בהסדר טיעון: מנהל הסמינר אהרון רמתי הודה בהחזקה בתנאי עבדות

אהרון רמתי, מנהל סמינר 'באר מרים', הודה והורשע בהסדר טיעון בעבירה נדירה • ההחלטה הסופית על הסדר הטיעון המקל תתקבל בסוף חודש מארס • לא צפוי להישלח למאסר, אלא ירצה עונש של 9 חודשי עבודות שירות בלבד
חרדים 10
י"ב אדר א' התשפ"ד / 21.02.2024 16:26

אהרון רמתי, מנהל סמינר ‘באר מרים’, הורשע היום (רביעי) בהסדר טיעון בעבירה של החזקה בתנאי עבדות.

זו הפעם הרביעית בהיסטוריה שבה בית משפט בישראל נדרש להרשיע בעבירה של החזקה בתנאי עבדות – והפעם השלישית שבה אדם מורשע בה.

לפי דיווח של ענבר טויזר בחדשות 12, רמתי הודה בבית המשפט באישום המיוחס לו, עבירה של החזקה בתנאי עבדות.

ההחלטה הסופית על הסדר הטיעון בעניינו תתקבל ב-26 במרץ. הוא צפוי שלא להישלח למאסר, אלא ירצה עונש של 9 חודשי עבודות שירות בלבד ומאסר על תנאי.

רמתי ישלם פיצויים בגובה 110 אלף שקלים, שיחולקו בין 11 נפגעות הכת שהתלוננו נגדו.

אל אולם בית המשפט הגיעו היום חלק מנפגעות הכת של רמתי.

הדר פדידה, שהייתה חברה במה שמכונה “הכת של רמתי” במשך 12 שנים, אמרה לחדשות 12: “אני רותחת מהסדר הטיעון הזה. משתלם להיות עבריין במדינת ישראל. הענישה פה היא מזעזעת. אני חושבת שרמתי יצא פה כמעט בלי עונש, ומבחינתו אין סיבה שהוא לא ימשיך לעשות את מה שהוא עושה. עד היום אני סובלת מפוסט-טראומה ועוברת שיקום אינטנסיבי. יש חובות שצברתי מאז השהות שלי שם, הוא מרחיק בנות מהמשפחות שלהן, מנתק אותן מהעולם החיצון ומונע מהן להתפתח. הכת שלו ממשיכה להתנהל כרגיל גם עכשיו אחרי הסדר הטיעון”.

לפי הדיווח, בפרקליטות מחוז ירושלים התעקשו על הרשעה בעבירה המחמירה של החזקה בתנאי עבדות, שהעונש המקסימלי בגינה הוא 16 שנות מאסר.

אולם, למרות ש-11 מתלוננות העידו נגד רמתי בחקירת המשטרה, התעוררו קשיים משמעותיים מבחינת ביסוס ראייתי של עבירות קשות אחרות שרמתי ביצע לכאורה.

עו”ד רוית קודינסקי מפרקליטות מחוז ירושלים: “עצם הקמתה של כת לא מהווה עבירה פלילית במדינת ישראל ולכן הנאשם לא מועמד לדין בגין כת שהקים אלא בגין העבירה הפלילית של החזקת בני אדם בתנאי מחיה קשים תוך פגיעה בחירות שלהם. אחת הסיבות המרכזיות להגעה להסדר טיעון הוא חוסר הרצון וחוסר היכולת של נפגעות העבירה להעיד בבית המשפט.

“שתיים מהמתלוננות מעולם לא יצאו מהסמינר ועדיין נמצאות בו. יתר הבנות מלוות על ידי המרכז לנפגעי כתות, הן יודעות על ההסדר ומקבלות אותו אך חושבות כי הענישה לא ממצה את הדין עם הנאשם”.

לצד הענישה הלא מספקת – ‘המרכז הישראלי לנפגעי כתות’ בירך על התקדים במשפט הישראלי של אישום מנהיג כת בהחזקה בתנאי עבדות ללא אישומים בעבירות נוספות. “ההבנה שהשליטה של מנהיג כת בכל הרבדים כמוה כהחזקת אדם בעבדות, היא חשובה”.

הסמינר שמנהל רמתי הוא למעשה סוג של כת, קהילה סגורה במסגרתה עשרות נשים וילדים הוחזקו בתנאי עבדות.

לפי עדויות שפורסמו בין היתר בחדשות 12 – “הנשים שהיו חברות בכת נותקו מהמשפחה שלהן ורמתי לקח את כספן. ילדים התקלחו במקלחות קרות, היו הרעבות ומכות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות