אחד היה בטבח, אחר חטף אישה: 10% מעובדי אונר”א קשורים לטרור

מעורבותם של עובדי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם בטבח 7 באוקטובר נחשפת במסמך שהעבירה ישראל לארה"ב • לפי דיווח ב'ניו יורק טיימס', המודיעין הישראלי התחקה אחרי שישה מעובדי הארגון דרך מעקב אחר הטלפונים שלהם
חרדים 10
י"ט שבט התשפ"ד / 29.01.2024 12:46

ישראל סיפקה ראיות על השתתפותם של עובדי אונר”א – סוכנות הסעד והתעסוקה של האו”ם לפליטים פלסטיניים – באירועי הטבח ב-7 באוקטובר. כך דווח היום (שני) בניו יורק טיימס.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

בראיות שהועברו לממשל האמריקני, מואשם אחד העובדים בחטיפת אישה, אחר מואשם בחלוקת תחמושת ועובד נוסף מואשם בהשתתפות בטבח בקיבוץ בארי שבו נרצחו 97 בני אדם.

למרות שארצות הברית טרם אימתה לגמרי את הטענות הישראליות, מסרו שני גורמים אמריקנים כי הראיות היו אמינות מספיק בכדי שזו תודיע על הקפאת מימונה את הארגון.

תיק הראיות שהועבר לארצות הברית כולל פירוט שמותיהם של החשודים, משרותיהם בארגון וההאשמות נגדם.

כחלק מהראיות נמסר כי קציני מודיעין בישראל איתרו את מיקומם של החשודים, ושישה מהם אותרו בשטח ישראל ביום המתקפה. האחרים היו תחת מעקב טלפוני ונשמעו דנים על מעורבותם במתקפת החמאס.

שלושה מהחשודים קיבלו הודעות טקסט בהן התבקשו להתייצב בנקודות איסוף, ואחד אף התבקש להביא עמו רימונים שאוחסנו בביתו.

בישראל תיארו עשרה מהעובדים כאנשי חמאס.

ההאשמות המפורטות ביותר בתיק נגעו ליועץ בית ספר מח’אן יונס שבדרום הרצועה, שנאשם כי פעל עם בנו לחטיפת אישה. האשמה נוספת מתייחסת לעובד סוציאלי ממרכז עזה, שמואשם בסיוע בהבאת גופת חייל ישראלי לרצועה, בחלוקת תחמושת ובתיאום כלי רכב ביום הטבח.

בדיווח ב’ניו יורק טיימס’ צוין, כי העיתון הצליח לאמת את זהותו של אחד מ-12 העובדים, מנהל מחסן, שפרופיל המדיה החברתית שלו מעיד כי הוא עובד של אונר”א ובו הוא נראה לובש בגדים ועליהם מיתוג של האו”ם.

‘הוול סטריט ג’ורנל’ דיווח היום,  כי לפי דוח המודיעין כ-1,200 מעובדי אונר”א (10%) מקושרים לחמאס או לארגונים אסלאמיים אחרים.

לפי הדיווח, לפחות 12 עובדי סוכנות האו”ם לסיוע לפליטים פלסטינים לקחו חלק במתקפת 7 באוקטובר, בעוד שכ-10% מכלל עובדי הארגון ברצועה מקושרים לארגונים אסלאמיים שונים.

בארגון ברצועה מועסקים כ-12,000 עובדים, כך שעל פי ההערכות 1,200 מהם מקושרים לחמאס או ארגוני אסלאם אחרים, ולמחצית מהעובדים יש קרובי משפחה המקושרים לאותם הארגונים. בין ההאשמות נגד עובדי הארגון שהועברו בדו”ח לממשל האמריקני- מורה לערבית בארגון שלקח חלק בטבח בבארי, עובד סוציאלי שנמלט לרצועה עם גופת חייל ישראלי. הדו”ח מתייחס לעובד נוסף בארגון, ללא קשר לארגון החמאס, אך תועד נכנס לשטח ישראל.

עוד מההאשמות המובאות בדוח המודיעין: מורה באונר״א היה בקרבת חטופה ישראלית וצילם אותה, מורה אחר נשא עמו טיל נ״ט ערב לפני ה-07/10.
עובד נוסף הקים חדר מבצעים עבור הג׳יהאד האסלאמי יום לאחר המתקפה בישראל, ועובדים נוספים קיבלו הודעות טקסט הקוראות להם להתחמש טרם המתקפה.

בדוח נטען כי מאז ה-07/10 חמאס גנב מהארגון אספקה בשווי של למעלה ממיליון דולר, כולל דלק ומשאיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות