“זיהינו משהו חם זז”: כך פועלת היחידה המיוחדת של חיל האוויר

מפרוץ המלחמה הכווינו הלוחמים בעזה כ-10,000 תקיפות אוויריות • הכוחות "סגרו מעגלים", חיסלו חוליות מחבלים, הפציצו תשתיות טרור והשמידו פירי מנהרות • מפקד חיל האוויר: "זה דבר מטורף שחלמנו עליו שנים, תראו כמה פעילי חמאס הרגנו בשיטת הפעולה הזאת וכמה נפגעים חסכנו"
חיים טוויל
כ' כסלו התשפ"ד / 03.12.2023 17:30

צה”ל פרסם הערב (ראשון) כי מתחילת הלחימה הכווינו הכוחות המתמרנים ברצועת עזה כ-10,000 תקיפות אוויריות, תוך הטלת פצצות כבדות של עד טון –  מאות מטרים מהלוחמים.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

בצבא רואים בהידוק שיתוף הפעולה בין כוחות היבשה לצוותים האוויריים “מכפיל כוח” בתמרון הקרקעי. הכוחות סגרו מעגלים בזמנים קצרים, חיסלו חוליות מחבלים והשמידו תשתיות טרור, דירות מבצעיות, פירי מנהרות ומחסני אמל”ח.

בצה”ל אמרו כי בימים מאז התחדשה הלחימה ברצועת עזה, כוחות צה”ל חזרו לתמרן בשיתוף פעולה מלא עם כלי הטיס של חיל האוויר – שביצעו 10,000 תקיפות סיוע, בהן 8,000 ממטוסי קרב.

שיתוף הפעולה בין כוחות היבשה לכוחות חיל האוויר הוא אחד המרכיבים הבולטים בתמרון של הכוחות הקרקעיים של צה”ל ברצועת עזה.

מפקד חיל האוויר אמר בכנס למידה של היחידה לשיתוף פעולה: “היכולת למצות את הממד האווירי לתוך התמרון זה דבר מטורף שחלמנו עליו שנים ואני חושב שפיצחנו משום שתסתכלו על המשולש של ההישג. תסתכלו על כמה פעילי חמאס הרגנו בשיטה הזאת ואני מציע גם להסתכל כמה נפגעים חסכנו בראייתי בשיטת הפעולה הזאת”.

לדבריו, היחידה לשיתוף פעולה “מבוססת על גרעין של סדירים אבל ברובה אנשי מילואים סדירים שנמצאים בקצוות המבצעיים ופרוסים בכל רחבי הארץ, בעזה, במפקדות, ובחילוצים ובפינויים שהם מצילי חיים. מעט הפינויים חרגו מהגולדן האוור וזו פשוט עוצמה מטורפת. אני מצדיע לכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות