עתירה לבג”ץ: לבטל הסכם הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ: דורשת לבטל את הסכם הטיעון שנחתם עם הרב יאשיהו פינטו • הטענה: ההסכם פגום מן היסוד ופוגע בערכי החוק ובאמון הציבור • דורשת למצות עם הרב את הדין על מעשיו ולחקור את כלל המעורבים בפרשה • לפי ההסכם הרב פינטו יהפוך לעד מדינה והתביעה תבקש לגזור עליו שנת מאסר וקנס
שלומי צור
כ"ח אלול התשע"ד / 23.09.2014 15:34

הסדר הטיעון יבוטל? התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג”ץ, בדרישה שיורה לפרקליטות וליועמ”ש לממשלה לחזור בהם מהסדר הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו.

לטענת התנועה, ההסכם פגום מן היסוד ומנוגד לתכליתם של הסדרי טיעון, פוגע בשלטון החוק ובאמון הציבור. זאת מכיוון והמשטרה נמנעת ממיצוי החקירה טרם החתימה על הסכם הטיעון.

לדברי התנועה, מצטיירת תמונה כביכול והפרקליטות נחושה לסגור את הפרשה, מבלי לוודא אם אכן ישנם ראיות מרשיעות כנגד ניצב מנשה ארביב וחשודים נוספים.

“הפרשה שהובילה לחתימה על ההסכם” נכתב בעתירה, “בין הפרליקטות לפינטו גרמה לטלטלה קשה ביותר במשטרת ישראל ובאמון הציבור בה. אזרחי מדינת ישראל נחשפו לתופעה המשחיתה, בה רב, בעל חצר תחתיו מסתופפים חסידים, בעלי הון, אנשי שלטון ובכירי מערכת אכיפת החוק, והוא מנווט אותם, מקבל מזה, נותן לזה ועושה בהם כרצונו”.

“מערכת מושחתת ומשחיתה זו חייבת טיפול שורש, טיפול שיבחן את מקורות הכסף ואת השימוש בו, יבטיח את פירוק מערכות היחסים הסימביוטיות, המרקיבות את מערכת אכיפת החוק, וירתיע אנשי ציבור מחד ובעלי כוח והשפעה מאידך מלנהל מערכות יחסים מושחתות כגון אלה”.

העתירה מפרטת: “רב החצר דאג, על-פי כתב האישום שהוגש נגדו, לבטח את עצמו מכל רע באמצעות איסוף מידע על חוקרים ומתן שוחד. והפלא ופלא – השיטה עבדה. במקום שהביצה תיובש ותטוהר מן היסוד, מערכת אכיפת החוק, בהתאם לאינטרסים של הרב פינטו ובניגוד לאינטרסים של הציבור, חתמה איתו עסקה חריגה בהטבותיה – בניגוד להנחיות היועמ”ש, בניגוד להגינות ולתכליות הסכמי עד מדינה והסדרי טיעון, תוך קביעת כללים שיסכלו את מיצוי האינטרסים של התביעה בהסכם”.

בעתירה מזכירה התנועה כי לפי הנחיות היועמ”ש אין לחתום על הסכם עד מדינה, עם העבריין העיקרי שבפרשה. ולדבריהם, ה”גורם המשחית”, במקרי ארביב וברכה הוא הרב פינטו.

לאור כל זאת, דורשת התנועה לאיכות השלטון מבג”ץ, להוציא צו על תנאי, שיורה לפרקליטות למצות את החקירה, ולחקור את כל הנוגעים בפרשה, קודם להקראת כתב האישום המתוקן כפי שהוסכם בעסקת הטיעון. וזאת בכדי לבחון את כדאיות ההסכם ומהימנות גירסת הרב פינטו.

כזכור, בשבוע שעבר חתמה הפרקליטות על עסקת טיעון עם הרב פינטו. הרב יהפוך לעד מדינה נגד מנשה ארביב, ויודה במתן שוחד לאפרים ברכה, ושיבוש הליכי חקירה.

על פי ההסכם, הפרקליטות תדרוש עונש של שנת מאסר בפועל, וכן מאסר על תנאי, קנס כספי גבוה, וחילוט כל הכספים שנתפסו.

לעניין הטיעונים לעונש הוסכם כי המדינה תדרוש כי יוטל על הרב פינטו עונש של שנת מאסר בפועל, ובנוסף עונש של מאסר על-תנאי, קנס כספי בסכום משמעותי וחילוט כל הכספים שנתפסו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    במילה אחת:
    23/09/2014 17:43
    מושיקו
  1. צודקים!