מסר ממוסקבה? דיפלומט ישראלי עוכב לתשאול ממושך בשדה הרוסי

מנכ"ל ארגון 'נתיב' עוכב לזמן ממושך בשדה התעופה הרוסי, כשהיה בדרכו לישראל • גם לאחר שאפשרו לו לעלות על המטוס, הוא נדרש לתשאול נוסף - שבסופו בוטל • שגרירות רוסיה התנצלה, אבל בישראל תוהים: האירוע נועד להעביר מסר?
חרדים 10
י"א אדר א' התשפ"ד / 20.02.2024 15:28

מנכ”ל ‘נתיב’, אלון שוהם, עוכב ביום רביעי שעבר בשדה התעופה במוסקבה, כשהיה בדרכו לישראל, במשך זמן ממושך – והתבקש לענות על שאלות המאבטחים הרוסים.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, שוהם הגיע לרוסיה לסדרת פגישות, ועם יציאתו מהמדינה, ביקש להחתים את הדרכון הדיפלומטי שלו.

אלא שהרוסים, שהבחינו כי על דרכונו חתימות רבות מביקוריו באוקראינה, החלו לתשאל אותו בנחרצות. שוהם הסביר כי  היה שם בתפקיד רשמי, אולם רק לאחר סדרת שאלות אפשרו לו לעלות למטוס.

אלא שהתקרית לא הסתיימה: אחרי שמטוס ‘אל על’ כבר התנתק משרוול הטרמינל, נשמעה כריזה במטוס לפיה הטיסה תתעכב משום ש”אחד הנוסעים נדרש לתשאול נוסף”.

שוהם, הוא יליד ברית המועצות שכיהן בעבר כשגריר ישראל בבלארוס. התבקש לחזור לתשאול, והמטוס כבר עשה את הדרך חזרה אל השרוול המחבר לאולם הנוסעים. אלא שבחלוף מספר דקות הודיעו לו ש”אין צורך בתשאול נוסף”, והסבירו כי מדובר באי הבנה.

לפי הדיווח,  שגרירות רוסיה בישראל התנצלה ביום ראשון השבוע על התקרית.

עם זאת, בישראל  לא בטוחים האם התקרית הייתה טעות או שנועדה להעביר סוג של מסר מדיני.

ארגון ‘נתיב הוקם בשנת 1952 ביוזמת ראש הממשלה דאז, דוד בן-גוריון, לשם שימור הקשר בין מדינת ישראל לבין היהודים בתפוצות וסייע לעלייתם מהמדינות שבהן פעל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות