שליחת חב”ד בישרה למשפחה שהבן מקסים נרצח: “רגעי בכי והלם”

הרבנית מרים מוסקוביץ, שליחת חב"ד בחרקוב, היא שבישרה לבני משפחת מולצ'נוב כי בנם מקסים הי"ד, נרצח הבוקר בפיגוע הדריסה ליד מחסום מכבים היא מתארת: "קשה לתאר את מה שהתרחש אחרי קבלת הבשורה. היה קשה מאוד. בכינו ביחד איתם על האובדן הגדול"
חרדים 10
ט"ו אלול התשפ"ג / 31.08.2023 22:23

החייל שנרצח היום (חמישי) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים – מקסים מולצ’נוב הי”ד, בן 20, הוא חייל בודד, יליד חרקוב שבאוקראינה, שעלה לארץ לפני 6 שנים – והתגייס לצה”ל.

מי שבישרה להוריו, תושבי חרקוב, על הבשורה הטראגית, היא הרבנית מרים מוסקוביץ, שליחת חב”ד בעיר.

“בעלי קיבל צלצול מהצבא על הפיגוע הקשה שאירע בישראל ונאמר לו כי הנרצח הוא תושב העיר שלנו, חייל בודד, בשם מקסים”, מספרת הרבנית מוסקביץ בכאב.

“בעלי, הרב משה, התבקש לקחת על עצמו את המשימה הקשה – ולהודיע על כך לבני המשפחה של הנרצח באופן מסודר, כלומר באמצעות מפגש פיזי”.

הרבנית סיפרה כי בעלה הרב היה בדיוק באמצע סידור דחוף של לוויה ליהודי מהקהילה שהלך לעולמו. “הבנו שהפנייה מצה”ל דחופה והחלטנו שאני זו שאסע למשפחת הנרצח. לקחתי איתי עוד זוג מבית הכנסת, וגם תרופות, ונסענו ליעד. בדרך קיבלנו הדרכה מסודרת ומפורטת.

“לא היה קל למצוא את הבית. אחרי שאיתרנו את הכתובת, דפקנו בדלת. קשה לתאר את מה שהתרחש אחרי קבלת הבשורה על פיגוע הדריסה. היו רגעים קשים של בכיות והלם. האב הגיע מיד לאחר מכן וגם בני משפחה נוספים. היה קשה מאוד. בכינו ביחד איתם על האובדן הגדול”.

בני המשפחה יחליטו בזמן הקרוב היכן לקבור את בנם, בתיאום עם צה”ל – האם בישראל, או בבית עלמין באוקראינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות