“ההטעיה”: מצרים חשפה מסמכי “סודות המלחמה” של יום כיפור

משרד ההגנה המצרי פרסם ביממה האחרונה שורה של מסמכים נדירים וסודיים, המגוללים את התכנון האסטרטגי הצבאי במלחמת יום הכיפורים • גנרל מצרי: "מצרים השיגה את מבוקשה והיום המצב שלה טוב יותר והיא יכולה להשיג את מבוקשה בכל עיתוי"
חרדים 10
ט' אדר א' התשפ"ד / 18.02.2024 12:58

על רקע המלחמה בעזה והמתיחות בין ישראל למצרים: 50 שנים אחרי מלחמת יום הכיפורים, משרד ההגנה המצרי, פרסם ביממה האחרונה שורה של מסמכים נדירים וסודיים –  תחת הכותרת: “סודות המלחמה (מלחמת אוקטובר)”.

לפי התיאור בכלי התקשורת המצריים ואתר משרד ההגנה המצרי, מדובר במסמכים שמגוללים את התכנון האסטרטגי הצבאי, ומסמכים שמפרטים פעולות צבאיות שבוצעו בחזית המצרית והסורית.

המסמכים כוללים תכתובות בין מפקדים, פרטים במלחמה הקשורים בפרטיה, תחילת ההכנות, צליחת תעלת סואץ, תוכנית ההונאה האסטרטגית ועוד.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, המסמכים עוסקים גם במלחמת ששת הימים.

יצוין, כי המסמכים, הכתובים בכתב יד, קשים לקריאה.

הגנרל נסר סאלם, יועץ באקדמיית הצבאית העליונה נאסר, אמר לעיתון אל-יום א-סאבע: “פרסום המסמכים החדשים על המלחמה הוא במסגרת תוכנית לשחרור מסמכים לפרסום שחלף מספיק זמן המאפשר לפרסם והוא בבחינת תזכורת לכולם של ההיסטוריה הקרובה של מצרים”.

הגנרל עאדל אל-עומדה, יועץ באקדמייה הצבאית העליונה נאסר, אמר לעיתון בשיחה אחרת: “זוהי תזכורת לעולם שעל אף המצב בזמנו, מצרים השיגה את מבוקשה והיום המצב שלה טוב יותר והיא יכולה להשיג את מבוקשה בכל עיתוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות