מחר הממשלה תאשר: ההוזלה הדרמטית בתחבורה בערים החרדיות

החלטת הממשלה תכלול את רפורמת המחירים שהובילה שרת התחבורה להוזלת המחיר ביישובי הפריפריה - ואת ההוספה שהוביל מקלב, במימון הרשות החרדית, להוזלת מחירי הנסיעה בכלל הערים החרדיות והשכונות החרדיות • תושביהן יוכלו לרכוש חופשי חודשי ארצי ב-110 ש"ח בלבד
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשפ"ג / 09.09.2023 20:13

שרי הממשלה צפויים לאשר מחר (ראשון) את השינויים הנדרשים לקריטריונים בהנחה לתחבורה הציבורית.

על פי הקריטריונים החדשים, אותם הוביל סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב ומימנה הרשות החרדית בעזרת יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, כלל האיזורים המדורגים בדירוג 1-5 למדד הסוציו-אקונומי יהנו מהנחה של 50 אחוז, בהם גם כלל היישובים החרדים ומרבית השכונות החרדיות ברחבי הארץ – אשר לא היו אמורים להיות כלולים באף רפורמה.

כמו כן, החלטת הממשלה מבקשת לשנות עוד קריטריון, כך שעל פי הקריטריונים החדשים אותם הובילה שרת התחבורה מירי רגב והנמצאים בהחלטת הממשלה, יישובים ושכונות המדורגות בדירוג 1-5 למדד הפריפריאלי של הלמ”ס יהנו מהנחה של 50 אחוזים ממחיר הנסיעה.

רפורמה זו, שהיטיבה מאוד עם תושבי הפריפריה לא כללה את תושבי ירושלים, בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, חיפה, פתח תקווה ועוד  – ועם התוספת לשינוי שהוביל סגן השר מקלב יכללו כלל הערים הללו ברפרומה.

מהלך שינוי הקריטריונים שהוביל סגן השר מקלב הינו מהלך חסר תקדים שקיבל תהודה רבה בציבור, במימון הרשות החרדית, להוזלת מחירי התחבורה הציבורית בכלל הערים למדד החברתי הכללי וכולל גם את הציבור הכללי.

לראשונה ירושלים, בני ברק מודיעין עילית ואלעד וערים נוספות, שכאמור לא היו אמורים להכלל באף רפורמה, ישלמו כ-110 ש”ח לחופשי חודשי לנסיעות עירוניות ובין עירוניות לכל מקום בארץ.

מהלך זה מתווסף לרפורמה הכללית, בהובלת שרת התחבורה ושר האוצר, לפיה ייהנו יושבי הפריפריה מהנחה של 50 אחוזים.

סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב אמר כי מדובר במהלך חשוב לתושבי היישובים המתגוררים באיזורים אלו. “על פי הקרטריון החדש, כל תושב בשכונה בעלת ערך סוציו אקונומי נמוך (1-5) יהנו מסבסוד מוגבר של הנסיעה בתחבורה הציבורית. הרשות החרדית משקיעה עשרות מליוני שקלים למימון ההוזלה בערים החרדיות. זהו דבר אשר יביא למהפך גדול בכל תחום התחבורה בערים החרדיות ויביא תחבורה ציבורית לכלל הציבור, שיעדיף את התחבורה הציבורית וינגיש את התחבורה הציבורית לצרכי חינוך, לימוד ועבודה. זאת בנוסף לשירות ושיפור שירות התחבורה הציבורית בכל הארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות