ניסו לתאם מחירים: חברת ויליפוד והיו”ר שלה יואשמו בכפוף לשימוע

רשות התחרות זימנה לשימוע את חברת ויליפוד ויושב הראש שלה צבי ויליגר - טרם הגשת כתב אישום • החשד: ניסיון החברה לתאם מחירים עם החברות המתחרות נעשה באמצעות התבטאויות פומביות של יו"ר החברה צבי ויליגר בתקשורת
חרדים 10
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 16:34

רשות התחרות זימנה היום (רביעי) לשימוע את חברת ויליפוד ויושב הראש שלה צבי ויליגר – טרם הגשת כתב אישום בגין עבירת ניסיון לביצוע עבירות של הסדרים כובלים.

על פי מכתב השימוע שנשלח לחברה, ויליפוד רמזה למתחרותיה כי בכוונתה להעלות את מחירי המוצרים וניסתה לתאם עימן את מחירי ההעלאה.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי החשד הוא שניסיון החברה לתאם מחירים עם החברות המתחרות נעשה באמצעות מתן התבטאויות פומביות של יו”ר החברה צבי ויליגר בתקשורת. זאת משום שויליגר טען מספר פעמים כי בכוונת ויליפוד להעלות מחירים תוך שדאג להבהיר כי טרם התקבלה החלטה בחברה.

באחד הריאיונות שהעניק לתקשורת אמר: “אחרי חג שבועות נבחן איזה מוצרים עלינו לייקר ובכמה”. בריאיון נוסף אמר: “אני לא יודע אם תהיה עליית מחירים כבר בפסח, אבל אין מנוס מעליית מחירים גדולה אחרי פסח. לא תהיה ברירה, נצטרך להעלות מחירים על מגוון רחב של מוצרים – לדוגמה כל מוצרי החלב עלו ב-20-30% בחו”ל, גם מוצרי חיטה, הכל”.

התבטאות נוספת שמצביעה על דפוס  דומה: “העלאות מחירים יהיו בכל מקרה, זה רק עניין של זמן וכמה. גם אנחנו נצטרך להעלות מחירים על חלק מהמוצרים. נעלה בצורה מדודה, וגם אז נהיה הרבה יותר זולים מהמותגים המובילים”.

על פי רשות התחרות, יו”ר החברה ניסה להגיע עם החברות המתחרות להסדר העלאת מחירים. כחלק מכך, ויליגר התבטא בדבר עלויות המחירים של החברות של טרה, שטראוס ותנובה, שכן כדי להעלות מחירים ויליפוד תלויה בין היתר בחברות המתחרות בשוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות