סקר ‘דיירקט פולס’: סמוטריץ’ ובן גביר מתחזקים על חשבון נתניהו

מפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית מתחזקות בסקר השני של חדשות 14 ומכון דיירקט פולס מאז פרוץ המלחמה - על חשבון הליכוד, שיורדת בשני מנדטים מהסקר הקודם • מרצ עוברת, יהדות התורה עולה, לפיד תקוע על 14, וש"ס וליברמן מאבדים מנדט • ומה בגושים?
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"ד / 06.01.2024 22:13

92 ימים למלחמת חרבות ברזל:  מסקר מיוחד שביצע מכון ‘דיירקט פולס’ ופורסם  הערב (מוצ”ש) במהדורה המרכזית של חדשות 14 עולה, כי  אם הבחירות היו מתקיימות היום – מפלגת המחנה הממלכתי של השר בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בישראל עם 27 מנדטים.

מיד אחריה מגיעה מפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 25 מנדטים, ירידה של שני מנדטים מהסקר הקודם.

מפלגת ‘יש עתיד’, של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, מקבלת 14 מנדטים בלבד, כמו בסקר הקודם שהתפרסם לפני כשבועיים. מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן יורדת במנדט ל-10 מנדטים, ש”ס של אריה דרעי יורדת גם היא במנדט ומקבלת תשעה ומיד אחריה עוצמה יהודית של איתמר בן גביר שמתאוששת ומקבלת לא פחות מ-9 מנדטים – אחד יותר מהסקר הקודם.

יהדות התורה עולה גם היא במנדט ל-8 מנדטים, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ משפרת עמדות גם היא ל-5 מנדטים, לעומת 4 מהסקר הקודם.

רע”מ יורדת ל-5, חדש-תע”ל יורדת ל-4 מנדטים – ומפלגת מרצ שבסקר הקודם לא עברה את אחוז החסימה מקבלת הפעם 4 מנדטים. בל”ד והעבודה לא עוברות את אחוז החסימה.

לפי הסקר, החלוקה לגושים תיראה כך: גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש המרכז שמאל עם 55 מנדטים ואילו גוש המפלגות הערביות עם 9 מנדטים.

עוד עולה מהסקר, כי ישנו שוויון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר בני גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

על פי נתוני הסקר, ראש הממשלה זוכה ל-40 אחוזי תמיכה בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מול יו”ר המחנה הממלכתי שזוכה גם הוא ל-40 אחוזי תמיכה בשאלת ההתאמה.

לעומת זאת, אם מציבים את ראש הממשלה וראש האופוזיציה ראש בראש בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, זוכה נתניהו ל-41 אחוזי תמיכה לעומת 31 אחוזים בלבד של לפיד, שבסקר עצמו צונח ומקבל 14 מנדטים בלבד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות