הקואליציה בעד ממשלת חירום • גנץ: “המטרה לנהל קבינט מלחמה”

יו"ר המחנה הממלכתי: "אם תינתן לנו אפשרות להשפיע ולנהל את המלחמה -, נתייצב" • גורמים בקואליציה: המגעים להקמת ממשלה יחלו בקרוב
חרדים 10
כ"ג תשרי התשפ"ד / 08.10.2023 20:23

בכירים בקואליציה ובהם יו”ר ש”ס אריה דרעי, שר המשפטים יריב לוין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ תומכים בכניסה מיידית לממשלת חירום של בני  גנץ ויאיר לפיד, אם ייסוג מדרישתו לסילוק סמוטריץ’ והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מהקואליציה.

לפי דיווח של עמית סגל, בישיבת סיעתו אתמול, נזף גנץ בכל מי שדיבר נגד הצטרפותו לממשלה או על המשמעות הפוליטית של המהלך. “נכנסתי בגלל מחלת שפעת, אז עכשיו כשהמדינה במלחמה לא אכנס לעזור?”, אמר.

עם זאת, בקואליציה חוששים מזכות וטו שידרוש, תזכורת לשיתוק מהממשלה הפריטטית של נתניהו וגנץ.

גורמים בקואליציה הבהירו שהמגעים להקמת ממשלה יחלו בקרוב.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב כי הוא מוכן להיכנס לממשלה בלי תנאי אם תתחייב לחסל את חמאס וכל מנהיגי הטרור.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס הערב להצטרפות לממשלת חירום לאומית ואמר כי יכנס לממשלה במקרה שיקבל השפעה.

“אני מבקש לפנות אליכם, בסיומה של יממה קשה וכואבת”, אמר גנץ. “המציאות הנוכחית מצריכה מכולנו להפנים – אנחנו ניצבים מול אירוע אסטרטגי מכונן עבור מדינת ישראל. זה לא מבצע – זו מלחמה. ובמלחמה, המאפיינים שונים, הכללים שונים, והתוצאות יהיו שונות.

“ב-75 שנות קיומנו, עמדנו מול אתגרים עצומים, ותמיד יכולנו להם. כך יקרה גם הפעם”.

הוא הוסיף: “מי שהחליט לחדור לשטח מדינת ישראל, לטבוח באזרחים, ולערער את יסודות קיומנו, יגלה שהבית שלו קורס, שבסיסיו מרוסקים, שהמציאות שלו השתנתה. מה שאנחנו רואים בעזה היום – לא יהיה.

“ביקרתי היום את האזרחים הגיבורים בעוטף עזה, ראיתי לצד הכאב והצער העמוק, גם את העוצמה שלהם. עבורם. עבור הילדים של כולנו – אנחנו נגבר על אויבינו. חיות האדם שחטפו את אזרחינו- יחוסלו. במערכה הזו – זה אנחנו או הם. וזה יהיה אנחנו. ההיסטוריה כבר הוכיחה שמדינת ישראל יודעת להשיב מלחמה, והעתיד, יצרוב את ההכרה הזו מעזה ועד טהראן. המטרה שלנו צריכה להיות שינוי מציאות עמוק ברצועת עזה, ומסר רחב לכל אויבינו עשורים קדימה”.

בהמשך אמר: “בעת הזו, שמיטב בנותינו ובנינו, מתגייסים למילואים, שאנו סופדים למאות הרוגים, שכולנו מתפללים לשלומם של אלפי פצועים, חטופים ונעדרים, עלינו לקחת אחריות ולהתגייס גם כמנהיגים.

“אני יודע היטב מה זה להילחם, כשהכדורים שורקים מעליך, כשחיילים תחת אחריותך נכנסים לעזה וללבנון ומסכנים את חייהם. זו העת לאחד את השורות בהנהגה לתקופת המלחמה, כדי שנוכל לאחד את העם ולנצח”.

על הצטרפות לממשלה אמר: “כבר אתמול, הודעתי לראש הממשלה שאני נכון להתייצב למערכה ולדון על הצטרפות של המחנה הממלכתי ובתקווה של מפלגות נוספות באופוזיציה לממשלה, מתוך כוונה להקים קבינט מלחמה, שינהל את זירת הקרב מול עזה, ומול כל הזירות הנוספות.

“אם תינתן לנו אפשרות אמיתית להשפיע ולהשתתף בניהול המלחמה, אנחנו נתייצב עד לסיומה. ואם יבחר שלא, מערכת הביטחון והממשלה יקבלו מאיתנו כמחנה ממלכתי גיבוי מבחוץ לכל צעד נחוש ואחראי. אני מבקש לפנות לכל האזרחים שיושבים עכשיו בבית ולהגיד להם – אני מבין את החששות והכעסים. זה לא זמן לשאלות – אלא עת לתשובות.

“חובתנו בעת הזו לתת את הגיבוי לדרג הצבאי והמדיני בכדי לספק אותן בשדה הקרב. לא להאמין ולא לתת יד לתיאוריות קונספירציה, שחוברות לתעמולת האויב. נהיה חזקים מבפנים – ונמחץ את אויבינו מחוץ”.

“ניקח אחריות, ננצח ביחד, ונהפוך את יום שבת השחור, לרגע שיעצב את עוצמתה של ישראל ועליונותה הביטחונית באזור לשנים רבות קדימה. זו האחריות שלנו לדורות הבאים. להבטיח את נצח ישראל, ולשמור על מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות