4 וחצי שנות מאסר נגד ערבי שתכנן לחטוף חרדית ולבצע עבירה חמורה

 בית המשפט המחוזי בנצרת גזר בהסדר טיעון עונש של ארבע וחצי שנות מאסר ופיצוי כספי על ענאן סלאח, שניסה לחטוף חרדית תושבת טבריה על-מנת לבצע בה עבירות חמורות • פרקליטה: "ענישה משמעותית של מאסר בפועל הכרחית להרתעה"
חיים טוויל
כ"ד חשון התשפ"ד / 08.11.2023 14:46

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר עונש של ארבע וחצי שנות מאסר בפועל על ענאן סאלח, שניסה בשנה שעברה לחטוף אישה חרדית, תושבת טבריה, ולבצע בה עבירות חמורות.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

בנוסף, בית המשפט הורה כי סאלח יפצה את הנפגעת בפיצוי כספי. גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון אליו הגיעה הפרקליטות עם הנאשם, במסגרתו הודה בכוונתו לחטוף את הנפגעת ולבצע בה עבירות חמורות.

על פי הודאתו, לפני כשנה יצא הנאשם מהמוסך שבו הוא עובד בעיר טבריה, כאשר היה בכוונתו לחטוף ולבצע עבירות חמורות באישה מזדמנת. הנאשם הגיע לאזור התחנה המרכזית בעיר, שם החליף את לוחיות הזיהוי של הטנדר בו נהג ללוחיות זיהוי אחרות, שאותן הוריד משני רכבים שונים שחנו במקום.

לאחר זמן מה, כשהבחין במתלוננת, החליט לחטוף אותה בכוח לרכבו כדי לפגוע בה. כשחלפה בסמוך למקום, הוא התנפל עליה וניסה לדחוף אותה לכיוון הרכב. הנפגעת, בנחישות רבה, הצליחה להשתחרר ולברוח מהמקום.

לאחר שהגישה תלונה במשטרה – הנאשם נעצר.

“התעמתתי איתו ועפתי לכביש”: החרדית מטבריה על ניסיון החטיפה

בהצהרה שהגישה הנפגעת לבהימ”ש, באמצעות עו”ד אופיר שטיינר המייצג אותה מטעם  חוננו, סיפרה על שחוותה במהלך האירוע ולאחריו. היא פירטה על רגעי האימה והחשש לחייה במהלך האירוע, ובקושי הרב שהיה לה לחזור לשגרת חייה.

בין היתר, פירטה הנפגעת על עקירת משפחתה לעיר אחרת, מתוך התחושות שליוו אותה לאחר האירוע. בהחלטתו פירט השופט גדי צפריר כי מול חומרת המעשים ומצבה של הנפגעת התחשב גם בטענת ההגנה באשר לנטילת האחריות המיידית מצד הנאשם, הודאתו וקשיים כלכליים מצד משפחתו. לבסוף, כאמור, גזר השופט 54 חודשי מאסר בפועל, ופיצוי כספי לטובת הנפגעת.

עו”ד שטיינר: “אנו מברכים על גזר הדין. ענישה משמעותית של מאסר בפועל הכרחית להרתעה, וטוב עשה ביהמ”ש כשהשית ענישה משמעותית גם במקרה של ניסיון לעבור עבירה. הנפגעת עודנה מצויה בניסיון לשקם את חייה ולהשיבם למסלולם, ובטוחני כי בגזר הדין יש כדי לסייע בכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות