לקראת מהפך בבני ברק: כינוס מאה רבני קהילות לחיזוק רשימת ‘דגל התורה’

'דגל התורה' מתמודדת לראשונה בהיסטוריה ברשימה נפרדת למועצת העיר בני ברק • במרכז הכינוס הוקרא מכתבו של מרן הגר"ד לנדו: "בוודאי חובה גמורה לפעול ולסייע ולעורר אודות חשיבות חובת ההצבעה לרשימת יראי השם "דגל" שזו חובת השתדלותנו" * בכינוס השתתפו למעלה ממאה רבני קהילות בעיר בני ברק,  לקראת הכפלת הנציגות במועצת העיר
חרדים 10
ו' אדר א' התשפ"ד / 15.02.2024 19:14

כמאה רבנים מכלל הקהילות בעיר בני ברק, התכנסו בברכת מרן הגר”ד לנדו ובראשות גדולי ישראל, לאסיפת חירום בקריאה לחיזוק רשימת ‘דגל התורה’ שסימנה דג”ל, לקראת ההתמודדות ההיסטורית למועצת העיר, כאשר בפעם הראשונה מתמודדת ברשימה נפרדת, לחיזוק כוחו של ציבור בני התורה בעיר, בראשות הגר”י זילברשטיין, רבה של ‘רמת אלחנן’ וחבר ‘המועצת’.

אל הכינוס הגיעו רבני הקהילות מכלל הציבורים הנאמנים לגדולי ישראל, והתומכים ברשימת ‘דגל התורה’, לשמוע ולהשמיע אודות החובה לפעול ולהפעיל לחיזוק כוחה של ‘דגל התורה’ בבחירות הקרובות, ועל המשקל הרב המונח על כף המאזניים, שיוכרע בסיומו של יום הבחירות.

בפתיחת המעמד כובד ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, באמירת פרקי תהילים לרגל המצב ולהצלחת המערכה.

במרכז הכינוס, הוקרא מכתבו של מרן הגר”ד לנדו, ובו הורה לרבני הקהילות ובתי הכנסת ש”בוודאי חובה גמורה לפעול ולסייע ולעורר אודות חשיבות חובת ההצבעה לרשימת יראי השם “דגל”, שזו חובת השתדלותנו בזה למען קיום התורה והיהדות מכל הבחינות”. עוד כותב מרן: “וצריך לדעת כי החלשות במספר המצביעים עלול חלילה להזיק מכל הבחינות, ואדרבה תוספת מצביעים תגרום לקידוש שם שמים ויסייע רבות למען התורה ולומדיה בכל המובנים”.

בסיום המכתב, יצאה הקריאה “לפעול ולהפעיל בדבר, להזדרז ולזרז אחרים ללכת ולהצביע לרשימה הנ”ל, כי על זה מבוסס כל קיום ושמירת התורה והיהדות בטהרתה ובאמיתת צביונה בעירנו, והשם יהי’ בעזרנו”.

יו”ר רשימת ‘דגל התורה’ בבני ברק סגן ראש העיר הרב מנחם שפירא, פתח את הכינוס בהודאה לכלל רבני הקהילות, שטרחו ובאו ופינו מזמנם החשוב לקראת המערכה החשובה, והזכיר את הצורך שראו גדולי ישראל ללכת ברשימה נפרדת, עבור כלל הצרכים והמשאבים לטובת ציבור בני התורה בעיר.

את משא הפתיחה נשא הגאון רבי יצחק זילברשטיין, על הזכות שיש לציבור בני התורה, ללכת אחר  מרן הגר”ד לנדו, וקרא את מכתבו שנשלח לכינוס, והוסיף: “נתאספנו לקיים את רצון הבורא, להרבות תורה להרבות לימוד התורה ותורה ובזה אנחנו נגאל, זו הקבוצה שהתאספנו פה, מי ששומע למרן שליט”א ידע שהוא עושה את רצון הבורא”

הראב”ד הגאון רבי יהודה סילמן, הזכיר בדבריו על המערכה הגורלית לציביון העיר. “שנים רבות נמצאים בעיוות גדול שהמשאבים לא נחלקים לפי הצרכים אלא לפי מפתח שרירותי שלא משקף את האמת”. עוד הוסיף: “אין זה לא סוד שהייתה נטייה חזקה של גדולי ישראל להטיל על מישהו מסוים ווטו. הדבר הזה לא נעשה לפי בקשת אדמו”רים חשובים ולמען השלום. והוחלט שמהיום והלאה התוצאות יהיו לפי התוצאות בבחירות”.

הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי זעק בכאב על כך שאלו דברים פשוטים לעשות מה שגדולי התורה ציוו אותנו. “מה שגדולי ישראל אומרים זה מה שמהשמים שמים להם בפה. אנחנו לא עושים מה שאנו מבינים, אלא מה שגדולי התורה ציוו אותנו וממשיכים מה שקיבלנו מגדולי דורות הקודמים. והכינוס הזה שהוא כינוס לצדיקים, טוב להם וטוב לעולם זה לבד יביא שפע והשפעות טובות וקידוש שם שמים”. הגר”ש סיים בברכה לכל המסייעים להגדלת הנציגות “הקב”ה יעזור שבשם ה’ נעשה ונצליח ויצביעו כולם דגל התורה”.

הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין נשא דברים נרגשים בגודל השעה: “אחרי ששמענו את ההוראה של גדולי דורנו, צריך לעשות מה שאפשר למען הרשימה הזו. נמצאים כעת בפרשיות של בניית המשכן, והרשימה הזו זה ארון העדות של הדור שלנו”. כן הכריז בשם כלל רבני הקהילות, שכל אחד מקבל על עצמו לעורר בקהילתו את החשיבות לפעול למען רשימת דג”ל, שזה עכשיו זמן מבחן ל”ויהי בישורון מלך – יחד שבטי ישראל”. וברך ש”נזכה לקדש שם שמים ויהיה הצלחה גדולה וסיעתא דשמיא”.

רבה של בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט הזכיר את דברי מרן החזון איש זיע”א, שכתב שהצבעה לבחירות הן הן גופי תורה.

הגאון רבי דוד הלל, רב חניכי הישיבות הספרדים, פתח בדברי שבח על פעילות כלל הנציגים הפועלים למען הציבור. “נמצאים בתקופה שצריך הרבה ס”ד והתפקיד שלנו להיות מנושאי הארון. צריך לדעת שבאים להתאמץ על דבר שהוא אפשרי, ויש ס”ד שיש נושאים  לארון שישאו אותנו על כנפי נשרים”.

הגאון רבי יהושע ברכץ, רבם של כל קהילות הצרפתיים בארץ, עמד על הזכות לשמוע לקול תורה. “עצם הדבר ששומעים בקול תורתו של מרן הגר”ד לנדו שליט”א, זה הזכויות, ששומעים בקולו ועושים מה שמבקש”. וברך ש”נזכה לקדש שם שמים”.

הגאון רבי מנחם מנדל לובין כובד להקריא את מכתבו של מרן הגר”ד לנדו, שנשלח לכבוד הכינוס, ועמד על החשיבות להימנע ממחלוקת בעת הזו.

הגאון רבי יהודה צארום, גאב”ד חניכי הישיבות, הזכיר כמה מהפעולות החשובות של נציגי הציבור, בנושאים הקשורים לקדושת העיר, במה שנוגע לעירוב, טהרת כהנים ועוד נושאים חשובים בשמירה על ציביונה הרוחני של העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות