לכ-40% אין כיום מיגון תקני בבית: צו השעה בירושלים – ממ”ד ומיד

תמר אשל, סמנכ"לית חטיבת התחדשות עירונית בקבוצת יסודות, מסבירה על החשיבות בקידום ממ"דים בהקדם האפשרי בעיר ירושלים
תמר אשל
ב' טבת התשפ"ד / 14.12.2023 14:23

על רקע מלחמת חרבות ברזל  בעזה ולאור המתקפה הרצחנית, נושא חדרי הממ”ד קיבל משמעות חדשה – והפך לבעל חשיבות ראשונה במעלה בביטחון האזרחים בביתם.

אם עד ה-7 באוקטובר הממ”ד לא באמת היווה עניין עבור מרבית תושבי ישראל, שאינם נמצאים בטווח הטילים והיה בעיקר נחלתם של תושבי הדרום ועוטף עזה, הרי שמאותו אירוע נורא, כללי המשחק השתנו והממ”ד הפך למקום אסטרטגי במיוחד ובעל חשיבות רבה במרחב הפרטי, העשוי להציל את חיי בני המשפחה במצב חירום.

מאז אירועי התופת בקיבוצים וביישובי העוטף, החל מרוץ נגד הזמן על מנת להשלים/ לצמצם את המחסור האדיר בממ”דים ובחדרים מוגנים ברחבי הארץ.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה כבר במהלך אוקטובר, בשל הדחיפות הרבה במיגון התושבים והיערכות העורף, שורה של הקלות משמעותיות לבניית ממ”דים, ובניהם מסלול מהיר לממ”ד, צמצום זמנים מהותי להליכים השונים , ופטור מהיתר בנייה להקמת ממ”ד בבתים פרטיים.

גם בירושלים קיים חוסר משמעותי בחדרי ביטחון וממ”דים. על פי הנתונים שפורסמו בתקשורת, עולה כי לכ-40% מתושבי מערב ומזרח ירושלים אין כיום מיגון תקני בבית, דבר שמקבל ביטוי במספר לא קטן של שכונות בעיר.

לכן צו השעה הוא להכריז על פרויקט לאומי-עירוני להקמת מאות אלפי יחידות ממ”ד ברחבי ירושלים בטווח הקרוב.

יישום הפרויקט בפועל, הלכה למעשה, יהיה בין היתר באמצעות קידום מואץ – של מאות פרויקטים של התחדשות עירונית נוספים, תמ”א 38, חיזוק בניינים קיימים הכולל תוספת ממ”דים חדשים ופרוייקטים של  פינוי בינוי  ברחבי העיר.

כמו-כן מתן הקלות נוספות וצמצום ההליך הבירוקרטי בתחום זה, ייתנו דחיפה נוספת לקידום הפרויקט החשוב.

מעבר לשמירה על חיי הדיירים ודאגה לביטחון המשפחה, תוספות של חדרי ממ”ד בבירה יחזקו את העורף האזרחי אל מול האתגרים הביטחוניים הקיימים ואלה העומדים לפתחנו. היום יותר מתמיד ירושלים ותושביה צריכים חדרי ממ”ד והרבה.

עיריית ירושלים קידמה ומקדמת בשנים האחרונות את תנופת הבנייה והפיתוח בעיר ואת התחדשותה. חדרי הממ”ד הם הנכס החשוב ביותר לשמירה על בטחון התושבים בעורף ועל כן צריכים לקדם את נושא זה באופן מיידי ומהיר. בשביל ההווה והעתיד שלנו ושל ילדינו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות