לוין תקף היועמ”שית ודורש ייצוג פרטי בעתירות נגד ועדת פגסוס

במכתב למשנה ליועמ"שית, כתב שר המשפטים: "הייעוץ המשפטי מצוי בניגוד עניינים", כיוון שלדבריו אחד מתפקידי הוועדה הוא לחקור את התנהלות הייעוץ בשימוש ברגולות על ידי המשטרה
אריה ריבקינד
י"ד תשרי התשפ"ד / 29.09.2023 11:20

שר המשפטים יריב לוין דרש היום (שישי) ייצוג עצמאי בעתירות שהוגשו כנגד ועדת הבדיקה הממשלתית לשימוש המשטרתי ב פגסוס וכוונתה לעסוק בתיקים פתוחים.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • כל האירועים

לוין כתב את הדברים במכתב ששיגר למשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון.

לדבריו, הוא דרש זאת “משום היותו של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים שאין למעלה ממנו בסוגיה זו, באופן שמונע ממנו להתערב בה בכל דרך”.

לוין הוסיף והסביר כי בהרב-מיארה נמצאת בניגוד עניינים מאחר והוועדה אמורה לבדוק גם את פעולות היעוץ המשפטי לממשלה ואת פעולות הפרקליטות במסגרת המנדט שניתן לה.

“הניסיון להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח ולהגנת הפרטיות, הוא חמור ביותר, וזאת בפרט משעה שהדבר נעשה על ידי אחד הגופים המבוקרים בעצמו”, כתב לוין.

השר הדגיש: “הטענה בדבר מניעה משפטית ביחס לעיסוקה של הוועדה ‘בתיקים פליליים תלויים ועומדים’ כביכול הינה חסרת כל בסיס על פניה, וזאת נוכח שורת הנימוקים כפי שפורטה על ידי בישיבת הממשלה”.

שר המשפטים יריב לוין החליט בחודש יולי על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לגבי השימוש בכלי סייבר של מעקב ואיסוף על ידי גופי האכיפה הפלילית, לרבות פגסוס. זאת כדי לחזק את אמון הציבור שנפגע עקב פרשת פגסוס ולאחר שממצאי דוח מררי, שבחן אותה, אינם משקפים בהכרח את מצב הדברים.

הוועדה הוסמכה לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה. זאת מתוך הצורך לבצע אסדרה מקיפה ולספק תשתית נורמטיבית לשימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים.

מכתבו של לוין מגיעה בתגובה למכתב ששלח לו גיל לימון בו הוזכרה דעתה של בהרב-מיארה לפיה הוועדה לא תוכל לעסוק בתיקים תלויים ועומדים לרבות תיקי נתניהו בשל כך שאלה היועצת את השר האם הוא מבקש ייצוג פרטי בבג”ץ שהוגש נגד הקמת הועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות