גורמת לזה לקרות”, אמר קמרון.

עם זאת, הוסיף: “אם חמאס עדיין שם ועדיין יורה רקטות, אם עדיין יש לו את היכולת לעשות עוד 7 באוקטובר – זה לא יחזיק מעמד”.

00:01 – הגרדיאן הבריטי: בשל לחץ דיפלומטי, ממשלת בריטניה שוקלת לאסור ייצוא נשק לישראל במקרה של מבצע צבאי ברפיח. לפי הפרסום, בבריטניה מזהירים כי כניסה קרקעית לרפיח תהיה “בעלת פוטנציאל הרסני”. מקורות בבריטניה אמרו כי טרם התקבלה החלטה, אך הממשלה יכולה לקבל החלטה כזו במהירות.

00:01 –  בכיר חמאס מוחמד נזאל אמר לאל-ג’זירה: “משלחת חמאס נמצאת בקהיר כדי לנהל משא ומתן לעסקה חדשה. אנחנו פועלים כדי להגיע להבנות במהירות. לא סוגרים את הדלתות בפני כל אפשרות לעסקה לפני חודש רמדאן”.

00:01 –  חדשות 12: צה”ל החל בניקוי שכונת זייתון בעזה ממחבלי חמאס כדי שישראל תוכל להוציא לפועל פיילוט, במסגרתו אזרח עזתי ינהל את השכונה במקום חמאס. על פי הדיווח, מטרת ישראל היא שאותם גורמים מקומיים ישלטו בקבלת הסיוע ההומניטרי ויחלקו אותו לתושבים כדי לייצר אלטרנטיבה לארגון הטרור בצפון הרצועה.

האתגר המרכזי הוא לאבטח את האזור ולמנוע מחמאס לחזור אליו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות