מטוס ‘אל על’ נכנס ללבנון – וטס בשטח המדינה העוינת כמה דקות

ביום השני למלחמה: טייס של מטוס דרימליינר שטס לארה"ב הבחין בענני סערה - והבין שלא יוכל לטוס דרכם • בעת העקיפה, ככל הנראה בלי כוונת מכוון, המטוס נכנס לשטח דרום לבנון
חרדים 10
כ"ח כסלו התשפ"ד / 10.12.2023 23:31

נחשף ב’ישראל היום’: מטוס נוסעים של חברת אל על נכנס לשטח לבנון בזמן המלחמה.

מדובר במטוס דרימליינר של אל על שהמריא צפונה, אל עבר פורט לודרדייל שפלורידה. במהלך הטיסה, באזור צפון הארץ, הבחין הטייס בענני סערה והבין שיצטרך לעקוף אותם וכי לא יוכל לטוס דרכם.

הטייס, שהיה בקשר כל העת עם בקרי חיל האוויר והבקרים האזרחיים, קיבל הנחיה לעקוף את ענני הסערה, ובעת העקיפה, ככל הנראה בלא כוונת מכוון, נכנס לשטח דרום לבנון, בזמן שביצע סיבוב מסביב לענן הסערה.

לפי הדיווח של שמעון יעיש ב’ישראל היום’, מטוס הנוסעים הישראלי טס בשטח לבנון במשך כמה דקות, בזמן שבקרי הטיסה קראו לו לחזור מערבה במהרה ולצאת משם, לאחר שככל הנראה הם אלו שכיוונו אותו לשם.

באל על ביצעו תחקיר מעמיק בעקבות המקרה, שהתרחש ב-9 באוקטובר, וחידדו את הנהלים בחברה.

האירוע התרחש, כאמור, ביום השני ללחימה, בזמן שהשמיים היו עמוסים מאוד. יצוין, כי עם תחילת הלחימה, שונו נתיבי הטיסה לישראל ומישראל – והנתיב היה חדש ועדיין לא מוכר לגמרי לגורמי המקצוע.

האירוע הסתיים ללא ניסיונות לפגוע במטוס הנוסעים הישראלי.

יצוין, כי כאשר מטוס נוסעים נכנס למדינה כלשהי, הרשויות באותה המדינה יכולות להבחין בקלות שמדובר במטוס נוסעים ולא במטוס קרב.

בשיחות עם גורמי מקצוע, הם מסבירים שייתכן שהיה ניתן למנוע את האירוע, אם הנתיב היה נלמד כראוי על ידי כלל הגורמים.

מאל על נמסר בתגובה ל’ישראל היום’: “בימי הלחימה הראשונים נוצר צורך מבצעי לשנות את הנתיבים הקיימים. מטעמים ביטחוניים לא נוכל לפרט מעבר. נדגיש כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לביטחון הנוסעים והצוות, וכי אל על שמה בראש סדר העדיפות את בטיחות הנוסעים ובטחונם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות