סקר: רק 16% מתומכי הקואליציה סומכים על שופטי בג”ץ הסבירות

מה מידת אמון הציבור בהרכב שופטי בג"ץ בעקבות הדיון לפסילת חוק היסוד לצמצום עילת הסבירות? • ומה קורה בזירת המנדטים? ומי מוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה?
חרדים 10
כ"ט אלול התשפ"ג / 14.09.2023 21:50

מסקר מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה, כי רוב דחוק בציבור סומך על ההחלטה שתתקבל בסופו של דבר על ידי הרכב השופטים הנרחב בבג”ץ.

אל תידחפו: איפה עומדים בתחנות של ה’דנקל’ כשמחכים לרכבת?

על השאלה “האם בעקבות הדיון המצולם בבג”ץ על חוק יסוד עילת הסבירות אתם סומכים על ההחלטה שיקבלו שופטי העליון” – התקבלו תוצאות מפתיעות:

52% מהנשאלים השיבו כי הם סומכים על החלטת השופטים, לעומת 41% שלא סומכים על ההחלטה. בקרב תומכי הקואליציה רק 16% סומכים על ההחלטה, לעומת רוב מוחץ של 86% מתומכי האופוזיציה.

תמונת המנדטים משתנה באופן מזערי לעומת הסקר הקודם: מפלגת הליכוד מאבדת מנדט ועומדת על 30 מנדטים אילו הבחירות היו נערכות היום. המחנה הממלכתי עם 28 מנדטים, יש עתיד עם 15 מנדטים, ש”ס עם 10, יהדות התורה 7 וכך גם ישראל ביתנו.

עוצמה יהודית ורע”מ עם 5 מנדטים כל אחת, מר”צ וחד”ש תע”ל עם 4 מנדטים וכך גם הציונות הדתית.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל בפער גדול על לפיד עם 43% לעומת 31%. בקרב מול גנץ, נתניהו נותר עם 43%, אחוז יותר מיו”ר המחנה הממלכתי שמקבל 42%.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור חדשות עכשיו 14 בתאריך ה-14 בספטמבר 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 683 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2% ± בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות