כתב אישום נגד תלמיד ישיבה שיידה בקבוקי תבערה לעבר בימ”ש ובנקים

כתב האישום מוגש נגד החשוד, בן 24 מירושלים, ונגד צעיר בן 17 שסייע לו, לאחר יידוי בקבוקי תבערה לעבר מבני בנקים שהיו סגורים באזור מאה שערים, ולעבר בימ״ש השלום בירושלים • המשטרה: "מעשיהם החמורים של החשודים מעידים על מסוכנותם המשמעותית"
חיים טוויל
ז' כסלו התשפ"ד / 20.11.2023 13:54

עם תום חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים הוגש היום (שני)  כתב אישום נגד חשוד שיידה בקבוקי תבערה לעבר בימ״ש, מוסדות פיננסיים ומבנים נוספים בירושלים בחודש שעבר – ונגד חשוד שסייע לו.

כתב האישום מוגש לאחר שבחודש שעבר נפתחה  חקירה במחוז ירושלים במשטרה, בעקבות יידוי בקבוקי תבערה לפנות בוקר לעבר מבני בנקים שהיו סגורים באזור מאה שערים, ולעבר בימ״ש השלום בירושלים.

בעקבות מקרים אלו נגרם נזק למבנים. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

חוקרי ימ״ר ירושלים פעלו לאיסוף ראיות וממצאים, והתחקו אחר זהות החשוד המרכזי במעשה. החשוד נעצר בישיבה במרכז ירושלים על ידי בלשי המשטרה. בחיפוש שערכו בלשי ימ״ר ירושלים במקום, הם איתרו בתא השירותים בישיבה תיק ובו פרטי לבוש של החשוד בעת ביצוע חלק מהמעשים.

החשוד, בן 24 תושב ירושלים, הצית וניסה להצית במזיד באמצעות בקבוקי תבערה שהשליך בשלושה מועדים שונים, את הכניסה לבימ״ש השלום בירושלים, שני מבני בנק, מבנה דואר ומבנים נוספים.

לאחר המעשים החמורים והמסוכנים, נמלט מהזירות עד שנעצר על ידי המשטרה.

בהמשך בלשי ימ״ר ירושלים עצרו חשוד נוסף, בן 17 שלומד איתו באותה הישיבה, ועל פי החשד סייע לו בביצוע אחד מהמקרים.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ״ש לצרכי החקירה ומיצויה.

עם סיום החקירה, בימים האחרונים הוגשה נגד החשודים הצהרת תובע ומעצרם הוארך שוב בבימ״ש.

היום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים נגד שני החשודים כתב אישום.

ראש מפלג תשאול בימ״ר ירושלים סנ״צ יורם סגל: ״מעשיהם החמורים של החשודים מעידים על מסוכנותם המשמעותית. לכן פעלנו לעצור אותם ולהעמידם לדין. זכינו לשיתוף פעולה מלא וחיובי עם הקהילה שבתוכה החשודים נעצרו, וגם הם הוקיעו את החשודים ואת מעשיהם החריגים. למרבה המזל לא היו נפגעים במקרים אלו, אולם זה לא מפחית כהוא זה מחומרת המעשים ומסוכנות החשודים, ובהתאם התייחסנו לחקירה בכובד ראש, והשקענו את כל האמצעים והמשאבים שברשותנו לגיבוש תשתית ראייתית נגד המעורבים. נמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שיסכן את שלום הציבור ובטחונו״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות