בפעם הראשונה: מרכז שיטור קהילתי חרדי נפתח בשכונת הר נוף

בצל המלחמה: נקודת משטרה חדשה תחבר בין מתנדבי 'משמר העם' בשכונת הר נוף למשטרה - במטרה להגביר את תחושת הבטחון בשכונה • "שיתוף הפעולה הייחודי שנרקם בין מובילים בחברה החרדית ל'שומר החדש' שיצר את 'משמר העם' הוא בשורה חשובה"
חיים טוויל
כ"א טבת התשפ"ד / 02.01.2024 12:58

בסוף השבוע האחרון התקיים טקס פתיחת נקודת השיטור הקהילתי-חרדי בהר נוף.

באירוע נכחו ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ניצב משנה שלומי בכר, יו”ר המנהל הקהילתי בהר נוף הרב מנחם שוורץ, רכז ‘משמר’ הר נוף שמואל דרילמן, נציגי ארגון ‘השומר החדש’, ‘משמר העם’ ורבנים.

נקודת המשטרה החדשה הינה יוזמה פורצת דרך שהוקמה בעקבות פנייה למשטרה מצד שמואל דרילמן, רכז ‘משמר העם’ בהר נוף, בבקשה להקים בשכונה נקודת משטרה שתסייע לו ולשאר מתנדבי ‘המשמר’ לחזק את תחושת הבטחון.

‘משמר העם’ היא יוזמה ייחודית שעלתה בעקבות מצב החירום בישראל, בשל הצורך בהגברת תחושת הביטחון בערים ובשכונות החרדיות.

לפיכך, יזמו ארגון ‘אחים לעורף’, מובילים בחברה החרדית, ונציגי השכונות החרדיות פנייה לארגון ‘השומר החדש’ במטרה להקים קהילות משמר שכונתי למען חיזוק הביטחון והחוסן דווקא באותן שכונות חרדיות בהן יש “חולשה בטחונית”.

מתנדבי ‘משמר העם’ יוצאים לסייר בשכונות ובערים, ופועלים בתיאום מלא עם כיתות הכוננות ועם משטרת ישראל. כיום  ישנם בשכונת הר נוף יותר מ-100 מתנדבי ‘משמר העם’.

שילוב של משטרת ישראל יחד עם מתנדבים מטרתו להוות פתרון ומענה בזמן שגרה ובזמן חירום מול כל איום.

לפני כחודש התקיימה האזכרה השנתית לפיגוע הנורא שהתרחש לפני 9 שנים בבית הכנסת של קהילת ‘בני תורה’. נקודת המשטרה, שהוקמה באותו רחוב, תהווה נקודת מענה לאזרחי השכונה בהתמודדות מול כל אירוע בטחוני.

במהלך הטקס קבעו ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, יחד עם הרב מנחם שוורץ – יו”ר המנהל הקהילתי בהר נוף, מזוזה במבנה החדש. אישי ציבור ובכירי משטרה נשאו דברים.

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים: “יוזמה כזו, להקים כאן בהר נוף נקודת שיטור שתפעל ביחד עם שוטר קהילתי והאזרחים, זה מענה שנותן בטחון והרתעה. אנחנו נמצאים בתקופה מאוד קשה, של הרבה חשבון נפש ודאגה איך אנחנו דואגים שבחיים השוטפים לא יפתיעו אותנו. ביחד, תושבים ושוטרים, נצליח להגן על שכונת הר נוף וירושלים”.

ניצב משנה שלומי בכר, מפקד תחנת מוריה: “אני שמח ונרגש להיות פה היום, לראות שהפרויקט הזה רוקם עור וגידים, כמי שליווה אותו מתחילתו, לראות את המקום כמו שהוא נראה עכשיו לעומת איך שהיה בהתחלה זה באמת מעורר השראה.

“התכנסנו כאן היום לחניכת מרכז השיטור הקהילתי חרדי בהר נוף, חניכת הנקודה דווקא בימים מורכבים אלה מהווה מרכיב מרכזי ובלתי מתפשר לחיזוק תחושת הבטחון של תושבי השכונה. כמפקד תחנת מוריה אני רואה חשיבות רבה בפתיחת מרכז השיטור הקהילתי שיפעל למען התושבים וישפר את השירות ויצמצם את תופעות הפשיעה באיזור.

“הנוכחות המשטרתית ואכיפת החוק הם הבסיס לבטחון השכונה. במעמד חגיגי זה חשוב להזכיר את האירוע הקשה שחווינו כאן בשנת 2014 כאשר שני מחבלים חמושים חדרו לבית הכנסת. נסיבות החיים כאן הם אלו שיצרו את היחסים האדוקים האלו, חיים בצל שגרת חירום ואתגרי בטחון פנים”.

גיא גלוברמן, מנהל פעילות ‘משמר העם’: “פתיחת נקודת השיטור הקהילתי בהר נוף מראה לנו את החיבור החשוב הטמון בשיתוף הפעולה בין משטרת ישראל למתנדבים מהקהילה. מעצים לראות את היוזמה פורצת הדרך שבאה מהמתנדבים בשטח שמעוניינים לדאוג לחיזוק הבטחון האישי במרחב הר נוף. מהלך זה הינו ראשון במעלה והינו בשורה גדולה עבור מקומות שונים שרוצים לקחת חלק בשמירה והגנה על איזור מגוריהם. שיתוף הפעולה הייחודי שנרקם בין מובילים בחברה החרדית ל’שומר החדש’ שיצר את “משמר העם” הוא בשורה חשובה ומהווה אבן דרך לפרויקטים נוספים בדרך”.

און ריפמן, סמנכ”ל ומייסד שותף ב’שומר החדש’: “מאז ה-7.10 אנחנו רואים את הצורך האדיר בהתגייסות המתנדבים בשטח, בערים וביישובים, שיהוו נדבך נוסף לעשייה הבלתי פוסקת של גורמי הבטחון אל מול האיום הבטחוני. בשיתוף פעולה אדוק עם מערכת הבטחון, מתנדבי “משמר העם” מביאים עמם את היכולת לספק בטחון והגנה בשגרה ובחירום ולשמור על השכונות והערים בהם הם נמצאים. ארגון השומר החדש התגייס לסייע באימון והכשרת המתנדבים שהתגייסו ל”משמר העם”. אנחנו מזמינים מתנדבים נוספים לבוא ולקחת חלק בפרויקט החשוב כדי לקדם את הבטחון האישי בקהילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות