“קודקוד, אנחנו במלחמה”: כך פעלו התצפיתניות בשניות הראשונות

תצפיתניות אוגדת עזה היו הראשונות לזהות ולהתריע על התקרבות מחבלים לעבר שטח מדינת ישראל, להקפיץ כוחות ולהפעיל ירי מרחוק באמצעות מערכת 'רואה יורה' • צפו בתיעוד: חיסול מחבלים מיד לאחר תחילת מתקפת חמאס
חרדים 10
ל' תשרי התשפ"ד / 15.10.2023 20:22

צה”ל מפרסם הערב (ראשון) תיעוד ראשון של חיסול מחבלים, לאור מידע שסיפקו תצפיתניות אוגדת עזה זמן קצר אחרי שחמאס פתח במתקפה נגד ישראל בשבת שעברה בעוטף עזה.

מפקד הגנת גבולות, תת אלוף אליעד מאור, בשיחה עם תצפיתניות: “מי שזיהה את כל האירוע מתחולל זה המערך הזה. הצלתן חיי אדם רבים. אני רועד מהתרגשות וגאווה מאיך שעבדתן וסייעתן לכוחות להשמיד את האויב. זה הדבר היחידי שדבר לנו את ההתרעה הראשונית זה הדיווחים שלכן – זה מערך שעבד מעולה ועובד מעולה”.

לדבריו, “התצפיתניות פעלו ועודן פועלות בחדות, במקצועיות ובדריכות על מנת לחתור למגע ולהוביל לחיסול המחבלים, גם כאשר היו תחת מתקפה בעצמן. המערך הציל חיי אדם רבים למרות שספגנו גם אבידות”.

סרן ד’, מפקדת פלוגת איסוף בחטיבה דרומית: “בשבת בבוקר זיהו התצפיתניות של חטיבה דרומית התקרבות מחבלים לעבר שטח הארץ. הקפצנו את הכוחות לאורך הגזרה וביצענו ירי מרחוק כדי לשבש את החדירות. גם בלב חילופי האש, התצפיתניות המשיכו לאייש את המצלמות עד הרגע שהן נופלות. נמשיך לבצע את המשימה, אנחנו מוכנים למה שעתיד לבוא – ואנחנו ננצח”.

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לחמ”ל בבסיס זיקים ושוחח עם התצפיתניות שפועלות בו באופן שוטף. “עמדתן בדברים שחיילות במדינת ישראל לא עברו מאז מלחמת השחרור. תפקדתן בתנאי קרב, חוויתן אובדן כבד ומילאתן חלק חשוב בקרבות הבלימה” – שיבח את התצפיתניות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות