המקובל: מי שיצביע למפלגה של השווער שלי – יזכה לרוח הקודש

המקובל רבי דוב קוק מטבריה כתב מכתב תמיכה נדיר ומיוחד לטובת מפלגת 'רמת גן באמונה', המפלגה שהקים וייסד חמיו - חבר 'המועצת' של 'דגל', הגר"י זילברשטיין • מבטיח: "כל מי שיצביע ויסייע להרבות בוחרים יחתם בספר החיים לשנה טובה ומתוקה ויזכה לרוח הקודש" • המכתב המלא
יוסף גרינבוים
כ"ח אלול התשפ"ג / 14.09.2023 01:05

מערכת הבחירות המקומיות של שנת 2023 לא מפסיקה להפתיע: בעיר רמת גן הוקמה מפלגת ‘רמת גן באמונה’, אותה הקים וייסד חבר ‘המועצת’ של דגל’ הגר”י זילברשטיין, המנהיג בפועל את כל ענייני המפלגה, ששמה לה למטרה עיקרית – להילחם על קדושת השבת בעיר.

מספר נוסעים יחד? זה מה שצריכים לעשות בעת המעבר בכניסה לדנקל!

חתנו של הרב זילברשטיין, המקובל רבי דוב קוק מטבריה כבר הביע תמיכה גורפת במפלגה של חותנו, מיד לאחר הקמתה, ואף כתב מכתב מיוחד על גדלותו של חמיו ועל הסכנה בחילולי השבת.

אולם היום פרסם הרב קוק מכתב נוקב ומפורש להצביע למפלגה – ובו הוא מבטיח הבטחה נדירה.

המקובל מטבריה פותח את מכתבו – וכותב: “אל כלל תושבי רמת גן, השם ישמרכם. הריני פונה לכל מי שיש לו לב בשר, סכנת נפשות היא להפיל משהו משערת ראשה של השבת”.

הרב קוק מספר: “נולדתי ברמת גן, ואבי הרב נחום וסבי ז”ל השקיעו את נפשם ברמת גן, והם מסרו נפש כפשוטו למען קדושת השבת, ראש העיר דאז קרינצי פעל איתם למען קדושת השבת בפרהסיא – ואיכה היתה קריה נאמנה?”

בשלב זה כותב המקובל דברים ברורים ונדירים: “מובטחני, שכל מי שיצביע ויסייע להרבות בוחרים ל-‘רמת גן באמונה’ למען קדושת השבת בעיר, וישמע לקול מו”ח גדול הגדולים כבוד הרב העליון רבי יצחק זילברשטיין שליט”א, יחתם בספר החיים לשנה טובה ומתוקה ויזכה לרוח הקודש.

“החותם למען קדושת השבת, שנה טובה ומתוקה בכל מכל כל”.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

תלמידיו של הרב קוק מספרים, כי הם אינם זוכרים מעולם שהמקובל הבטיח הבטחה נדירה ומיוחדת שכזו – שכל מי שיצביע ויסייע למפלגת חמיו, הרי שלא רק  “יחתם לשנה טובה ומתוקה”, אלא גם “יזכה לרוח הקודש”.

לדבריהם, “אין זאת אלא משום שכבוד השבת בוער בקרבו, וכבודו של חמיו”.

אנשי ביתו של הגר”י זילברשטיין טוענים כי המכתב “מכה הדים וגלים לא רק בעיר רמת גן, אלא בציבור החרדי והדתי בכלל, ופעילי מפלגת ‘רמת גן באמונה’ מספרים כי הם מקבלים פניות מאנשים רבים ברחבי הארץ, אשר ברצונם להתנדב ולהתגייס לסייע למפלגה, ולנסות לשכנע ולהביא קולות נוספים מבני משפחה וידידים תושבי רמת גן – הכל למען קדושת השבת בעיר”.

אנשי הבית מספרים גם, כי אחד מתושבי רמת גן אמר להם בהתרגשות: “זה לא יאומן המהפכה שמרן הרב זילברשטיין עם חתנו מרן הרב דב קוק עושים לנו פה בעיר. העיר שלנו הייתה רדומה במשך שנים, כל העניין הדתי פה לא עניין אף אחד באמת, לא שבת, לא מקוואות ולא כלום, ראש העיר נלחם נגד כל דבר שבקדושה, ופתאום נכנסה אש קודש והתלהטות.

“עם כל מי שאני מדבר, חברים, משפחה ידידים, גם מהציבור הפחות דתי אלא יותר מסורתי, כולם מדברים על זה בהתלהבות, כולם אומרים שמרגישים שאין פה שום עניין פוליטי, אלא עניין רוחני של מלחמת כל הציבור החרדי והדתי למען השבת והתורה, אשרינו שזכינו, והלוואי שננצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות