סמוטריץ’: “לא קטאר, לא מצרים, בוודאי שלא פיאד. תשכחו מזה”

יו"ר הציונות הדתית:  "מי שחשב שהפתרון בעזה יהיה דומה לפתרונות שניסינו בעבר טועה. צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אחרת, והפתרון הנכון הוא עידוד הגירה מרצון של תושבי עזה למדינות שיסכימו לקלוט את הפליטים"
אריה ריבקינד
כ' טבת התשפ"ד / 01.01.2024 18:16

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הבהיר היום (שני) בישיבת הסיעה בכנסת, כי ישראל תשלוט ברצועה באופן קבוע.

סמוטריץ’ סיפר: “היה כאן אתנו עכשיו בישיבת הסיעה שלום שטרית, לוחם גדוד 13 של גולני שאיבד את הרגל בקרבות הרואיים במוצב ליד נחל עוז. הוא מקים עכשיו מיזם בשם קמים מחדש ורוצה לחבר ולאחד בין כל חלקי העם. לוחם מעורר השראה”.

הוא המשיך: “פתחתי את שנת הלימודים באוניברסיטת אריאל כדי לראות איך שנת הלימודים נפתחת בלי שמשרתי הלימודים נפגעים. אריאל מובילה ביחס הזה למשרתים ואני מברך על כך”.

על דחיית הבחירות לרשויות המקומיות: “אני מברך על החלטת הממשלה שקיבלה היום את אישור ועדת הפנים שאימצה את עמדתינו לדחות את הבחירות המקומיות. משרתי המילואים במרכז עזה חייב לבוא לידי ביטוי בכל המובנים”.

על העברת הכספים לרשות אמר: “בימים האחרונים מופעלים לחצים כבדים מצד גורמים בזירה הבינלאומית כולל מידידתנו הטובה ארה”ב, לאשר הזרמת כספים לרשות הפלסטינית כדי שהיא תוכל לשלוח כספים למשפחות הנאצים בעזה.

“אני מכבד מאוד את התמיכה של ארה”ב ושל הנשיא ביידן בישראל, אך ישראל לעולם לא תפקיר את גורלה בידי זרים, ואני מודיע בצורה הברורה ביותר: לא יעבור שקל אחד למשפחות המחבלים הנאצים בעזה כל עוד אני שר האוצר. לא באופן ישיר, לא דרך מדינות שלישיות, לא בשום קומבינה או מכבסת מילים כזו או אחרת”.

הוא הוסיף: “אנחנו שמחים שבזכות ההתעקשות שלנו – קבינט המלחמה שרובו המוחלט של חבריו היו מובילי הקונספציה שהובילה ל-7/10, קיבלו את עמדתנו כך שסוגיית ‘היום שאחרי’ תידון בקבינט הרחב.

“מי שחשב שהפתרון בעזה יהיה דומה לפתרונות שניסינו בעבר לא מבין איפה הוא חי. לא קטאר, לא מצרים, בוודאי שלא סלאם פיאד.

“אני קורא כל מיני כותרות מופרכות בעניין הזה של פיאד, האיש שרק לפני חודשיים הביע את שאיפתו להקים ממשלה עם חמאס והג’יהאד האיסלאמי. אותם נאצים שמבקשים להשמיד את מדינת ישראל. פשוט תשכחו מזה. כולנו, מימין ומשמאל, אוהבים את הארץ הזאת ובטוחים שהיא שלנו, על זה אין ויכוח. כולנו גם לא רוצים לשלוט בעם זר. במשך יותר מדי שנים ניסינו ‘לפתור’ את הקונפליקט הזה דרך בריחה מטרור, דרך מחשבה ש’אנחנו כאן והם שם’, וניתן לטרור להתפתח לממדים מפלצתיים. ראינו בדיוק לאן זה מביא בטבח של 7 באוקטובר

“צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אחרת, והפתרון הנכון הוא עידוד הגירה מרצון של תושבי עזה למדינות שיסכימו לקלוט את הפליטים, כפי שקלטו מיליוני פליטים מסוריה ומאזורי מלחמה אחרים, זה צריך להיות דינם של תושבי עזה. הממשלה צריכה לפעול באופן אקטיבי כדי לקדם את הפתרון הזה. נצטרך לגייס את הקהילה לבינלאומית לכך. עזה לא תחזור להיות חממה של 2 מיליון איש שגדלים לטרור. עזה לא תחזור למקום הזה, נקודה.

“לצד עידוד ההגירה ישראל תשלוט באופן קבוע בשטח של רצועת עזה כדי להבטיח ביטחון באמצעות נוכחות קבועה על הקרקע של כוחות צה”ל, ובהקמת התיישבות יהודית שבסופו של דבר היא העוגן של הביטחון, ככה זה היום ביהודה ושומרון, ככה זה היה לפני הגירוש וההתנתקות הנוראית וכך יהיה בעז”ה גם בהמשך. אציג את התוכניות שלי בקבינט, ואני מקווה שאחרי ה-7 באוקטובר אנשים יהיו פתוחים לחשיבה אחרת וחדשה לטובת מדינת ישראל”.

לסיום התייחס לגבי תקציב 2024, “אנחנו מגבשים בימים אלה את עקרונות התקציב שהובאו לאישור הממשלה ולאחר מכן לכנסת. העיקרון הראשון ששמתי כעוגן לתקציב 2024 זה תוכנית ההטבות חסרת התקדים לחיילי המילואים ובני משפחותיהם בעלות של תשעה מיליארד שקללים. אני חושב שבזמן מלחמה צריך להימנע מגזירות והכבדת העולם על תושבי ישראל, ויש למצוא דרכים יצירתיות להגדלת ההכנסות ולצמצום ההוצאות של הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות