‘טיפשות, עלוב’: חילונים פוצצו הקרנת סרט לחרדיות וברשת תקפו

קבוצת גברים חילונים נכנסה לאירוע הקרנת סרט שיועדה לנשים ונערות בשכונת קרית מנחם בירושלים - ומנעו את קיומו במחאה על ההפרדה • ברשת תקפו אותם בחריפות - גם אנשי שמאל: "ערב רב של אנשים ללא צלם אנוש" • יו"ר מועצת הקולנוע בישראל, "לאן נעלמה האחווה הנשית?"
יוני גרין
ט"ז תשרי התשפ"ד / 01.10.2023 11:15

גברים משכונת  קריית מנחם בירושלים עוררו סערה ברשת, לאחר שנכנסו אמש (מוצ”ש) לאירוע מיוחד לבנות חרדיות, במטרה להפריע לקיומו – במחאה על שהתקיים בהפרדה.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • כל האירועים

באירוע בשכונה הוקרן סרט לנשים חרדיות, כפי שמוקרן במאות מקומות ברחבי הארץ, בימי חול המועד.

מי שדיווחה על המחאה היא יעל פרידסון, עיתונאית ‘הארץ’: “גברי השכונה הגיעו להקרנה שיועדה לנשים ונערות ומנעו את קיום האירוע הנפרד. למי שלא הבין מאירועי השבועות האחרונים, החוזה נפתח מחדש”.

יו”ר מועצת הקולנוע בישראל, חברת הכנסת לשעבר מ’יש עתיד’, ד”ר עליזה לביא, הגיבה: “לאן נעלמה האחווה הנשית? האם זכויותיהן של נשים חרדיות להנות מתרבות וקולנוע שוות פחות מזכויות של נשים וגברים אחרים? קולנוע הוא כלי נפלא לספר סיפור, להציג מורכבות בכלל ולקהלים מגוונים בפרט. מדובר, במלחמות אחים מיותרות שרק מסבות נזק רב לחברה בישראל. אל תהפכו את זכויות הנשים לכלי פוליטי. בחרו בהידברות והכלה של האחר במקום בבריונות ודורסנות של ערכי האחר”.

איש התקשורת נדב פרי, מגיש ‘הפודקאסט של נדב פרי’, הגיב: “מי שלא יידע לעשות את האבחנה בין המאבק העיקרי והמוצדק לבין התנכלות מיותרת יפסיד במערכה הגדולה”.

איש התקשורת ינון מגל כתב: “בחיים לא תראו קבוצת גברים פריבילגים מפריעה לערב/מרוץ נשים חילוניות בתל אביב. זה יכול לקרות רק כשמדובר בנשים או נערות דתיות. פתאום זה לא ‘מיזוגניה’ וזה לא ‘פטרנליזם’. כל הצביעות בתמונה אחת”.

דובר צה”ל לשעבר אבי בניהו טען כי מדובר בטעות מצד המוחים: “פעילי המחאה המגיעים לארועים בהפרדה של נשים דתיות ומפוצצים אותם, מעוררים בי חלחלה ודאגה. זוהי טעות, ערכית, מוסרית ואנושית וגם טיפשות שפוגעת במחאה וערעור האפשרות שנצליח לחיות כאן יחד. אם מישהו מחפש בכח חלילה חומרי גלם איכותיים למלחמת אזרחים הוא ימצא אותם כאן הרבה יותר מברפורמה”.

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג תקף את העיתונאית: “האמת, את לא הפתעת בציוץ. את רק מחזקת אצלי את התחושה שאת פשוט שונאת דתיים, שונאת את היהדות. ואם יש צורך לפגוע בזכותן של נשים, בשביל לקדם את שנאתך, את תעשי כן. זה עבר לצביעות שלך, שכן לא זכור לי שצייצת, כאשר התקיים לפני 3 חודשים בירושלים פסטיבל ג’אז נשים, או לפני שנה מירוץ לילה לנשים”.

קובי בורנשטיין, הכתב הפוליטי של עיתון ‘משפחה’,  הגיב: “רשעות נוראית. אין דרך אחרת להגדיר את זה. להרוס את החג לנשים ונערות שהגיעו להקרנה בהפרדה רק כי לכם זה לא מתאים. ספרו לי עוד על נאורות, ליברליזם, זכויות נשים ודמוקרטיה”.

יצחק פלדמן מ’בקהילה’ עקץ: “לא רואה פה גבר אחד”.

איש התקשורת איציק סודרי: “אז הנה אתם/ן חבורת סמרטוטים/ות והמשותף בניכם/ן לבין הקיצוניים החרדים. שניכם/ן נגד הקרנות סרטים לבנות אפילו בהפרדה”.

העיתונאית יעל צין צייצה: “גיבורים גדולים על ילדות קטנות. גועל נפש”.

הגולשת מורן תהתה: “מה השלב הבא? להתפרץ למחלקת יולדות?”

עורך מגזין ‘משפחה’ אריה ארליך הגיב: “קו אחיד עובר בין מפוצצי תפילת יום כיפור בכיכר דיזינגוף למבצעי מעשה הנבלה בהטרדת נשים ונערות חרדיות וסיכול אירוע חג שאורגן עבורן. קומץ עלוב, פוסט יהודי, ערב רב של אנשים ללא צלם אנוש, מפלצות ללא לב, פגעים רעים רעים ומרעין בישין שייעלמו מהמדינה בתוך דור. ושלא תטעו, רוב השמאל לא כזה”.

יעל ענתבי, העומדת בראש רשימת הליכוד למועצת העיר ירושלים: “האירוע המצער בו נכנסו אמש מספר גברים ונשים בהתרסה ובמטרה לעצור את הקרנת הסרט במינהל הקהילתי גנים, אינו משקף את הרוח המכילה והמחבקת של תושבי ירושלים. כולנו יודעים שאילו לא היו שם מצלמות, לא היה כזה רעש. האירוע יצא מכל פרופורציה, והאינטרסים, בתקופה הזאת, ברורים מאליהם.

“כל מי שנוסע ונוסעת ברכבת הקלה, רואה איך כולם נדחקים כאן ביחד חילונים, דתיים, וחרדים. זהו אחד מהמאפיינים הבולטים של ירושלים, ‘כעיר שחוברה לה יחדיו’. אני קוראת לכל תושבי ירושלים שלא להיגרר לשיח בוטא ואלים, תמיד ידענו לכבד אחד את השני ולחיות אחד לצידו של השני ואין סיבה שנגרר גם אנחנו לשנאה ולקיטוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות