דיווח: ישראל מציעה חודשיים הפוגה בעד שחרור החטופים

ארה"ב ובריטניה תקפו יעדים של החות'ים ליד צנעא • צה״ל: פתחנו במתקפה משולבת של 4 חטיבות על מערב חאן יונס • כ-50 מחבלים, בהם מפקד פלוגה, חוסלו בפשיטות ומבצעים מיוחדים • מנהיג חמאס אוסאמה חמדאן: לא ניכנע גם אם "הכיבוש" יהרוס את כל רצועת עזה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ב שבט התשפ"ד / 22.01.2024 02:05
היום ה-108 למלחמה I עדכונים שוטפים:

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

23:40 –  ארה”ב ובריטניה אישרו הערב כי תקפו מטרות נרחבות של החות’ים בסמוך לעיר צנעא בתימן. על פי דיווחים בתימן, התקיפות בוצעו מהאוויר ומהים. גורם אמריקני אמר לרשת אל ג’זירה כי התקיפות ממוקדות בעמדות לשיגור טילים, עמדות צבאיות ומתקנים לאחסון נשק ואמל”ח.

מדובר בתקיפה נרחבת שבה מעורבות גם בריטניה ומדינות נוספות.

בארצות הברית אומרים כי מדובר בחלק ממערכה ארוכת טווח נגד החות’ים שלא תסתיים לפני השגת מטרות המערכה. ארה”ב הכריזה על שם רשמי למבצע המשותף של קואליציית המדינות שבנתה למלחמה בחות’ים. השם שהוענק למבצע – “קשת פוסידון”.

23:31 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הערב תשתיות טרור ועמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים בליידא ועיתרון שבדרום לבנון.

בנוסף, צה”ל תקף מוקדם יותר היום מבנה צבאי של הארגון במרחב מג’דל סלם.

22:55 –  מטה המשפחות להחזרת החטופים פרסם הבהרה לפיה מיצג הדם הזורם בהפגנת משפחות החטופים בירושלים אינו חלק מפעולות מטה המשפחות ואינו מייצג את פעילותו.

בהפגנה שנערכה להזדהות עם משפחות החטופים מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוקם מיצג בו מים זורמים נצבעו באדום. מטה המשפחות מבהיר כי מיצג זה בוצע באופן עצמאי ולא תואם מול משפחות החטופים ומול המטה. למטה אין נגיעה או קשר לפעילות עצמאית של משפחות בענייני מחאה שונים.

22:50 –  סאמי אבו זוהרי, דובר חמאס, אומר כי ארגונו מקבל מדי יום יוזמות והצעות בנוגע לעסקת חליפין, ואולם ישראל היא זו שמסכלת אותן. בראיון לערוץ אל-ג’זירה, אמר אבו זוהרי כי מטרת ההצעות להפסקת אש – הודנה המועלות הינה לשחרר קיטור הלחץ של הרחוב הישראלי בנושא החטופים.

לדבריו, חמאס מוכן לבחון כל הצעה ופניות בנוגע למלחמה, אך הדבר תלוי ב”הפסקת התוקפנות”. הוא הדגיש, כי כל הסכם – על עסקת חליפין – חייב לכלול הפסקה כוללת של “התוקפנות” נגד רצועת עזה ונסיגה של “כוחות הכיבוש” מהרצועה.

22:30 – ישראל הציעה לחמאס, באמצעות מתווכים קטארים ומצריים, עד חודשיים של הפסקה בלחימה כחלק מהסכם רב-שלבי שיכלול את שחרור כל החטופים המוחזקים בעזה. כך לפי דיווח המצטט שני גורמים ישראלים באתר החדשות האמריקני אקסיוס.

לפי המתווה שנידון כרגע, מדובר בעסקה רבת שלבים, כאשר בשלב ראשון ישוחררו חטופים שאינם חיילים – נשים, ילדים וחולים כרוניים. בתמורה, ישראל נדרשת לעצור את האש לתקופה משמעותית, הסגה טקטית ולא משמעותית של כוחות צה”ל בכמה אזורים ברצועה, ושחרור של אסירים ביטחוניים מהכלא הישראלי. לפי דיווח ב’אקסיוס’, בין השאר ישראל הציעה הפסקת אש של חודשיים בעזה, תמורת שחרור כלל החטופים.

21:10 –  מאז 7 באוקטובר נפלו 535 חיילי צה”ל. 200 מהם נהרגו ברצועה מאז שהחל התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר.

21:00 – משפחות חטופים צבעו את רחוב עזה, סמוך למעון רה”מ בירושלים, באדום: “דם החטופים על הידיים שלך”.

20:55 – ג’ון קירבי, דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי: “ארצות הברית מעוניינת בהפוגות אך לא בהפסקת אש כללית של הלחימה בעזה”. הוא הוסיף  כי הוא יכול “לאשר שיש דיונים ארוכים מאוד עם כל השותפים שלנו באזור על עוד עסקת חטופים. אנחנו עובדים על כך בכל יום”.

20:40 – בלבנון מדווחים: צה”ל תקף בעיתרון שבדרום המדינה.

20:05 – “סקיי ניוז” בערבית:  פצועים בתקיפה ישראלית על בית במג’דל סלם שבדרום לבנון.

19:50 – הדובר הצבאי של החות’ים יחיא סריע: תקפנו ספינת משא צבאית אמריקנית במפרץ עדן. “אנחנו ממשיכים להגיב לכל תוקפנות אמריקנית או בריטית נגדנו בים האדום והערבי”.

19:20 – קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-20:30.

19:00 – מנהיג חמאס אוסאמה חמדאן: לא ניכנע גם אם “הכיבוש” יהרוס את כל רצועת עזה, נצא חזקים מבעבר ולא נרים את הדגל הלבן, לא משנה מה המחיר.

18:35 – הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חיילי צה”ל שנפלו בקרב בדרום הרצועה, שלושה נפצעו קשה.

רס”ן דוד נתי אלפסי הי”ד, בן 27 מבאר שבע, סמג”ד ב’ בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, רס”ן איליי לוי הי”ד, בן 24 מתל אביב, מפקד פלוגה בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים וסרן אייל מבורך טויטו הי”ד, בן 22 מבית גמליאל, מפקד מחלקה בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפלו בקרב בדרום רצועת עזה. באותו הקרב נפצע לוחם צנחנים נוסף מגדוד 202 באורח קשה.

בנוסף, שני לוחמים בגדוד ההנדסה 603, עוצבת “סער מגולן” (7), נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

18:20 – חברות התקשורת הפלסטיניות פאלטל וג’ואל: שירותי התקשורת ברצועת עזה נותקו בפעם ה-10 מאז תחילת המלחמה.

17:45 – צה״ל מודיע רשמית כי פתח אמש במתקפה משולבת של 4 חטיבות  – הקומנדו, הצנחנים, חטיבה 7 וגבעתי –  על מערב חאן יונס – והכוחות מכתרים כעת את מחנה הפליטים חאן יונס ממערב והחלו לתמרן גם אל תוך המחנה.

כ-50 מחבלים, בהם מפקד פלוגה שתכנן להוציא לפועל מספר מתווי פיגועים נגד כוחותינו, חוסלו בפשיטות ומבצעים מיוחדים שאוגדה 98 פתחה בהם אתמול בערב במערב ח’אן יונס. הלוחמים החלו להיכנס למחנה המערבי, כשהמטרה היא לפרק את המסגרת הצבאית של חמאס וארגוני הטרור בחאן יונס.

בצה”ל אומרים כי מקומות שבהם יש אזרחים עזתים סומנו כדי לצמצם פגיעה בחפים מפשע, לפני תקיפה אווירית שקדמה לכניסה הקרקעית.

בצה”ל מעריכים שחמאס ינסה לבצע פרובוקציות כדי למשוך את לוחמי צה”ל למלכודות, ויפעל בבתי החולים תוך שימוש באוכלוסייה, בדגש על בית החולים נאצר, ממנו בוצע לאחרונה ירי.

17:00 – צה”ל: תקפנו מטרות חיזבאללה בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון.

מטוסי קרב תקפו במרחב מארון א-ראס מוקדם יותר היום מבנה צבאי בו שהו מחבלי חיזבאללה. לאחר תקיפת המבנה ניתן היה לראות פיצוצי משנה רבים המעידים על המצאות אמצעי לחימה במקום.

נוסף על כך הותקפו שלוש עמדות תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחבים מרווחין, שיחין, טייבה וטיר-חרפא שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות צה”ל תקפו במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.

16:20 – הפלסטינים מדווחים: יותר מ-60 נהרגו מתחילת היום בתקיפות הישראליות הממושכות במערב ח’אן יונס.

16:05 – מליאת הכנסת התכנסה ודנה בהצעה לאי-אמון נגד הממשלה שהגישה מפלגת העבודה. בקואליציה החרימו את הדיון.

לאחר שראש האופוזיציה לפיד קרא לנתניהו לקבוע יחד תאריך לבחירות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ השיב: “יש תאריך מוסכם לבחירות, בעוד שנתיים וחצי, שלוש”.

15:50 – ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר ההגנה של צרפת סבסטיאן לקורנו, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בפתח הפגישה, ביקש נתניהו משר ההגנה  למסור לנשיא צרפת את תודתו העמוקה על חלקו בהעברת התרופות לחטופים בעזה. נתניהו ציין כי ישראל עדיין ממתינה להוכחה כי התרופות הגיעו ליעדם והדגיש כי יש לעקוב אחרי יישום ההבנות.

בפגישה דנו הצדדים בהרחבה על הסוגיה הלבנונית. ראש הממשלה הדגיש שהצורך להרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול מהווה יעד לאומי של מדינת ישראל, על בסיס עקרונות החלטת מועצת הביטחון 1701. ראש הממשלה אמר כי יעד זה יכול להתממש בדרכים דיפלומטיות או בדרכים אחרות.

15:40 – ברצועת עזה  דווח על לחימה והפצצות של הצבא בעומק השטח והתרחבותן לעבר מערב ח’אן יונס. בעזה טענו שחלק מההפצצות והירי היו באזורים סמוכים למחסות הפליטים במערב ח’אן יונס ודווח על הרוגים ופצועים מקרב העקורים הפלשתינים ששוהים בהם.

15:40 – השר בצלאל סמוטריץ’: לא נסכים לעסקה שתכלול הפסקת המלחמה, כל אמירה אחרת – מדע בדיוני.

15:20 – חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג בלבנון. מדובר בהרוג 166 של ארגון הטרור מאז פרצה המלחמה.

15:15 –  הקואליציה תחרים את הצבעת אי האמון במליאת הכנסת, “הקואליציה לא תיקח חלק במופעים פוליטיים בזמן מלחמה. בשל זאת הקואליציה לא תשתתף בדיון ובהצבעת אי האמון”.

15:00 – דיווח: כטב”ם ישראלי יורט באזור קוניטרה שבסוריה.

14:10 – ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים, במשרד רה”מ בירושלים: “בניגוד למה שאומרים, אין הצעה אמיתית של החמאס – זה לא נכון. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה שאני יכול משום שיש כל כך הרבה דברים לא נכונים שוודאי מייסרים אתכם. לעומת זה יש יוזמה שלנו, ולא אפרט”.

13:48 –  בפגישה בלשכת שר הביטחון שהתקיימה הבוקר סקר גלנט בפני שר ההגנה הצרפתי, סבסטיאן לקרנו, את התקדמות המערכה ברצועת עזה והדגיש כי הלחימה תימשך עד להשגת המטרות. באשר לגבול הצפון, אמר גלנט בפגישה כי ישראל מעדיפה לסיים את העימות עם חיזבאללה בהשגת פתרון מדיני, אך כי יחד עם זאת יש להחזיר את התושבים באופן בטוח – גם בדרך צבאית.

“מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל, אך הרסנית לחיזבאללה ולבנון”, אמר, והדגיש כי גם אם חיזבאללה יחדול את האש באופן חד צדדי, ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם בביטחון לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול.

12:25 –  דיווח פלשתיני: צה”ל תקף מכונית בשכונת א-סלאם במזרח רפיח.

12:10 – עשרות מוחים שחסמו את ציר הכניסה לכנסת פוזרו על ידי המשטרה, והועברו למתחם המחאה בו מותר להפגין. מספר מוחים ממשפחות החטופים הצליחו להיכנס לכנסת, צעקו על הח”כים ובידם שלטים: “אתם לא תשבו פה פה כשהם מתים שם”.

משפחות החטופים שהתפרצו לוועדת הכספים זעקו בפני חברי הכנסת: “על חמץ פירקתם ממשלה ועל זה אתם לא מפרקים. תעיפו את הקיצוניים שלא נותנים לראש הממשלה להתקדם עם הסכם לשחרור החטופים”.

בעקבות המחאה אמר יו”ר הוועדה ח”כ משה גפני לבני המשפחות: “העמדה לדעתי של כל חברי הוועדה, והעמדה שלי כפי שאמרתי אותה בפומבי וגם בפגישות עם ראש הממשלה, היא שפדיון שבויים הוא המצווה החשובה ביותר ביהדות – במיוחד שכאן מדובר על פיקוח נפש. פרישה מהקואליציה לא תועיל בשום דבר, לכן אלך לדבר עם רה”מ שזו עמדתנו. אני מבין את הכאב שלכם, אני חלק מכם, אני מרגיש את זה, נעשה הכול כדי שהילדים, האחים, הנשים יחזרו הביתה ובשלום. אני מודה לכם על זה”.

12:00 –  דיווח בריטי:  הרשות הפלסטינית הסכימה לקבל את כספי המיסים ללא החלק של הכספים המיועדים לעזה.

11:55 –  משרד הבריאות העזתי של חמאס מעדכן על 25,295 הרוגים ו-63 אלף פצועים פלסטינים מתחילת המלחמה.

11:50 – החל מפגש משפחות החטופים עם ראש הממשלה נתניהו.לאחר שקיבלו הזמנה מהממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, הגיעו המשפחות למשרד ראש הממשלה בירושלים.

11:30 – לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו במהלך הלילה 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בנוסף, הושמדו מטעני נפץ שאותרו במרחב והוחרמו כספי טרור רבים שהועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

11:05 – דיווחים פלסטינים: צה”ל הגביר בשעות האחרונות את קצב התקיפות ואת עוצמת האש.

10:55 – מקור בסיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני: נדחתה הצעה של קצינים בכירים בפיקוד הצפון שתינתן הזדמנות לעצור את הלחימה ויוכרזו 48 שעות של עצירת האש, ובמידה וחיזבאללה יתקוף – תמיט ישראל חורבן על דרום לבנון. המקור בארגון הטרור ציין לעיתון אלערבי אלג’דיד הפרו קטרי: “אנחנו לא עובדים לפי סדר היום של ישראל ולא עוקבים אחרי ההצעות של האויב”.

10:40 – דיווח: רכב הותקף סמוך למעבר רפיח בדרום הרצועה. בדיווחים טרם דווח לגבי נפגעים או זהות היעד לכאורה של התקיפה. במקביל, בעזה תועדו טנקים של כוחות צה”ל פועלים במערב ח’אן יונס, לעיני העזתים.

10:15 –  שרת החוץ של גרמניה אנאלינה ברבוק אמרה כי חיסול הרשת הפיננסית של חמאס יהיה מרכיב מרכזי להשגת שלום. היא הוסיפה כי יש צורך דחוף בהפוגה הומניטרית בעזה, כדי להפחית הסבל שם.

10:10 –  פלסטיני שוהה בלתי חוקי, כבן 16, תושב אזור רמאללה, נתפס על ידי הבלשים בירושלים בתום מרדף רגלי אחריו, לאחר שגנב רכב בעיר. החשוד שנעצר הועבר לחקירה.

08:46 – פיצוץ עז התרחש באיראן: אירוע ביטחוני התרחש בעיירת התעשייה גרמסאר במחוז סמנאן במדינה, בו נמצא גם מרכז החלל שממנו משוגרים טילים. ראש תחום התעשייה בעיר מסר כי עד כה לא נקבע מקור הפיצוץ.

08:10 –   שר המדע, אופיר אקוניס, התראיין הבוקר בתוכנית “הבוקר הזה” ברשת ב’ והבהיר כי הוא מתנגד לתפיסה לפיה אי הפסקת הלחימה, לבקשת חמאס, תעלה בחיי חטופים. דבריו הגיעו על רקע הדיווחים על עסקת חטופים נוספת שנידונה, ועל כך הוסיף: “חמאס לא במצב של הצבת תנאים לישראל, כל הצעה שכוללת ‘הפסקת הלחימה’ – לא תהיה, רק כוח ועוצמה יקדמו עסקה, המלחמה הזאת לא תיגמר לפני מיטוט החמאס”.

07:50 –  מקור מצרי, המעורב במגעים לעסקת חטופים טען שיש מאמצים להגיע לתרחיש שיביא להפסקת הלחימה בעזה. בריאיון לעיתון “אלערבי אלג’דיד”, הפרו קטרי, ציין המקור המצרי, שקיימת אפשרות לנסח תרחיש או הסכם ביניים שיתבסס על הפסקת אש בשלבים, שבמהלך כל שלב, יבצע כל צד את מחוייבתו להסכם. עוד צוין מפי המקור שקשור למשא ומתן ולתיווך, כי זה חש בגמישות מצד הנהגת חמאס בנוגע לפרטים ולצעדים שייכללו בכל שלב משלבי ההסכם, אך עם זאת “הנהגת חמאס דבקה בעיקרון הפסקה כוללת של הלחימה שהיא כלל יסוד שאין נסיגה ממנו”.

1:45 – דיווח ערבי: כוחות צה”ל פועלים בחאן יונס.

00:55 – בצה”ל מעדכנים: זוהו שלושה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים, בירי מלבנון לעבר שומרה לפני כשעה. תחילה הודיעו בצבא כי מדובר היה בהתרעת שווא, אולם לאחר דיווחים של תושבים, מסרו כי אכן בוצע ירי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

00:06 – אחרי יממה ללא התרעות בצפון: התרעה מפני ירי טילים ורקטות הופעלה בשומרה שבגליל המערבי.

00:01 – העיתון האמריקני ‘וול סטריט ג’ורנל’ מדווח כי התחדשו השיחות בין ישראל וחמאס בנוגע למתווה לשחרור חטופים. על פי הדיווח, השיחות חודשו בעקבות הלחץ הכבד שהפעילו מצרים, קטאר וארצות הברית.

00:01 –  תנסים, סוכנות הידיעות האיראנית המזוהה עם משמרות המהפכה, מדווחת על עיקרי דבריו של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו בראיון לערוץ “כאן”. הדיווח  שם דגש על המסרים החשובים למשטר האיראני, ולפיהם פרדו סבור שלישראל אין כל אפשרות אחרת אלא להסכים על הסכם חליפין עם חמאס על פי התנאים של מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

00:01 – דיווח פלשתיני: צה”ל הרס את מסגד אלקסאם – המסגד האחרון שנותר בצפון הרצועה.

00:01 – מתאם הפעולות בשטחים מסר כי במהלך היום נבדקו והועברו לרצועת עזה 260 משאיות סיוע הומניטרי וציין כי מדובר במספר הגבוה ביותר של משאיות שהוכנסו ביום אחד מתחילת המלחמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות